Навчальний курс ВБ1.3 Педагогіка вищої школи

 

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання вибіркова
Галузь знань 19 Архітектура і будівництво
Спеціальність 192 Будівництво та цивільна інженерія
Освітня програма Будівництво та цивільна інженерія
Обсяг дисципліни 4 кредит ECTS (120 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (36 академічних годин)
Форма контролю диференційований залік

Мета навчальної дисципліни

формування стійкої усвідомленої системи ставлень до своєї професії й об’єкту професійної діяльності та професійних уявлень, зокрема викладацьку, педагогічну майстерність викладача, її складові, напрямки й засоби забезпечення якісної підготовки фахівців, здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу інформації в науках соціокомунікаційного циклу, вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми, здатність застосовувати технології та процедури аналітико-синтетичного опрацювання різних видів інформації.

Завдання навчальної дисципліни

сформувати в аспірантів наукові уявлення про сутність і зміст навчально-методичної та педагогічної діяльності у вищій технічній школі, сприяти усвідомленню її головних завдань і шляхів їх вирішення; cприяти формуванню в аспірантів уміння науково-обґрунтованого планування дидактичного процесу; дати уявлення про сучасні методи викладання та принципи їх застосування у вищій школі; керувати процесом формування в аспірантів гуманістичної професійної позиції як особистісної передумови педагогічної діяльності; cпонукати майбутніх викладачів до цілеспрямованого професійного самовдосконалення, сприяти формуванню мотиваційної й технічної складових цієї діяльності.

Передумови для вивчення дисципліни

Курс «Педагогіка вищої школи» є важливою складовою підготовки докторів філософії як потенційних претендентів на викладацьку посаду в системі вищої освіти. Навчальна дисципліна «Педагогіка вищої школи» базується на таких навчальних дисциплінах, як «Філософія», «Культурологія», «Психологія», «Педагогіка», «Менеджмент».

Програмні результати навчання

Аспірант повинен знати:

  • основи організації вищої освіти в Україні;
  • сутність, зміст, форми, методи й специфіку викладацької діяльності, характеристики її складників і чинники успішності;
  • зміст і характеристики методів викладання, що забезпечують дидактичний процес зі спеціальності;
  • орієнтуватися в базових питаннях оптимізації навчально-виховного процесу,

Аспірант повинен вміти:

  • застосовувати власні знання і професійні здібності для оптимального
  • прогнозування, конструювання і адекватного оцінювання своєї педагогічної діяльності;
  • застосовувати теоретичні знання для практичної організації освітнього процесу у вищій школі;
  • добирати систему ефективних методів, форм, засобів навчання для організації навчально-пізнавальної діяльності.

Координатор Syllabus Робоча програма