Навчальний курс 014БОК19 Теоретичний курс другої іноземної мови (фонетика, лексикологія, граматика, стилістика)

Освітній рівень

Перший  (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова)

Обсяг дисципліни

7 кредитів (210 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (42 академічні години), практичні заняття (42 академічні години)

Форма контролю

7 – екзамен
8 – екзамен

Вивчення дисципліни «Теоретичний курс другої іноземної мови (фонетика, лексикологія, граматика, стилістика)» орієнтовано на систематизацію та поглиблення відповідних теоретичних знань здобувачів, удосконалення їхніх фонетичних і граматичних навичок, умінь ймовірнісного прогнозування й здійснення лексикографічних досліджень, умінь стилістичного аналізу німецькомовних текстів різних жанрів та вмінь продукувати тексти різних стилів та жанрів німецькою мовою.

Завдання дисципліни полягають в опануванні основними поняттями та категоріями сучасної фонетики німецької мови, удосконаленні артикуляційних та інтонаційних навичок; поглибленні теоретичних знань; формуванні в здобувачів мовної компетентності, умінь стилістичного аналізу німецькомовних текстів різних жанрів та ІК здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, загальних та фахових компетентностей:

ЗК8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК11. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК14. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

СК2. Здатність використовувати на практиці професійні знання й практичні навички в галузі лінгвістики, літературознавства, педагогіки, вікової та педагогічної психології, методики навчання іноземних мов, оперувати науковою термінологією.

СК7. Здатність чітко й виразно висловлювати думку, використовувати знання законів техніки мовлення: правильна постановка дихання, розвиток голосу, чітка та зрозуміла дикція, нормативна орфоепія.

СК8. Здатність спрямовувати експресивні, емоційні, логічні засоби мови для досягнення запланованого прагматичного результату.

СК13. Володіння іноземними мовами на рівні не нижчому С1, здатність дотримуватися сучасних мовних норм.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Теоретичний курс другої іноземної мови (фонетика, лексикологія, граматика, стилістика)» є:

ПР6. Володіти знаннями про систему мови загалом, уміти виділяти галузі філології, окреслювати коло їх основних проблем.

ПР10. Володіти науково-технічною термінологією на науковому рівні. Редагувати текст, враховуючи семантичні й структурно-словотвірні особливості науково-технічної термінології та особливості наукового стилю мови і його різновидів. Володіти мовними нормами ділового стилю; правильно і грамотно будувати тексти офіційно-ділового стилю; укладати ділові папери відповідно до вимог та державних стандартів.

ПР18. Уміти застосовувати отримані теоретичні знання з граматики на практиці, розуміти різноманітні граматичні структури і розкривати інформацію; ефективно і гнучко використовувати знання з граматики в різноманітних ситуаціях соціального, навчально-академічного та професійного спілкування; висловлюватися з необхідним ступенем деталізованості складності, демонструючи вільне володіння прийомами структурної побудови тексту, засобами зв'язності та цілісності на синтаксичному рівні.

ПР21. Уміти застосовувати філологічні знання для розв’язання професійних завдань.

Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Теоретичний курс другої іноземної мови (фонетика, лексикологія, граматика, стилістика)» базується на вивченні таких навчальних дисциплін: «Вступ до мовознавства», «Практична граматика (друга іноземна мова)» та відбувається паралельно з вивченням дисципліни «Методика навчання іноземних мов та культур» у закладі вищої освіти.

Змістовий модуль 1. GRUNDLAGEN DER MODERNEN DEUTSCHEN PHONETIK.

Тема 1. Phonetik als Wissenschaft: Ziele, Aufgaben, Methoden, Schlüsselkonzepte.

Тема 2. Akzentologische Struktur deutscher Wörter.

Змістовий модуль 2. LEXIKOLOGIE DER MODERNEN DEUTSCHEN SPRACHE

Тема 3. Lexikologie als sprachwissenschaftliche Disziplin.

Тема 4. Die Bedeutung des Wortеs.

Тема 5. Wortschatzzusammensetzung, Variabilität und etymologische Quellen der deutschen Sprache.

Тема 6. Soziale und territoriale Besonderheiten des Wortschatzes der deutschen Sprache.

Тема 7. Entlehnungen in der deutschen Sprache.

Тема 8. Phraseologie der deutschen Sprache.

Тема 9. Eine Wortform der deutschen Sprache.

Змістовий модуль 3. GRUNDLAGEN DER THEORETISCHEN GRAMMATIK DER MODERNEN DEUTSCHEN SPRACHE

Тема 10. Grundbegriffe der theoretischen Grammatik. Grammatische Kategorien.

Тема 11. Morphologie der deutschen Sprache.

Тема 12. Verb. Grammatische Kategorien

Змістовий модуль 4. GRUNDLAGEN DER MODERNEN DEUTSCHEN STILISTIK

Тема 13. Stilistik als Wissenschaft.

Тема 14. Syntax der deutschen Sprache.

Тема 15. Lexikalische Stilmittel.

Тема 16. Syntaktische Mittel der Stilistik.

Тема 17. Lexikalische und syntaktische Mittel der Stilistik.

Тема 18. Funktionelle Stile.

Тема 19. Sprachliche Analyse des Textes.

Координатор Syllabus