Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | вибіркова |
Галузь знань | 19 Архітектура і будівництво |
Спеціальність | 192 Будівництво та цивільна інженерія |
Освітня програма | Будівництво та цивільна інженерія |
Обсяг дисципліни | 4 кредит ECTS (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (36 академічних годин) |
Форма контролю | диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни
формування в аспірантів поглибленого розуміння специфіки наукового стилю сучасної української мови, системних знань про розвиток традицій наукової усної та писемної комунікації, використання фахових термінів, з’ясування основних вимог до оформлення результатів наукової діяльності, аналіз типових помилок у процесі створення й перекладу наукових текстів та особливості редагування.
Завдання навчальної дисципліни
поглибити знання про науковий стиль української мови, історію його становлення, функціонування, інструментарій дослідження; розширити уявлення про науково-дослідницьку діяльність, науковий текст, його структуру та мовностилістичні засоби; опанувати технології роботи з науковими текстами різних жанрів, розвивати вміння і навички їх мовностилістичного аналізу; засвоїти методику, методологію та методи наукового дослідження.
Передумови для вивчення дисципліни
Матеріал дисципліни має широкі міжпредметні зв’язки та базується насамперед на лінгвістичних дисциплінах: «Українська мова за професійним спрямуванням», «Ділова українська мова», «Стилістика».
Програмні результати навчання
Аспірант повинен знати:
- специфіку наукової мови як культурного феномену;
- праці українських та зарубіжних лінгвістів про наукове мовлення;
- особливості наукового стилю та його підстилів;
- специфіку та структурно-смислові компоненти наукових текстів різних жанрів;
- основи перекладу наукового тексту;
Аспірант повинен вміти:
- правильно використовувати різні мовні засоби відповідно до комунікативних намірів;
- диференціювати різновиди наукового стилю: власне науковий, науково-популярний, науково-навчальний, науково-інформативний, науково-довідковий, науково-технічний та їх жанрові особливості;
- створювати й аналізувати наукові тексти різних жанрів;
- перекладати наукові тексти різної складності;
- використовувати набуті знання в ході наукових виступів, дискусій тощо;
- створювати презентації до наукового виступу.
Координатор Syllabus Робоча програма