Навчальний курс OK5 Управління науковими та інноваційними проектами

 

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання обов’язкова
Галузь знань 19 Архітектура і будівництво
Спеціальність 192 Будівництво та цивільна інженерія
Освітня програма Будівництво та цивільна інженерія
Обсяг дисципліни 3 кредити ECTS (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (36 академічних годин)
Форма контролю екзамен

Мета навчальної дисципліни

Ґрунтовне дослідження аспірантами спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія» теоретико-методологічних основ наукового дослідження, оволодіння комплексною методикою самостійного наукового дослідження, оволодіння методикою написання та управління науковими та інноваційними проектами, навичками залучення джерел фінансування наукових проектів, підготовки проектних пропозицій, формування міждисциплінарних проектних команд, здійснення ефективного проектного менеджменту та сприяння академічній мобільності науковців.

Завдання навчальної дисципліни

Вироблення у аспірантів умінь обґрунтовувати бізнес-цілі наукових та інноваційних проектів, застосовуючи сучасні методи бізнес-моделювання; знання і розуміння процесів успішного управління науковим та інноваційним проектом й уміння їх застосувати; здатність застосовувати знання у сфері управління зацікавленими сторонами у процесі управління науковим та інноваційним проектом; знання та уміння управляти вимогами та цілями наукових та інноваційних проектів; знання у сфері управління ризиками і можливостями наукових та інноваційних проектів й здатності застосовувати їх; знання у сфері управління якістю і здатності застосовувати їх; знання у сфері організації управління науковим та інноваційним проектом та структурування наукових та інноваційних проектів й здатності застосовувати їх; знання у сфері управління персоналом в науковому та інноваційному проекті та здатності застосовувати їх; знання, розуміння та уміння управляти процесами вирішенням проблем в наукових та інноваційних проектах; знання та уміння управляти змістом та результатами наукового та інноваційного проекту; знання та уміння управляти ресурсами, бюджетом, розкладом та закупівлями в науковому та інноваційному проекті; знання у сфері управління змінами в науковому та інноваційному проекті й здатності застосовувати їх; знання процесів управління контролем та звітністю в науковому та інноваційному проекті та здатності їх застосовувати; знання у сфері управління документацією, інформацією та комунікаціями в науковому та інноваційному проекті й здатності їх застосовувати; здатність управляти процесами ініціювання та завершення наукового та інноваційного проекту й наявність відповідних знань; знання у сфері лідерства, залучення та мотивації в наукових та інноваційних проектах; знання у сфері самоконтролю, орієнтованості на результат та ефективності; знання щодо набуття навичок впевненості, відкритості та надійності; знання методів зняття напруги та управління конфліктами і кризам; знання у сфері розвитку креативності; знання у сфері проведення переговорів та консультування; знання принципів та підходів щодо сприйняття цінностей та етики; знання та розуміння концепцій проектного, програмного та портфельного управління; знання і розуміння механізмів поєднання системи менеджменту організації та проекту; розуміння бізнес-цілей проекту та управління фінансами в організації; знання принципів розвитку систем, технологій і продуктів; знання у сфері управління персоналом в організації; знання юридичних аспектів та інструментів управління науковими та інноваційними проектами.

Передумови для вивчення дисципліни.

Оволодіння знаннями дисципліни «Управління науковими та інноваційними проектами» потребує застосування знань з менеджменту організацій, самоменеджменту, управління бізнес-процесами, управління інноваціями, управління персоналом, управління якістю, маркетингу інновацій, інформаційних систем та управління реальними інвестиціями.

Програмні результати навчання

Механізм реалізації кінцевої мети, досягнення необхідного рівня сформованості вмінь і знань досягається використанням прогресивних підходів до ведення навчального процесу з дисципліни, сучасних інформаційно-педагогічних технологій навчання.

Аспірант повинен знати:

Сучасні організаційні форми фінансування наукових проектів, його основні етапи та принципи ефективної взаємодії учасників та належне юридичне оформлення; методичні положення та інструментарій оцінювання результатів наукових проектів; стратегії у наукових проектах для одержання фінансування та прибутку; інструментарій залучення інвестицій, грантів тощо у процесі виконання наукового проекту; основні технології охорони прав та економіки інтелектуальної власності, зокрема стандарти й об’єкти права інтелектуальної власності в Україні та правила Всесвітньої організації інтелектуальної власності.

Аспірант повинен вміти:

Обґрунтовувати доцільність впровадження проекту та вміти переконувати потенційного інвестора, спонсора; збирати і систематизувати інформацію для відбору цільових ринків із використанням інструментів маркетингу, вимірювання і прогнозування попиту, позиціонування інноваційної продукції підприємства; оцінювати стан, динаміку, ефективність використання потенційного ефекту від впровадження наукового проекту; розробляти та обґрунтовувати управлінські рішення щодо забезпечення ефективності наукового проекту у різних учасників;

Координатор Syllabus Робоча програма