2021-04-26

Науковці та фахівці машинобудівельної галузі обговорили сучасні технології, виробництво, ремонт автомобільної та будівельної техніки

22 квітня в рамках XV Всеукраїнського фестивалю науки у Національному університеті «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» відбулась V Всеукраїнська науково-технічна конференція «Створення, експлуатація і ремонт автомобільного транспорту та будівельної техніки». Провідні науковці та фахівці автомобільно-транспортної галузі обговорили сучасні технології використання, виробництва і ремонту автомобільної та будівельної техніки.

Науковці та фахівці  машинобудівельної галузі  обговорили сучасні технології, виробництво,  ремонт автомобільної  та будівельної техніки

На базі Навчально-наукового інституту інформаційних технологій та механотроніки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» пройшла V Всеукраїнська науково-технічна конференція «Створення, експлуатація і ремонт автомобільного транспорту та будівельної техніки». Під час масштабної наукової події провідні науковці та фахівці-практики обговорили актуальні проблеми та перспективи розвитку автомобільно-транспортної галузі, поділилися інноваційними підходами та пануючими тенденціями розвитку конструкції, технічної експлуатації і сервісу автомобіля та обговорили особливості автотехнічної експертизи.

Конференцію урочисто відкрили доктор технічних наук, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Полтавської політехніки Богдан Коробко, кандидат економічних наук, проректорка з наукової та міжнародної роботи Світлана Сівіцька, доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри машин та обладнання технологічних процесів Київського національного університету будівництва та архітектури, президент Академії будівництва України Іван Назаренко, науково-педагогічні працівники та співробітники провідних українських університетів-партнерів.

«Надзвичайно приємно, що коло учасників щорічної науково-технічної конференції, присвяченої питанням автомобільного транспорту та будівельної техніки, постійно зростає, до наукових дискусій активно долучаються молоді науковці, аспіранти та студенти. Наші університети-партнери з Києва, Харкова, Кременчука охоче беруть участь в обговореннях, діляться власним практичним досвідом та надають необхідні рекомендації. Бажаю успішних виступів, цікавих дискусій, наукового ентузіазму та натхнення!» – привітав присутніх проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Богдан Коробко.

За словами Світлани Сівіцької, проректорки з наукової та міжнародної роботи Полтавської політехніки, університет провадить системну науково-освітню діяльність, кількість наукових та науково-популярних заходів зростає, а науковців політехніки активно залучають до спільних з фахівцями машинобудівельних компаній наукових семінарів та круглих столів.

«З Полтавою та університетом мене пов’язують давні та тісні дружні взаємини, тому не міг стояти осторонь та долучився до сьогоднішньої події, насолодитися спілкуванням з колегами та обговорити актуальні питання галузі. Хочу привітати учасників масштабної наукової події, яка вкотре засвідчує консолідацію спільних зусиль, подякувати керівництву університету за високий рівень організації. Бажаю успішних виступів та нових креативних ідей!» – додав президент Академії будівництва України Іван Назаренко.

Конференція нараховувала понад півсотні учасників, власні напрацювання презентували науковці з 10 міст України, а саме: Києва, Харкова, Дніпра, Кременчука, Вінниці, Кривого Рогу. Роботу пленарного засідання модерував кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри будівельних машин та обладнання Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Олександр Орисенко.

Учасники конференції працювали за наступними напрямками:

  • проблеми і перспективи механізації виробничих процесів у будівництві;
  • створення ефективного обладнання, пристроїв і машин для виробництва будівельних матеріалів;
  • сучасні методи та технології використання, виробництва і ремонту автомобільної та будівельної техніки;
  • тенденції розвитку конструкції автомобіля;
  • технічна експлуатація і сервіс автомобіля;
  • перспективні приводи;
  • автотехнічна експертиза.

Співорганізаторами науково-технічної конференції виступили Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Київський національний університет будівництва і архітектури, Національний транспортний університет, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська академія будівництва та архітектури», Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Харківський національний технічний університет будівництва та архітектури, Національний університет «Львівська політехніка», Національний університет водного господарства та природокористування, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Український державний університет залізничного транспорту, Вінницький національний технічний університет, Криворізький національний університет та Центральноукраїнський національний технічний університет.

Програма конференції була інформаційно насиченою та містила виступи провідних науковців, аспірантів, магістрантів та студентів спеціальності «Автомобільний транспорт» Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка». Зокрема, виступ студента групи 301-МА Полтавської політехніки Михайла Кушки «Галтовочний метод обробки деталей», представлений під керівництвом кандидата технічних наук, доцента кафедри будівельних машин та обладнання Миколи Нестеренка, викликав жваве обговорення та дискусію. Доповідач підготував яскраву презентацію, у якій візуально представив результати проведених експериментальних досліджень.

«Галтовка металу – один з методів обробки металевих деталей і заготовок, що передбачає очищення поверхні від корозії, подряпин, забруднень і задирок. Кінцевий результат головки схожий на ефект від полірування. Вона виконується на спеціальному обладнанні шляхом обробки заготовок абразивом, в якості якого використовуються різні сипучі речовини.

Використання різного устаткування і хімічних складів дозволяє обробляти широкий спектр матеріалів: будь-які марки нержавіючої сталі, металеві деталі з кольорових сплавів, пластик, дерев’яні вироби і мінерали», – розповів Михайло Кушка. Автор детально описав технологічні процеси галтовки, які широко використовуються на різних виробництвах, при обробці деталей автомобілів та іншої техніки. Дослідження стане в нагоді провідних науковцям і фахівцям-практикам при вирішенні актуальних проблем машинобудівельної та автомобільної галузі.

Студент Навчально – наукового інституту інформаційних технологій та механотроніки Полтавської політехніки Дмитро Красун презентував доповідь «Можливість утилізації каталізаторів автомобіля та вигода власника», у якій проаналізував основні фактори впливу на кондиціонерне навантаження.

Кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри будівельних машин та обладнання Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Олександр Орисенко представив дві змістовні наукові доповіді «Автономний гідроенергетичний комплекс» та «Робоче колесо відцентрового насосу», у яких проаналізував існуючі моделі та запропонував практичні рішення по їхньому вдосконаленню.

Наукову машинобудівну та автомобільну тематику продовжили доктор технічних наук, професор Київського національного університету будівництва і архітектури Іван НазаренкоВІМ технології та їх ефективність в будівництві малоповерхових будівель»), доцент Київського національного університету будівництва і архітектури А. ЗаприводаСтабілізація режимів роботи вібропристрою»), доцент Одеської державної академії будівництва та архітектури А. БондаренкоСинхронізація віброзбудників двомасової установки») та інші шановані науковці.

Після завершення пленарного засідання учасники продовжили презентацію та обговорення отриманих результатів у двох секціях:

  • «Проблеми і перспективи механізації виробничих процесів у будівництві та на підприємствах будівельної індустрії»;
  • «Проблеми і перспективи розвитку автомобільного транспорту».

Під час пленарного та секційних засідань вчені з різних куточків країни представили 68 наукових досліджень, що стосувалися комплексних проблем автомобільного транспорту. За результатами роботи видано збірник наукових тез та статей провідних науковців, студентських та аспірантських досліджень.

Учасники конференції висловили подяку адміністрації, науково-педагогічному колективу Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» за високий рівень організації масштабної щорічної наукової події: колегам – за відповідальне ставлення, серйозний підхід до представлення власних наукових напрацювань, а організаторам – за своєчасне інформування, високий рівень проведення та технічний супровід конференції.

Медіа–центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»