Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова) |
Обсяг дисципліни |
4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (0 академічних годин), практичні заняття (40 академічних годин) |
Форма контролю |
8 – диференційований залік |
Вивчення дисципліни «Третя іноземна мова (ІІІ модуль)» спрямоване на засвоєння лексичного матеріалу, необхідних для формування вмінь та навичок читання та розуміння текстів різної тематики, сприйняття та розуміння усного мовлення, ведення діалогів на різні теми, розвитку зв’язного усного та письмового мовлення, навичок перекладу; формування іншомовної комунікативної компетентності, тобто здатності й реальної готовності студентів здійснювати іншомовне спілкування й досягати взаєморозуміння з носіями інших культур, а також розвиток і виховання студентів засобами навчального предмета.
Завдання дисципліни полягають у формуванні в здобувачів ІК, що полягає у здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти та фахових компетентностей:
ЗК 6 Здатність до міжособистісної взаємодії.
ЗК 7 Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
ЗК 11 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
СК 5 Здатність формувати іншомовну комунікативну компетентність учнів.
СК 7 Здатність чітко й виразно висловлювати думку, використовувати знання законів техніки мовлення: правильна постановка дихання, розвиток голосу, чітка та зрозуміла дикція, нормативна орфоепія.
СК 8 Здатність спрямовувати експресивні, емоційні, логічні засоби мови для досягнення запланованого прагматичного результату.
СК 10 Здатність брати участь у різних формах професійної комунікації (семінари, конференції, засідання методичного об’єднання, круглі столи, дискусії) та презентувати власні наукові дослідження в галузі освіти та філології.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Третя іноземна мова (ІІІ модуль)» є:
ПР 6 Володіти знаннями про систему мови загалом, уміти виділяти галузі філології, окреслювати коло їх основних проблем.
ПР 18 Уміти застосовувати отримані теоретичні знання з граматики на практиці, розуміти різноманітні граматичні структури і розкривати інформацію; ефективно і гнучко використовувати знання з граматики в різноманітних ситуаціях соціального, навчально-академічного та професійного спілкування; висловлюватися з необхідним ступенем деталізованості складності, демонструючи вільне володіння прийомами структурної побудови тексту, засобами зв'язності та цілісності на синтаксичному рівні.
ПР 23 Уміти: вести бесіду на сімейні побутові, соціально-культурні теми; розуміти усне мовлення співрозмовника, лектора або диктора у записі в межах пройденої тематики в середньому темпі мовлення; перекладати тексти середньої складності на соціально-культурні теми з французької мови на українську і з української мови на французьку письмово й зі словником, дотримуючись граматичних норм обох мов.
ПР 24 Бути здатним забезпечувати як усне, так і письмове міжмовне посередництво у різноманітних повсякденних та професійних ситуаціях. Уміти працювати зі словниками різних видів, а також із довідково-інформаційною літератури та новітніми інформаційними технологіями у процесі медіації та частково перекладу.
ПР 26 Уміти створювати усні й письмові тексти різних жанрів і стилів державною та іноземною (іноземними) мовами. Уміти анотувати та реферувати тексти різних типів та жанрів.
Оволодіння третім модулем дисципліни «Третя іноземна мова» спирається на знання, навички й уміння, здобуті під час вивчення дисципліни «Третя іноземна мова (ІІ модуль)», з якою встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.
Тема 1. Les uns et les autres. La francophonie. Le passé composé et l’imparfait. Les indicateurs de temps. Le plus-que-parfait. L’interrogation. Exprimer la nécessité et l’obligation. Exprimer la volonté, le souhait.
Тема 2. Les arts. Les mondes urbains. Le conditionnel présent. La restriction. Le passif. La place de l’adjectif. La nominalisation de l’adjectif.
Тема 3. En route ! Le futur. Le plus-que-parfait et les temps du passé. Les indicateurs de temps. Les prépositions et adverbes de lieu.
Тема 4. Les écoles et les universités de la France. Mieux-être au travail. Les pronoms relatifs. Le but. Le gérondif. La condition et l’hypothès. Les adverbes de manière en -ment. L’antériorité, la simultanéité, la postériorité.
Тема 5. Les loisirs. Etre citoyen(ne). Les pronoms relatifs composés. Le conditionnel et l’information incertaine. La double pronominalisation.