2024-12-23

«DJU Sprachakademie 2024»: студентки - філологи успішно пройшли мовний інтенсив у Карпатах

Студентки Полтавської політехніки Ольга Кушнірова, Катерина Пединіч, Дар’я Катренко, Анжела Величко, Олеся Суздальцева пройшли інтенсив з поглибленого вивчення німецької мови у рамках Міжнародного мовного проєкту «DJU Sprachakademie 2024» у Карпатах.

«DJU Sprachakademie 2024»: студентки - філологи успішно пройшли мовний інтенсив у Карпатах

У період з 15 по 22 грудня 2024 року п’ятеро студенток факультету філології, психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Ольга Кушнірова, Катерина Пединіч, Дар’я Катренко, Анжела Величко, Олеся Суздальцева поглиблено вивчали німецьку мову у рамках Міжнародного мовного проєкту «Sprachakademie 2024» («Мовна академія 2024»), який проходив у Карпатах.

 Майбутні філологи змогли не лише якісно навчатися, але й відпочити, відчувши єднання з природою, яка у цю пору особливо чарівна. Проєкт реалізовано з ініціативи Ради німців України за фінансової підтримки Федерального міністерства внутрішніх справ і комплексного територіального розвитку Німеччини через благодійний фонд «Товариство Розвитку».

Студентки ІІ курсу Анжела Величко та Олеся Суздальцева діляться враженнями від проєкту: «Раніше ми брали участь у подібному проєкті – «Deutsch mit wander». Тоді ми потрапили у групу А1, відвідали всі заняття і здали фінальний тест на «відмінно», тож цього разу хотіли потрапити в групу А2, щоб поглибити знання. На початку проєкту відбулась співбесіда на визначення рівня мови, цього разу ми пройшли в групу А2.

Оскільки «DJU Sprachakademie 2024» більше спрямований на вивчення німецької мови, заняття були інтенсивнішими. Кожного дня ми займалися по 4,5 години (3 години занять і 1,5 година мовного клубу). Ми вже вивчали німецьку до цього, проте нам не вистачало впевненості, щоб користуватися мовою, тож Іван, наш викладач на цей період, зосередився на тому, щоб ми більше розмовляли. На мовному клубі ми грали в ігри, пояснюючи все і дискутуючи німецькою, також дивилися серіали, інтервʼю, співали пісні, влаштовували дискусії. На заняттях вивчали нові слова, конструкції, писали розповіді, використовуючи нову лексику, робили вправи тощо. Ми пройшли експрес-курс за базовими темами: я та моя родина, захоплення, спорт, подорожі, навколишнє середовище, свята та традиції у Німеччині.

Окрім навчання, також брали участь у різних командних активностях, як на природі, так і в приміщенні (квізи, танці (бельгійка, човник), обговорення метафоричних карт, командні ігри, квести тощо). Також разом співали колядки, які вчили на заняттях, ходили в гори, робили купу спільних фото, готували презентації на різні теми та підготували театральне дійство «Weihnachtsmärchen» (різдвяна казка).

«Родзинкою» проєкту стала гра у «таємного Санту», оскільки «DJU Sprachakademie 2024» проходить у новорічний період. До проєкту нам необхідно було придбати подарунок, не знаючи для кого ми будемо таємним Сантою. А під кінець проєкту, з допомогою інших учасників, вручали їх. Окремим теплим спогадом є майстер-класи з виготовлення різдвяного декору: у першій частині проєкту ми створювали ялинку з імбирного печива, а у другій виготовляли «Adventskranz». Це німецька традиція, коли до вінка кріплять 4 свічки, кожна з яких запалюється в певний тиждень адвенту (4 тижні до Різдва). Це були неймовірні казкові емоції!

Загалом проєкт «DJU Sprachakademie 2024» надав нам неймовірний досвід. Ми познайомилися та потоваришували з багатьма людьми, дізналися більше про німецькі звичаї, традиції, покращили рівень володіння мовою та просто неймовірно провели час».

Поділилась враженнями щодо перебування на цьому проєкті студентка групи 301-ФФ Дар'я Катренко: «Поїздка на цей проєкт стала для мене неймовірною можливістю відірватися від повсякденних проблем та отримати незабутні емоції. Дуже цікавими були активності, спрямовані на формування єдності в колективі, тімбілдінги, кожен з яких був спрямований на те, щоб встановити міцний зв'язок між учасниками та дізнатися про один одного багато цікавого. Оскільки проєкт припав на святкову пору, то там було також багато і тематичних занять, присвячених темі Різдва та дотримання німецьких різдвяних традицій (таких як виготовлення Adventkranz та розписування традиційного німецького Lebkuchen). По 4,5 години щодня учасники проєкту вивчали німецьку мову та обговорювали особливості німецької культури, чому я неймовірно раділа. Цей проєкт подарував мені незабутні емоції та мотивацію ще грунтовніше вивчати німецьку мову».

За словами студентки групи 301-ФФ Катерини Пединіч, цей проєкт у Карпатах допоміг покращити знання німецької мови та завести нові знайомства. «Цікаві форми та методи вивчення німецької мови дали можливість систематизувати уже здобуті знання та вивчити новий матеріал з цікавих тем. Тематичні квести, тімбілдінги, походи в гори, ігри на свіжому повітрі – щодня усе нові і нові враження. Усе, на жаль, закінчується, проте приємні спогади на світлинах та здобуті знання залишаються», - розповіла учасниця.

Своїми враженнями від перебування на проєкті поділилася також студентка групи 101-ФФ Ольга Кушнірова: «Цього року цей проєкт став для мене особливим, оскільки я брала участь у ньому не як учасниця, а як викладач. Цьому передувала грунтовна робота з вивчення різноманітних методик викладання німецької мови, проходження підвищення кваліфікації від ЦНК «Відершталь» та «ВІZ-Ukraine», отримання сертифікату на знання мови від Goethe-Institut (рівень В2), участь у різноманітних міжнародних проєктах з вивчення німецької мови тощо. Я працювала з молоддю рівня А1, що передбачало використання великого обсягу ігрового матеріалу, що мало на меті зацікавити учасників цього рівня до вивчення німецької мови. Було неймовірно важко, однак і надзвичайно цікаво!»

Професорка кафедри германської філології та перекладу Полтавської політехніки, доктор філологічних наук Тетяна Кушнірова зазначає: «Подібні проєкти стають додатковим стимулом до вивчення іноземних мов, зокрема німецької, оскільки викладачі використовують новітні методики викладання, що всебічно заохочують слухачів підвищувати власний мовний рівень. Приємним «бонусом» стають активності, які спонукають до комунікації між молодими людьми із різних куточків України та неймовірна природа Карпат, яка сприяє покращенню ментального здоров’я учасників».

Науково-педагогічні працівники та студенти факультету філології, психології та педагогіки Полтавської політехніки висловлюють слова щирої вдячності за постійну підтримку та надану можливість самовдосконалюватися стейкхолдерам, зокрема громадській організації «Полтавське товариство німців «Відергебурт», та запрошують до подальшої співпраці.

Нещодавно науковиця політехніки взяла участь у засіданні Ради Eurodoc в Цюріху.

 

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»