Навчальний курс ВБ2.12 Спеціальні питання тепломасообміну

 

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання вибіркова
Галузь знань 19 Архітектура і будівництво
Спеціальність 192 Будівництво та цивільна інженерія
Освітня програма Будівництво та цивільна інженерія
Обсяг дисципліни 5 кредитів ECTS (150 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (60 академічних годин)
Форма контролю диференційований залік

Мета навчальної дисципліни

Формування стійкої усвідомленої системи ставлень до своєї професії та об’єкта професійної діяльності і професійних уявлень, зокрема, про взаємозв’язок процесів тепло- і масообміну з практичними та науковими задачами в будівництві та цивільній інженерії, про напрямки і засоби забезпечення якісної підготовки фахівців, здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу інформації у сфері діяльності, вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми, здатність застосовувати технології та процедури аналітико-синтетичного опрацювання різних видів інформації.

Навчальна дисципліна спрямована на формування у аспірантів таких компетентностей:

  • здатність оцінювати і виконувати (індивідуально або в науковій групі) наукові дослідження стосовно процесів тепло- і масообміну;
  • здатність формулювати відповідні задачі й окреслювати їх таким чином, щоб впевнено та переконливо просувати та трансформувати наукові знання і розуміння;
  • здатність працювати у науковому колективі, розуміючи відповідальність впливу особистих результатів на загальні результати роботи;
  • здатність генерувати ідеї та знаходити шляхи досягнення наукових цілей;
  • здатність зрозуміло спілкуватися з технічно підготовленою в галузі архітектури та будівництва аудиторією. вміти представляти складну інформацію способом, що викликає зацікавленість слухачів, використовуючи при цьому відповідного рівня технічну лексику та методи спілкування.
  • здатність у плануванні, організації та проведенні навчальних занять з дисципліни «Тепломасообмін», передбаченої навчальним планом, зокрема, набути здатність навчати студентів бакалаврського рівня на практичних заняттях розв’язувати задачі, вести дискусії, будувати лаконічні відповіді, виконувати експериментальні дослідження, їх обробку з формулюванням висновків.

Завдання навчальної дисципліни

Сформувати у аспірантів наукові уявлення стосовно процесів передачі теплоти в твердих тілах, рідинах і газах та стосовно процесів масообміну (а також тепло- і масообміну) в двофазових середовищах.

Передумови для вивчення дисципліни

Навчальна дисципліна «Спеціальні питання тепломасообміну» є важливою складовою підготовки докторів філософії, і базується на таких навчальних дисциплінах: «Вища математика», «Фізика», «Хімія», «Технічна термодинаміка», «Тепломасообмін».

Програмні результати навчання

Аспірант повинен знати:

  • основні закони тепло- і масообміну;
  • особливості стаціонарного та нестаціонарного процесів теплопровідності;
  • особливості тепловіддачі при вимушеному поздовжньому обтіканні плоскої поверхні рідиною або газом;
  • особливості тепловіддачі при вимушеній течії рідини або газу в трубах;
  • особливості тепловіддачі при вимушеному поперечному обтіканні рідиною або газом труби та пучка труб;
  • особливості тепловіддачі при вільному рухові рідини або газу;
  • особливості теплообміну випромінюванням;
  • особливості теплообміну при конденсації водяної пари;
  • особливості теплообміну при кипінні рідин;
  • особливості процесів масообміну в двофазових середовищах;
  • особливості теплопередачі в огороджувальних конструкціях та в теплообмінних апаратах;
  • особливості теплових розрахунків теплообмінних апаратів;
  • основні принципи моделювання процесів тепло- і масообміну.

Аспірант повинен вміти:

  • аналізувати процеси теплообміну в твердих тілах, рідинах і газах;
  • аналізувати процеси масообміну (та тепло- і масообміну) в двофазових середовищах;
  • аналізувати процеси теплообміну (та тепло- і масообміну) в теплообмінних апаратах;
  • здійснювати моделювання процесів тепло- і масообміну.

Координатор Syllabus Робоча програма