2021-05-10

«Філологія очима учнів»: у політехніці відбулась I Наукова учнівська конференція

27 квітня у рамках XV Всеукраїнського фестивалю науки на гуманітарному факультеті Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» відбулась I Наукова учнівська конференція «Філологія очима молоді». Школярі Полтавщини презентували наукові дослідження різних аспектів мови та особливостей інтернет-спілкування.

«Філологія очима учнів»: у політехніці відбулась I Наукова учнівська конференція

Гуманітарний факультет Полтавської політехніки провів I Наукову учнівську конференцію «Філологія очима молоді». Через вимушені карантинні обмеження, спричинені всесвітньою пандемією COVID-19, масштабна наукова подія відбувалася в онлайн-форматі на платформі Zoom.

Урочисто відкрили наукову подію проректорка з наукової та міжнародної роботи Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Світлана Сівіцька, кандидат педагогічних наук, декан гуманітарного факультету Анна Агейчева, кандидат філологічних наук, завідувачка кафедри загального мовознавства та іноземних мов Полтавської політехніки Алла Болотнікова, представники науково-педагогічної спільноти гуманітарного факультету.

За словами Світлани Сівіцької, конференція є чудовою нагодою осмислити, проаналізувати та обґрунтувати стратегії філологічної науки, окреслити перспективи її розвитку. Адже у складі Полтавської політехніки – класичного університету європейського рівня, повноцінно функціонує гуманітарний факультет, випускники якого успішно працюють вчителями іноземних мов, педагогами професійного навчання, перекладачами, гідами, блогерами.

«Сьогоднішня наукова подія – це додатковий шанс залучити юних дослідників Полтавського регіону до сумлінної праці над власним розвитком, розширення наукового світогляду, активного обговорення представлених наукових досліджень та знайомства з університетом. Бажаю успішних виступів, натхнення та креативних інноваційних ідей!» – наголосила Світлана Сівіцька та передала вітальні слова від ректора Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», професора Володимира Онищенка майбутній інтелектуальній еліті Полтавщини.

Кандидат педагогічних наук, декан гуманітарного факультету Анна Агейчева висловила щире сподівання на плідний обмін досвідом, досягненнями та знаннями у філології та побажала жвавої дискусії, нових відкриттів, дієвих результатів, успіхів у цій благородній справі.

Учасники конференції обговорили питання дискурсології та лінгвопрагматики англійської мови на прикладах публічних виступів відомих політиків, лінгвоконцептології у літературних казках, англомовні фразеологізми та вживання кольорових лексем, особливості спілкування та листування у мережі Інтернет, поділилися інноваційними підходами до вивчення літературних та лінгвістичних явищ. Конференція нараховувала понад півсотні учасників з Полтави, Кременчука та районів, школярі презентували власні наукові напрацювання українською, англійською, німецькою, французькою та польською мовами. Науковими консультантами та керівниками виступили досвідчені науковці-філологи та вчителі іноземних мов загальноосвітніх шкіл, гімназій, ліцеїв Полтавської області. Роботу пленарного засідання модерувала кандидат філологічних наук, доцент кафедри загального мовознавства та іноземних мов Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Світлана Галаур.

Учасники працювали у чотирьох предметних секціях, онлайн було заслухано близько 40 учнівських наукових доповідей. Учнівські виступи були цікавими, інформативними та охопили широкий спектр актуальних проблем різних розділів філології.

Зокрема, доповідачі порушили питання дискурсології та лінгвопрагматики: Ольга Карайбіда, Кременчуцький ліцей №11 «Гарант», «Особливості дитячого літературного дискурсу»; Анастасія Логінова, науковий ліцей №3 Полтавської міської ради, «Специфіка використання експресивних засобів мови у дискурсах політичних лідерів на матеріалах виступів Дональда Трампа»; Валентина Нос, КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 38 Полтавської міської ради Полтавської області», «Talking in English: Speaking out», лінгвоконцептології: Милана Альошина, Полтавська гімназія № 17, «Особливості репрезентації концепту ШКОЛА в казці Роальда Дала «Матильда»», Анастасія Криворучко, Науковий ліцей № 3, «Концепт FASHION в англійській мові: лексико-фразеологічні та когнітивно-комунікативні параметри», лінгвостилістики: Софія Галаур, Полтавська гімназія № 31, «Німецькі запозичення в англійській мові: історичний ракурс», Анна Скрипко, Полтавська гімназія № 17, «The concept of American slang in modern English (on the base of teenage serials)», Яна Філатова, Комишнянський заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів Комишнянської селищної ради Полтавської області, «Французькі запозичення в українській мові», Марія Харченко Марія, Кременчуцький ліцей №11 «Гарант», «Мовна гра в сучасному рекламному англійськомовному тексті»; Олексій Якубенко, Полтавська гімназія № 33, «Англійські запозичення в німецькій мові».

Особливу увагу учні звернули на інтернет-спілкування: Євгеній Бойко, Полтавська гімназія № 31, «Мотиваційний потенціал веблішу у вивченні англійської мови: впровадження для студентів, зацікавлених у відеоіграх», Анастасія Кущій, Кременчуцький ліцей №11 «Гарант», «Нетикет: норми і правила в Інтернет-спілкуванні», Іванна Шерстюк, Науковий ліцей № 3 Полтавської міської ради, «The development of emoji».

Сучасних дослідників зацікавили також функційні аспекти мови: «Функціонально-семантична роль фразеологізмів у творчій спадщині І.П. Котляревського» (Надія Кубрак, Полтавська гімназія №33), «Функційно-семантичне поле модальності в сучасній українській мові» (Дарина Рій, КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 28), «English idioms usage peculiarities» (Софія Онищенко, Науковий ліцей № 3 Полтавської міської ради); питання семантичного простору мовних одиниць: «Лексико-семантичне поле ФРУКТИ в англійській мові» (Катерина Бондарь, Полтавська гімназія №17), «Семантичні особливості англійських складних слів та фразеологізмів, до складу яких входить колоронім GREEN» (Марія Гунченко, Полтавська гімназія №17), «Багатозначність слова Nachhaltigkeit у сучасному німецькому мовному просторі» (Валерія Демко, Полтавська гімназія № 33); проблеми перекладу мовних одиниць: «Phraseologisms in English and their translation into Ukrainian» (Анастасія Онищенко, КЗ «Полтавський міський багатопрофільний ліцей № 1 імені І. П. Котляревського»), «Peculiarities of Ukrainian translation of proper names in J.R. Rowling′s series «Harry Potter» (Карина Уварова, Полтавська гімназія № 17).

Не оминули школярі й методичні проблеми вивчення іноземних мов: Катерина Севост’янова, Кременчуцький ліцей № 11 «Гарант», «Застосування інтерактивних технологій як один із способів підвищення ефективності сучасного уроку англійської мови в загальноосвітній школі», Марія Шевченко, Науковий ліцей № 3 Полтавської міської ради, «Education in Great Britain».

У літературній царині школярів найбільше зацікавила творчість Лесі Українки: Вікторія Нємченко, Кременчуцький ліцей №11 «Гарант», «Трансформація образу Кассандри в драматичній поемі Лесі Українки «Кассандра»; Олександра Семенів, Кременчуцький ліцей №11 «Гарант», «Образ «сильної жінки» у драматургії Лесі Українки (на прикладі драм «Бояриня» та «Лісова пісня»)»; Роальда Дала: Андрій Запорожець, КЗ «Розсошенська гімназія Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області», «Combination of the structural components of Roald Dahl’s individual style in the fairy tale «The big friendly giant»; Рея Бредбері: Євгенія Сергієнко, Кременчуцький ліцей №11 «Гарант», «Рей Бредбері та Леонардо да Вінчі: грані зіткнення»; Міхаеля Енде: Софія Чертіхіна, Полтавська гімназія № 17, «Перекладацькі інтерпретації безкінечності у творі Міхаеля Енде «Нескінченна історія»; народна творчість, зокрема кримськотатарська та англійська: Вікторія Безштанько, Кременчуцький ліцей №11 «Гарант», «Жанрово-стильові особливості кримськотатарських народних пісень», «Порівняльний аналіз кримськотатарських та українських народних казок»; Анна Калуга, Науковий ліцей №3 Полтавської міської ради, «English folklore». Була порушена і проблема дітей з особливими потребами у світовій літературі: Вероніка Міськова, Кременчуцький ліцей №11 «Гарант», «Проблеми дітей з особливими потребами в художній літературі».

Учні продемонстрували також доповіді про різні види мистецтва, пов’язані зі словом: Михайло Попович, Науковий ліцей № 3 Полтавської міської ради, «Comics are worth reading»; Аліна Ржана, Науковий ліцей № 3 Полтавської міської ради, «English folk music»; Євгенія Сиромятнікова, КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 34 Полтавської міської ради Полтавської області», «Linguopragmatisches potenzial der deutschen Popsongs», «Analysis of modern pop songs».

За результатами проведення конференції члени організаційного комітету відзначили переможців у двох номінаціях «Найкращі тези» та «Найкращі доповіді».

У номінації «Найкращі тези» нагороджено:

  • Милану Альошину («Особливості репрезентації концепту ШКОЛА в казці Роальда Дала «Матильда»», Полтавська гімназія № 17);
  • Вероніку Міськову («Проблеми дітей з особливими потребами в художній літературі», Кременчуцький ліцей №11 «Гарант»);
  • Анастасію Кущій, («Нетикет: норми і правила в Інтернет-спілкуванні», Кременчуцький ліцей №11 «Гарант»).

У номінації «Найкращі доповіді» переможцями стали:

  • Євгенія Сиромятнікова («Linguopragmatisches potenzial der deutschen Popsongs», «Analysis of modern pop songs», КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 34 Полтавської міської ради Полтавської області»),
  • Вікторія Безштанько («Жанрово-стильові особливості кримськотатарських народних пісень», «Порівняльний аналіз кримськотатарських та українських народних казок», Кременчуцький ліцей №11 «Гарант»);
  • Євгеній Бойко («Мотиваційний потенціал веблішу у вивченні англійської мови: впровадження для студентів, зацікавлених у відеоіграх», Полтавська гімназія № 31).

Всі учасники отримали відповідні сертифікати про участь в конференції, електронні збірники тез, програмки конференції, солодкі презенти та брендовані сувеніри.

Науково-педагогічні працівники кафедри загального мовознавства та іноземних мов і всього гуманітарного факультету Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» висловлюють слова щирої вдячності за феєричні іншомовні презентації власних напрацювань юним мовознавцям Полтавщини та естетичне задоволення від спілкування з талановитою учнівською молоддю!

Медіа–центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»