Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | вибіркова |
Галузь знань | 19 Архітектура і будівництво |
Спеціальність | 192 Будівництво та цивільна інженерія |
Освітня програма | Будівництво та цивільна інженерія |
Обсяг дисципліни | 5 кредит ECTS (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (60 академічних годин) |
Форма контролю | диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни
придбання знань чисельних методів розрахунку на міцність, жорсткість та стійкість, а також придбання умінь і навичок застосування сучасних чисельних методів розрахунку напружено-деформованого стану залізобетонних і кам’яних конструкцій з урахуванням особливостей їх експлуатації, тобто з урахуванням температурних напружень, вібрації та механічних властивостей матеріалу, що, в свою чергу, обов’язково для знаходження режимів ефективної роботи конструкцій.
Завдання навчальної дисципліни
забезпечення програмних компетентностей, зокрема:
- загальні компетентності доктора філософії з будівництва та цивільної інженерії – здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях, знання та розуміння області будівельних несучих конструкцій, здатність спілкуватися рідною мовою як усно так і письмово, здатність спілкуватися іншою мовою за спеціальністю «Будівництво та цивільна інженерія», здатність використання інформаційних технологій, здатність вчитися і бути сучасно освіченим, усвідомлювати можливість навчання впродовж життя, здатність працювати як самостійно, так і в команді, навички забезпечення безпеки життєдіяльності, прагнення до збереження природного навколишнього середовища та забезпечення сталого розвитку суспільства, визнання морально-етичних аспектів досліджень і необхідності інтелектуальної чесності, а також професійних кодексів поведінки;
- інтегральна компетентність – здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері будівництва та цивільної інженерії або у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних знань та методів застосування сучасних технологій, теоретичних положень та правил розрахунку будівель, споруд та їхніх елементів при виконанні різних наукових і практичних завдань будівництва.
Передумови для вивчення дисципліни
- вища математика (вища алгебра, аналітична і диференціальна геометрія, диференціальні та інтегральні рівняння);
- будівельні конструкції (загальні методи конструювання та розрахунку будівельних конструкцій, виготовлених із різних матеріалів);
- математичні методи та моделі в розрахунках на ЕОМ (методи цифрового синтезу і обробки візуального контенту);
- інженерна графіка (створення проекційних зображень тощо).
Програмні результати навчання
Аспірант повинен знати:
- основні положення методу скінченних елементів та методу скінченних різниць;
- склад програмних комплексів і призначення їх окремих модулів для розрахунку;
- алгоритми і правила створення розрахункових схем і моделей залізобетонних і кам’яних конструкцій;
- основні методи постановки та розв'язку задач міцності, стійкості та жорсткості, як основи проектувального та перевірочного розрахунків конструкцій, за допомогою програмних комплексів скінченно-елементного моделювання на електронно-обчислювальних машинах;
- особливості роботи елементів конструкцій при різноманітних видах деформації;
- теорії міцності і умови міцності та жорсткості, стійкість та втомленість;
- способи використання діаграм нелінійного деформування залізобетону при інженерних розрахунках;
Аспірант повинен вміти:
- визначати внутрішні зусилля та деформації, будувати їх епюри, визначити напруження та переміщення в елементах залізобетонних і кам’яних конструкціях за допомогою програмних комплексів скінченно-елементного моделювання на електронно-обчислювальних машинах;
- проводити розрахунки на електронно-обчислювальних машинах:
- на міцність і жорсткість стержнів і стержневих систем при розтягу-стиску, крученні, згині і складному навантаженні при дії статичного, вібраційного і ударного навантаження, а також з урахуванням сил інерції, температурних навантажень;
- статично невизначених систем;
- стиснутих стержнів на стійкість;
- обробляти отримані чисельні дані та отримувати аналітичні залежності між досліджуваними факторами;
- визначати оптимальні параметри системи при зміні одного або декількох факторів.
Координатор Syllabus Робоча програма