Навчальний курс 073ДОК1 Філософія та наукове мислення

 

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 07 Управління та адміністрування
Спеціальність 073 Менеджмент
Освітня програма Менеджмент
Обсяг дисципліни 4 кредити (120 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (22 академічних годин), практичні заняття (20 академічних годин)
Форма контролю Екзамен

Мета навчальної дисципліни

Метою курсу є набуття знань про фундаментальні підстави та засадничі принципи сучасного наукового мислення.

Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців з менеджменту такі ключові компетентності:

ЗК 1. Здатність до застосування загальних (аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнення, індукції, дедукції, моделювання та ін.) та спеціальних (пов’язаних з особливостями об’єкту дослідження) методів, що дає змогу визначати сутність досліджуваних економічних явищ та процесів, одержувати науково обґрунтовані та економічно доведені результати.

ЗК 10. Здатність здійснювати наукову та педагогічну діяльність (навчання, виховання, розвиток і професійну підготовку здобувачів) на основі етичних норм з дотриманням ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей.

Програмні результати навчання

ПРН 1. Набути системного наукового світогляду, розуміти основні методологічні та світоглядні проблеми та сучасний стан наукових знань у сфері менеджменту, володіти відповідними сучасними теоріями і концепціями, термінологічними апаратом з досліджуваного напряму.

ПРН 5. Знання та розуміння існуючих науково-методичних підходів та методів досліджень і вміння інтегрувати та адаптувати їх для розв’язання наукових завдань при проведенні наукових досліджень, визначенні моделей та методів розв’язання задач з управління соціально-економічними системами.

ПРН 6. Набуття універсальних навичок дослідника:

  • усної і письмової презентації результатів власних досліджень українською та іноземною мовами;
  • застосування сучасних інформаційних технологій у науковій та освітній діяльності;
  • організації та проведення навчальних занять, розроблення авторських навчальних курсів та їх презентації;
  • застосування форм проєктного управління в організаціїї наукових досліджень, захисту та впровадження результатів наукових досліджень з урахуванням норм академічної етики, реєстрації прав інтелектуальної власності;
  • підготовки результатів наукових досліджень та їх публікації у фахових вітчизняних та закордонних рецензованих національних або міжнародних виданнях, оприлюднення іноземними мовами результатів дослідження на наукових конференціях.

Завдання навчальної дисципліни

  • всебічний розгляд феномену людського мислення з особливою увагою до двох його теоретичних форм – науки і філософії;
  • осягнення глибинних зв’язків наукового мислення і філософії;
  • осягнення ролі філософії у формуванні сучасної наукової думки, теоретико-методологічних підходів до формулювання та розв’язання наукових проблем і формування пріоритетів та пріоритетних напрямків сучасних наукових досліджень, аналіз зв’язку сучасних наукових концепцій із філософією.

Передумови для вивчення дисципліни

  • вивчення навчальних дисциплін «Методологія та організація наукових досліджень»;
  • опанування практичними навичками відпрацювання кваліфікаційних робіт;
  • проходження практичного стажування в державних установах, підприємствах галузі.

Програмні результати навчання

Механізм реалізації кінцевої мети, досягнення необхідного рівня сформованості вмінь і знань досягається використанням прогресивних підходів до ведення навчального процесу з дисципліни, сучасних інформаційно-педагогічних технологій навчання.

Згідно з вимогами освітньої програми аспіранти повинні

знати:

  • сутності, специфічних рис, властивостей та критеріїв нового наукового знання та принципів його філософського осмислення.
  • методологію, сутність і специфіку наукового дослідження;
  • методи аналізу інформаційних джерел;
  • види та способи подання наукової інформації;
  • методи отримання вихідних даних у науковому дослідженні, спостереженні, експерименті та ін.;
  • методи логічного оброблення даних;
  • методи генерування нових ідей;
  • правила написання наукової праці та підготовки її до публікації;

уміти:

  • розрізняти та застосовувати філософські та загальнонаукові принципи пізнання та форми мислення;
  • розробляти й впроваджувати нові наукові методології, що ґрунтуються на засадах сучасної філософської раціональності;
  • практично застосовувати сучасні філософські знання у процесі виконання власного наукового дослідження з метою розв’язання комплексних проблем у галузі професійної та дослідницько-інноваційної діяльності.

Критерії оцінювання результатів навчання

Критерієм успішного проходження здобувачем підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.

Координатор Syllabus