Навчальний курс ВБ1.1 Інформаційні технології та моделювання в будівництві

 

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання вибіркова
Галузь знань 19 Архітектура і будівництво
Спеціальність 192 Будівництво та цивільна інженерія
Освітня програма Будівництво та цивільна інженерія
Обсяг дисципліни 4 кредит ECTS (120 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (36 академічних годин)
Форма контролю диференційований залік

Мета навчальної дисципліни

Формування у аспірантів знань і умінь пов’язаних з використанням інформаційних технологій в наукових дослідженнях, поглиблення навичок роботи в текстових та графічних редакторах, розкриття сутнісних аспектів застосування комп’ютерних мереж для завдань пошуку наукової інформації, ознайомлення з функціональними можливостями програмних засобів призначених для здійснення наукового аналізу інформації.

Завдання навчальної дисципліни

Забезпечення програмних компетентностей, зокрема загальні компетентності доктора філософії з будівництва та цивільної інженерії:

А. Дослідницькі:

  • вміти критично оцінювати існуючі і прогнозувати результати наукових досліджень у проектуванні будівель та споруд;
  • вміти застосовувати критичне мислення до аналізу результатів власного наукового дослідження, його наукової новизни, теоретичного і практичного значення;
  • вміти використовувати результати наукових досліджень інших галузей науки для досягнення цілей власного наукового дослідження;
  • вміти ефективно використовувати сучасну методологію наукового пізнання та новітні методи наукових досліджень для формулювання загальної методологічної бази власного наукового дослідження;
  • вміти професійно презентувати результати своїх досліджень на міжнародних наукових конференціях, семінарах для вітчизняного та світового співтовариства;

Б. Комунікативні:

  • уміти використовувати сучасні інформаційні та комунікативні технології при спілкуванні, обміні інформацією, зборі, аналізі, обробці, інтерпретації даних та представленні результатів;
  • вміти працювати із наукометричними базами даних та інтернет-технологіями з метою виконання власної наукової, педагогічної та інноваційної діяльності: у підготовці наукових публікацій, звітів, ділової та особистої документації;
  • вміти організувати роботу в команді;
  • дотримуватись норм наукової етики щодо здійснення наукової діяльності та проведення власного наукового дослідження;

В. Фахові:

  • використовуючи набуті знання та відповідне програмне забезпечення, вміти працювати з Microsoft Excel, Statistica, Eviews та проводити кореляційний і регресійний аналіз;
  • розробляти базу даних бібліографічних джерел наукового дослідження з визначенням запитів і форм виводу;
  • розробляти бази даних нормативних джерел наукового дослідження;
  • вміти підбирати функцію та графічно її представляти;
  • вміти вибирати та обґрунтовувати метод оптимізації;
  • на основі результатів аналізу наукової, нормативної літератури, зібраної статистики визначати методи перевірки адекватності теоретичних положень дослідження;
  • розробляти алгоритм проведення дослідження;
  • визначати необхідні ресурси і терміни проведення наукового дослідження.
  • інтегральна компетентність – здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері будівництва та цивільної інженерії або у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних знань та методів застосування сучасних технологій, теоретичних положень та правил розрахунку будівель, споруд та їхніх елементів при виконанні різних наукових і практичних завдань будівництва.

Передумови для вивчення дисципліни

Основні дисципліни, що передують вивченню дисципліни:

  • інформатика та програмування;
  • сучасні освітні технології у вищій школі;
  • математичні методи та моделі в розрахунках на ЕОМ (методи цифрового синтезу і обробки візуального контенту).

Програмні результати навчання

Аспірант повинен знати:

  • структури та призначення баз наукових даних;
  • значення та способи застосування статистичних методів в наукових дослідженнях;
  • вимоги щодо аналізу та оформлення результатів наукових досліджень;

Аспірант повинен вміти:

  • опрацьовувати статистичну інформацію під час самостійної роботи з навчальною, навчально-методичною, науковою літературою;
  • розуміти структури та призначення баз наукових даних;
  • використовувати комп’ютерну техніку, ресурси Internet для набуття даних та знань за тематикою наукових досліджень, аналізу об’єкту досліджень;
  • застосувати статистичні методи в наукових дослідженнях;
  • аналізувати та оформлювати результати наукових досліджень з врахуванням основних вимог атестаційної комісії України та робити відповідні висновки.

Координатор Syllabus Робоча програма