Провідна в Україні експертна організація Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» (Центр КСВ) була заснована у 2008 році. Мета діяльності – впроваджувати соціальну відповідальність задля системних і якісних змін в Україні. Організація не тільки реалізує необхідні для українського бізнесу проєкти, але й допомагає компаніям розробляти КСВ-стратегії та готувати нефінансові звіти. З ними співпрацюють міжнародні експерти з 20 країн. Центр об’єднує 40 компаній України. Близько 20-ти компаній, такі як Ericsson, Samsung, Melexis, Syngenta, Київстар та інші, є партнерами Центру КСВ у освітніх проектах.
Центр КСВ працює над 4-ма пріоритетними напрямами:
- КСВ у кризові часи;
- розвиток освіти;
- соціальна відповідальність державних органів влади;
- просування України за кордоном.
З майбутніми спеціалістами різних галузей обговорили, що таке корпоративна соціальна відповідальність, навіщо компаніям інтегрувати принципи соціальної відповідальності у свою діяльність і які позитивні приклади вже реалізовані.
«Корпоративну соціальну відповідальність можна описати трьома словами: «Люди», «Планета», «Прибуток». КСВ – це завжди зв’язок із бізнесом, це не благодійність і це не діяльність однієї людини», – пояснює Марина Саприкіна. Водночас, лекторка наголосила, що ці складові можуть стояти у різному порядку, від чого залежатиме діяльність компанії у розрізі КСВ. Для кращого розуміння теми, вона привела позитивні та негативні приклади КСВ у світових компаніях: антиприклади від UBER і Samsung; гарні приклади від Toms і Timberland.
Більш детально експертка зупинилась на КСВ-кейсах, які вже сьогодні впроваджують українські компанії.
Наприклад, ПАТ «Прикарпаттяобленерго» вирішили проблему з лелеками, які гніздяться на стовпах – маленькі лелеченята випадають та гинуть, а ще є ризик спричинення замкнення дротів. Компанія порахувала, що таке стається практично на кожному стовпі один раз на три роки. Тому представники розробили інвестиційну програму, за якою вони замінювали стовпи на такі, де перебачене розташування гнізда «кошиком». Тим самим вони допомогли довкіллю і організували стабільну роботу бізнесу.
«Ще одним прикладом позитивної концепції КСВ є два проекти стратегічної благодійності компанії Watsons. У мережі декоративної косметики можна стати «Янголом Watsons» – придбати магніти, кошти від продажу яких відправляють дітям, які потребують операцій на серці. Щомісяця у Національному інституті серцево-судинної хірургії імені М.М. Амосова лікарі роблять діткам операції зі встановлення сучасних крихітних імплантів – оклюдерів. За цією програмою допомогли уже близько 50 дітям», – розповіла лекторка. – «Іншим проектом компанії є спільна акція з благодійним фондом «Таблеточки» – у Всесвітній день боротьби з раком 1 гривня від кожної покупки відправляється на рахунок фонду».
Медійна компанія «1+1» розробила проект для дітей, які більше 14 днів знаходяться на лікуванні. Це програма, яка передбачає створення шкіл при лікарнях. Проект запроваджують з метою навчання школярів навіть під час хвороби.
Мережа гіпермаркетів «Ашан» підвищила відсоток співробітників із інвалідністю. Тепер у компанії працюватиме 6% людей з вадами слуху.
На завершення, директорка Центру запропонувала долучитися до онлайн-курсу з корпоративної соціальної відповідальності, де можна безкоштовно прослухати 14 лекцій.
Медіа-центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»