Дані викладача


Євгеній ПАНАСЕНКО

Оксана ХАЛІМАН

Доцент кафедри загального мовознавства та іноземних мов

  • учитель української мови і літератури та німецької мови і зарубіжної літератури (2002, Харківський державний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, диплом спеціаліста);
  • кандидат філологічних наук (2011)
  • доктор філологічних наук (2020)
  • доцент (2021)

КОНТАКТИ

Перебування

корпус Ц, ауд. 319

Телефон

+380665590366

Наукові бази

Google Scholar, Orcid, Scopus

КУРСИ

  • В11МОК2 Загальне мовознавство
  • 014БОК8 Основи наукових досліджень
  • 014Б1М7  Основи наукових досліджень
  • 035БОК15 Основи наукових досліджень (в галузі філології)
  • А4МОК2 Теорія мови та лінгвопрагматичні студії
  • 035БОК22 Переклад та редагування текстів різних стилів
  • 014БОК1 Українська мова за професійним спрямуванням

Основні дисципліни: «Загальне мовознавство», «Основи наукових досліджень», «Основи наукових досліджень (в галузі філології)», «Теорія мови та лінгвопрагматичні студії», «Переклад та редагування текстів різних стилів», «Українська мова за професійним спрямуванням».

Сфера наукових інтересів: лінгвоаксіологія, граматика оцінки, мовна гра.

За останні 5 років участь у:

міжнародних та всеукраїнських наукових конференціях, круглих столах, наукових читаннях, проведених на території України:

  1. Міжнародна наукова конференція «Агрументи сучасної філології: “нестача” і “бажання”» у тексті» (2–3 квітня 2021 р., м. Харків).
  2. Міжнародна наукова конференція «Аргументи сучасної філології. Образ жінки: “жіноче”, “феміністське”, “фемінне”» (7-8 квітня 2022 р., м. Харків).
  3. Наукові читання, присвячені ювілею доктора філологічних наук, професора, засновника Харківської філологічної школи з синтаксису складного речення і тексту Галини Федорівни Калашнікової (18–19 травня 2022 р., м. Харків).
  4. Міжнародна наукова конференція «Здобутки та досягнення прикладних та фундаментальних наук ХХІ ст.» (29 липня 2022 р., м. Черкаси).
  5. Міжнародна наукова конференція «Аргументи сучасної філології. Свобода та безпека» (6–7 квітня 2023 року, м. Харків).
  6. Всеукраїнська наукова конференція з міжнародною участю «“Велике і вічне…”: Михайло Федосійович Гетманець» (15–16 вересня 2023 року, м. Харків).
  7. Міжнародна науково-практична конференція «Право і суспільство: актуальні питання і перспективи розвитку» (7 грудня 2023 р., м. Полтава).
  8. Х Міжнародна науково-практична конференція «Інноваційні технології у контексті іншомовної підготовки фахівця» (2 травня 2024 року, м. Полтава).
  9. Міжнародна наукова конференція на пошану д.ф.н., проф. Городенської Катерини Григорівни (23–24 листопада 2023 року, м. Київ)
  10.  V міжвишівський круглий стіл «Актуальні питання функціонування державної мови в Україні» (Харків).
  11. ІХ науково-практичної конференції Право і правоохоронна діяльність: актуальні проблеми та перспективи розвитку: (м. Полтава, 5 грудня 2024 року).
  12. ХІ Міжнародна науково-практична конференція «Інноваційні технології у контексті іншомовної підготовки фахівця» (7 травня 2025 року, м. Полтава).

форумах, тренінгах, семінарах:

  • вебінар «Відкрита наука України крізь призму Web of Science» ( Clarivate, 14 червня 2022 р., 1 год);
  • всеукраїнський вебінар «НУШ у базовій школі: можливості та виклики нового інтегрованого мовно-літературного курсу» (видавництво «Генеза», 16 грудня 2021 р., 2 год). Сертифікат No gen-383747;
  • вебінар «3 ефективних способи знаходити потрібну літературу у Scopus» (BrightTALK, 16 грудня 2021 р.);
  • вебінар «Аналіз грантової підтримки та ефективності співпраці за даними Web of Science та InCites» ( Clarivate, 13 січня 2022 р., 1 год);
  • вебінар «Можливості референс-менеджера EndNote для роботи з бібліографією» ( Clarivate, 26 січня 2022 р., 1 год);
  • всеукраїнський вебінар «Інтеграція у базовій школі: можливості та виклики курсу “Українська мова, українська та зарубіжна літератури”» ( видавництво «Генеза», 15 лютого 2022 р., 2,5 год). Сертифікат No gen-394415;
  • вебінар «Web of Science Core Collection для ефективної наукової діяльності» ( Clarivate, 5 травня 2022 р., 1 год);
  • вебінар «Clarivate для науковців» ( Clarivate, 14 червня 2022 р., 1 год).

участь у видавничій діяльності наукових видань

  1. Головний редактор (2021–2023), член редколегії (з 2023 р.) збірника наукових праць «Лінгвістичні дослідження» Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди (категорія Б).
    http://journals.hnpu.edu.ua/index.php/lingvistics/about/editorialTeam
  2. Член редколегії (з 2020 р.) збірника наукових праць «Лінгвостилістичні студії» Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки (категорія Б).
    https://lingvostud.vnu.edu.ua/index.php/lingvostud/redkolehiya
  3. Член редколегії (з 2020 р.) наукового журналу «Studia Philologica» Київського університету імені Бориса Грінченка (категорія Б).
    https://studiap.kubg.edu.ua/index.php/journal/editorial_board

Пріоритетні публікації за останні 5 років:

монографія:

  • Калашник О. В., Олексенко О. А., Халіман О. В. Художня семантика й стилістика займенника в українській інтимній поезії ІІ пол. ХХ – поч. ХХІ ст. Харків: Харківське історико-філологічне товариство, 2022. 160 с.

у виданнях Scopus та Web of Science Core Collection:

  • Халіман О. В. Семантика й прагматика фемінітивів жіночка, жінка в українській лінгвокультурі (синхронно-діахронний аспект). Slavia Orientalis. 2024. T. LXXIII. № 1. S. 195–212. https://journals.pan.pl/Content/132112/2024-01-SOR-12.pdf (Scopus).

у фахових вітчизняних виданнях:

  1. Халіман О. В. Висвітлення проблематики лінгвоаксіології на сторінках збірника наукових праць «Лінгвістичні дослідження»: аспектуальний огляд (на матеріалі публікацій 2010–2020 років). Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харк. нац. пед. ун-ту імені Г. С. Сковороди. Харків, 2021. Вип. 54. Ч. ІІ. С. 257–273 https://doi.org/10.34142/23127546.2021.54.2.23 (фаховий, Index Copernicus).
  2. Халіман О. В. Критична оцінка українських термінологічних словників. Рец. на: Петрова Т. О. Українська термінографічна критика: становлення, розвиток та перспектива (на матеріалі критичної оцінки термінологічних словників): моногр. / переднє слово, наук. ред. проф. Т. А. Космеди. Харків: Майдан, 2021. 460 с. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харк. нац. пед. ун-ту імені Г. С. Сковороди. Харків, 2021. Вип. 55. С. 185–189 https://doi.org/10.34142/23127546.2021.55.18 (фаховий, Index Copernicus).
  3. Халіман О. В. Невласне питальні безособово-інфінітивні речення в аспекті граматики оцінки. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харк. нац. пед. ун-ту імені Г. С. Сковороди. Харків, 2022. Вип. 56. С. 151–162 https://doi.org/10.34142/23127546.2022.56.11 (фаховий, Index Copernicus).
  4. Халіман О. В., Гнатишева О. О. Аксіологічні засоби в поезії українських шістдесятників: досвід дослідження. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харк. нац. пед. ун-ту імені Г. С. Сковороди. Харків, 2023. Вип. 59. С. 137–152. https://doi.org/10.34142/23127546.2023.59.11 (фаховий, Index Copernicus).

Наукові праці

монографії:

  1. Космеда Т. А., Халіман О. В. Мовна гра в парадигмі інтерпретативної лінгвістики. Граматика оцінки. Граматична ігрема (теоретичне осмислення дискурсивної практики): моногр.  Дрогобич : Коло, 2013. 228 с.
  2. Космеда Т. А., Карпенко Н. А., Осіпова Т. Ф., Саліонович Л. М., Халіман О. В. Гендерна лінгвістика в Україні: історія, теоретичні засади, дискурсивна практика : колект. моногр. / за наук. ред. проф. Т. А. Космеди. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди; Дрогобич: Коло, 2014. 472 с.
  3. Халіман О. В. Граматика оцінки: морфологічні категорії української мови: моногр. / переднє слово, наук. ред. проф. Т. Космеди. Харків: Майдан, 2019. 458 с.
  4. Калашник О. В., Олексенко О. А., Халіман О. В. Художня семантика й стилістика займенника в українській інтимній поезії ІІ пол. ХХ – поч. ХХІ ст. Харків: Харківське історико-філологічне товариство, 2022. 160 с.

колективні монографії:

  1. Халиман О. В. Грамматические средства выражения оценки в современной  публицистике (на материале отрицательно-оценочных форм множественного числа антропонимов). Socjolingwistyczne badania w teorii i pratyce / рod red. J. Mampe, L. Owczinnikowej. Gdansk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdanskiego, 2014.  S. 35–43.
  2. Халиман О. В. Украинская разговорная речь: национальная специфика употребления грамматических значений рода, числа и падежа. “Mowimy, jak mowimy” Komunikacja w jezyku potocznym: podejscie interdyscyplinarne. Gdansk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdanskiego, 2014. S. 187–197.
  3. Халіман О. В. Мовленнєвий акт подяки в аспекті лінгвоаксіології. Полігранна філологія без кордонів: колект. моногр. / відп. ред. д.ф.н. Т. Ф. Осіпова, д.ф.н. Н. В. Піддубна, д.ф.н. О. В. Халіман. Харків: Видавництво Іванченка І. С., 2022. С. 323–332.

посібник:

  1. Дорога до слобожанської душі. Літературна скарбниця Харківщини: навч. посібник для студентів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації» / В. М. Власенко, А. М. Гейдел, Мельничук В. Д., Міщирікова Л. О., Сатуновська І. Ф., Тураєва І. В., Халіман О. В., Шевченко Н. М., Явтушенко Н. Г., Біда А. Г. Харків: Вид.-во ФО-П Сілічева, 2016. 230 с.

автореферати:

  1. Халіман О. В. Морфологічні засоби вираження категорії оцінки в сучасній українській мові: рід і число. Морфологічні засоби вираження категорії оцінки в сучасній українській мові: рід і число: автореф. дис. ... канд. філол. наук. Харків, 2010. 20 с.
  2. Халіман О. В. Граматика оцінки: морфологічні категорії української мови: автореф. дис. ... канд. філол. наук. Одеса, 2020. 36 с.

публікації у виданнях, що індексуються в Scopus:

  1. Халиман О. В. Развитие идей Александра Бондарко в аспекте теории грамматики оценки. Przegląd Wschodnioeuropejski. 2017. № VIII/2. С. 283–295.
  2. Халіман О. В. Метафоризація граматичного значення роду антропонімів як засіб вираження оцінки (на прикладі моделей «хтось (ім. чол. роду) у спідниці / у панчохах / у сукні», «хтось (ім. жін. роду) у штанах»). Acta onomastica. 2019. № LX/2. S. 221–232.
  3. Халіман О. В. Транспозиційні можливості грамеми минулого часу в аспекті вираження оцінних значень: психолінгвістичні особливості. Studia Slavica Academiae Scientiarum Hungaricae. 2019. № 64/2.
  4. Халиман О. В. Грамматические средства моделирования тропов как продуктивные репрезентанты оценочных значений: лексико-грамматический оксюморон. Slavia Centralis. 2020. № 1. S. 83–97.
  5. Халіман О. В. Система метамови граматики оцінки: інтерпретація терміна тональність. Slavica Slovaca. 2020. Rocnik 55. Cislo 2. S. 269–276.
  6. Космеда Т. А., Халіман О. В. Семантика й прагматика фемінітивів жіночка, жінка в українській лінгвокультурі (синхронно-діахронний аспект). Slavia Orientalis. 2024. T. LXXIII. № 1. S. 195–212.

публікації у закордонних виданнях:

  1. Халіман О. В. Ступені порівняння прикметників: від порушення норми до традиції (на матеріалі словника А. Нелюби, Є. Редька «Словотворчість незалежної України. 2012–2016»). Studia Ukrainica Posnanieniensia. Posnań, 2019. Zeszyt VII/1. S. 19–26.
  2. Халіман О. В. Розвиток ідей С. Дорошенка для становлення граматики оцінки. Інфінітив в аспекті лінгвоаксіології. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харків: Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2019. № 50. С. 142–150.

публікації у фахових наукових виданнях України:

  1. Халіман О. В. Категорія оцінки у проекції на іменники спільного роду. Мова і культура: наук. журн. Київ: Видавн. дім Дмитра Бураго, 2009. Вип. 11. Т. ІІІ (115). С. 169–176.
  2. Халіман О. В. Граматичне значення середнього роду як засіб вираження оцінки. Культура народов Причерноморья: научн. журнал. 2008. № 142. Т. 2. С. 370–371.
  3. Халіман О. В. Граматичне значення множини як засіб вираження оцінки (на матеріалі числових форм власних назв). Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харків: Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2008.  Вип. 26. С. 154–160.
  4. Халіман О. В. «Нульове» граматичне значення як наслідок нейтралізації (на матеріалі граматичного значення множини). Лінгвістичні студії: зб. наук. пр. Донецьк: ДонНУ, 2009. Вип. 18. С. 57–60.
  5. Халіман О. В. Граматична метафоризація як механізм творення оцінних значень (на матеріалі числових форм множини). Вісник Дніпроп. ун-ту. Серія «Мовознавство». Дніпропетровськ: Вид. ДДУ, 2009. № 11. Вип. 15. Т. 2. С. 155–159.
  6. Халіман О. В. Мовна і комунікативна компетенції: використання граматичних засобів для вираження оцінки (на матеріалі аналізу форм множини власних назв). Уч. зап. Таврич. нац. ун-та им. В. И. Вернадского: научн. журн. Серия «Филология. Социальные коммуникации». Симферополь: Тавр. ун-т им. В. И. Вернадского, 2009. Т. 22 (61). № 1. С. 531–535.
  7. Халіман О. В. Негативнооцінні числові форми іменників як наслідок взаємодії лексичного і граматичного значень. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харків: Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2009. Вип. 27. С. 249–255.
  8. Халіман О. В. Граматичні засоби вираження категорії оцінки у сучасній публіцистиці (на матеріалі негативнооцінних множинних форм атропонімів). Уч. зап. Таврич. нац. ун-та им. В. И. Вернадского: научн. журн. Серия «Филология. Социальные коммуникации». Симферополь: Тавр. ун-т им. В. И. Вернадского, 2009. Т. 22 (61). № 4. Ч. 1. С. 93–98.
  9. Халіман О. В. Граматичне значення середнього роду як засіб вираження негативної оцінки (на матеріалі граматичних форм дієслова). Культура народов Причерноморья: научн. журн. / гл. ред. Ю. А. Катунин. 2009. № 168. Т. 2. С. 324–326.
  10. Халіман О. В. Форми множини антропонімів у фокусі аксіологічної прагмалінгвістики як феномен художнього тексту. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харків: Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2009. Вип. 28. С. 147–154.
  11. Космеда Т. А., Халіман О. В. Прагматика займенника: традиція і сучасний дискурс українців. Наук. зап. Луган. нац. ун-ту. Серія «Філологічні науки»: зб. наук. пр. [Пред’явлення Світу в гуманітарних дискурсах ХХІ ст.]. Луганськ: Вид-во ДЗ «ЛНУ ім. Т. Шевченка», 2010. Вип. ІХ. С. 40–55.
  12. Космеда Т. А., Халіман О. В. Граматикалізація категорії оцінки як наслідок взаємодії філософських категорій: проекція — граматичні рід і число. Уч. зап. Таврич. нац. ун-та им. В. И. Вернадского: научн. журн. Серия «Филология. Социальные коммуникации». Симферополь : Тавр. ун-т им. В. И. Вернадского, 2010. Т. 23 (62). №2. Ч. 2. С. 517–525.
  13. Космеда Т. А., Халіман О. В. Розвиток ідей О. Потебні щодо граматикалізації категорії оцінки як наслідку взаємодії філософських категорій — проекція на категорію числа. Вісн. Харк. нац. ун-ту ім. В. Н. Каразіна. 2010. № 910. Серія «Філологія». Вип. 60. Ч. 1. С. 543–547.
  14. Космеда Т. А., Халіман О. В. «Граматика оцінки» як актуальна проблема сучасного мовознавства. Лінгвістичні студії: зб. наук. пр. Донецьк: Донец. нац. ун-т, 2011. Вип. 22. С. 17–23.
  15. Халіман О. В. Оцінні значення іменників спільного роду як проблема лексикографування (на матеріалі аналізу відповідей респондентів). Лексико-грамматические инновации в современных славянских языках. Материалы V Междунар. научн. конф. (7–8 апреля 2011 г., г. Днепропетровск). Дніпропетровськ: Нова ідеологія, 2011. С. 411–414.
  16. Халіман О. В. Оцінні значення іменників спільного роду як проблема лексикографування (на матеріалі аналізу  відповідей респондентів). Вісн. Дніпропетр. ун-ту. Серія «Мовознавство». Дніпропетровськ: Вид-во Дніпропетр. держ. ун-ту, 2011. Вип. 17. Т. 2. С. 172–179.
  17. Халіман О. В. Мовна свідомість етносу: конфлікт між категоріями пошанності та інтимізації (маніпуляція категорією числа). Уч. зап. Тавр. нац. ун-та им. В. И. Вернадского: науч. журн. Серия «Филология. Социальные коммуникации». Симферополь: Тавр. ун-т им. В. И. Вернадского, 2011. Т. 24 (63). № 2. Ч. 2. С. 484–489.
  18. Халіман О. В. Граматична ігрема в сучасній комунікації (на прикладі метафоризованого вживання родових форм). Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харків: Харк. нац. пед. ун-т, 2011. Вип. 32. С. 241–248.
  19. Халіман О. В. Мовна гра в дискурсі сучасної газети: актуалізація граматичних засобів (на прикладі граматичного значення чоловічого роду). Уч. зап. Тавр. нац. ун‑та им. В. И. Вернадского. Серия «Филология. Социальные коммуникации». Симферополь: Тавр. ун-т им. В. И. Вернадского, 2011. Т. 24 (63). № 4. Ч. 1. С. 199–203.
  20. Халіман О. В. Категорія відмінка в аспекті аксіологічної прагмалінгвістики (на матеріалі російської та української мов). Філологічні студії. Наук. вісн. Криворіз. держ. пед. ун-ту: зб. наук. пр. 2011. Вип. 6. Ч. 2. С. 111–117.
  21. Халіман О. В. Граматичне значення минулого часу як засіб вираження оцінки в художньому стилі. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харків: Харк. нац. пед. ун-т, 2011. Вип. 34. С. 80–85.
  22. Халіман О. В. Граматичне значення минулого часу як засіб вираження оцінки. Наук. записки Нац. ун-ту «Острозька академія». Серія «Філологічна». Острог: Вид‑во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2012. Вип. 24. С. 283–285.
  23. Халіман О. В. Явище прецедентності в аспекті граматики оцінки (на прикладі аналізу граматичного значення минулого часу). Лінгвістичні студії: зб. наук. пр. Донецьк: Донец. нац. ун-т, 2013. Вип. 26. С. 36–40.
  24. Халіман О. В. Транспозиція імперативних форм як механізм породження оцінних значень (на матеріалі української та російської мов). Наук. вісн. Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. Серія «Філологічні науки». 2015. № 6 (307). С. 137–142.
  25. Халіман О. В. Граматичне значення майбутнього часу як засіб вираження оцінки в сучасній українській мові. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харків: Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2017. Вип. 46. С. 86–91.
  26. Халіман О. В. Транспозиція особових дієслівних форм теперішнього часу як механізм породження оцінних значень. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харків: Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2018. Вип. 47. С. 175–179.
  27. Халіман О. В. Особливості видових протиставлень імперативних форм для вираження аксіологічних відтінків значень. Наук. вісн. Нац. ун-ту біоресурсів і природокористування України. Серія «Філологічні науки». Київ: Міленіум, 2018. Вип. 292. С. 124–131.
  28. Халіман О. В. Граматичне значення однини: моделювання оцінних смислів. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харків: Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2019. № 51. С. 71–83.
  29. Халіман О. В. Імператив емоційної актуалізації дії: вираження оцінних значень. Лінгвостилістичні студії: наук. журн. Луцьк: Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2019. Вип. 11. С. 166–173.
  30. Халіман О. В. Висвітлення проблематики теорії лінгвоаксіології на сторінках журналу «Мовознавство»: аспектуальний огляд лінгвістичних студій. Мовознавство. 2019. № 5. С. 58–72.
  31. Халіман О. В. Функціювання морфологічних одиниць як евфемізмів / дисфемізмів в аспекті граматики оцінки. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харк. нац. пед. ун-ту імені Г. С. Сковороди. Харків, 2020. Вип. 53. С. 155–165.
  32. Халіман О. В. Висвітлення проблематики лінгвоаксіології на сторінках збірника наукових праць «Лінгвістичні дослідження»: аспектуальний огляд (на матеріалі публікацій 2010–2020 років). Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харк. нац. пед. ун-ту імені Г. С. Сковороди. Харків, 2021. Вип. 54. Ч. ІІ. С. 257–273.
  33. Халіман О. В. Критична оцінка українських термінологічних словників. Рец. на: Петрова Т. О. Українська термінографічна критика: становлення, розвиток та перспектива (на матеріалі критичної оцінки термінологічних словників): моногр. / переднє слово, наук. ред. проф. Т. А. Космеди. Харків: Майдан, 2021. 460 с. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харк. нац. пед. ун-ту імені Г. С. Сковороди. Харків, 2021. Вип. 55. С. 185–189.
  34. Халіман О. В. Невласне питальні безособово-інфінітивні речення в аспекті граматики оцінки. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харк. нац. пед. ун-ту імені Г. С. Сковороди. Харків, 2022. Вип. 56. С. 151–162.
  35. Халіман О. В., Гнатишева О. О. Аксіологічні засоби в поезії українських шістдесятників: досвід дослідження. Лінгвістичні дослідження: зб. наук. пр. Харк. нац. пед. ун-ту імені Г. С. Сковороди. Харків, 2023. Вип. 59. С. 137–152.

публікації в наукових виданнях України:

  1. Халіман О. В. Граматичні засоби вираження категорії оцінки у тексті: постановка проблеми (на матеріалі повісті Івана Франка «Перехресні стежки»). Текст як об’єкт лінгвістичного дослідження і засіб навчання мови: зб. наук. доп.: у 2 т. Полтава: Освіта, 2007. Т. 2. С. 263–267.
  2. Халіман О. В. Граматичні значення чоловічого і жіночого родів іменника як засіб вираження оцінки. Сучасна україністика : наукові парадигми мови, історії, філософії: зб. наукових статей. Харків: Вид. ХНЕУ, 2008. Ч. 1. С. 190–198.
  3. Халіман О. В. Нетипові явища в українській граматиці для іноземних студентів (на матеріалі категорії роду). Теорія і практика викладання української мови як іноземної: зб. наук. пр. Львів : Видавн. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2008. Вип. 3. С. 242–249.
  4. Халіман О. В. Взаємодія лексичного і граматичного значень в аспекті аксіологічної прагмалінгвістики (на матеріалі негативно-оцінних числових форм іменників). Лінгвістична палітра: зб. наук. пр. з актуальн. проблем лінгвістики. Харків: Харк. нац. пед. ун-т, 2009. С. 357–364.
  5. Халіман О. В. Граматичні засоби вираження категорії оцінки в українському епістолярному мовленні (на матеріалі категорій роду і числа). Семантика мови і тексту: матер. Х Міжнародної конференції. Івано-Франківськ : Вид. Третяк І. Я., 2009. Ч. ІІ. С. 355–357.
  6. Халіман О. В. Мовна свідомість етносу: реалізація оцінного потенціалу граматичного значення жіночого роду. Психолінгвістика: зб. наук. пр. ДВНЗ «Переяслав-Хмельн. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди». Переяслав-Хмельницький: ПП «СКД», 2010. Вип. 5. С. 147–152.
  7. Халіман О. В. Граматичні засоби вираження оцінки: евфемізми для омовлення комунікативних табу (на прикладі граматичного значення середнього роду). Мова. Культура. Взаєморозуміння: зб. наук. пр. Дрогобич: Коло, 2012. Вип. ІІ. С. 129–134.
  8. Халіман О. В. Граматична ігрема в аспекті аксіологічної прагмалінгвістики (на прикладі граматичного значення минулого часу). Філол. вісн. Уманського держ. пед. ун-ту ім. П. Тичини: зб. наук. праць. Умань: ВПЦ «Візаві», 2012. Вип. 3. С. 132–139.
  9. Халіман О. В. Категорія відмінка в аспекті аксіологічної прагмалінгвістики. Studia Ukrainica Posnanieniensia. Posnań, 2013. Zeszyt I. S. 39–45.
  10. Халіман О. В. Мовна свідомість етносу: реалізація оцінного потенціалу граматичного значення минулого часу. Мова. Культура. Взаєморозуміння: зб. наук. праць. Дрогобич, 2013. Вип. ІІІ. С. 79–86.
  11. Халіман О. В. Мовна свідомість етносу: демінутивні дієслівні форми як засоби вираження оцінки. Матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. «Слов’янський світ: здобутки, проблеми, перспективи» (23–24 травня 2013 р., м. Ужгород). Ужгород: ПРАТ «Вид-во «Закарпаття», 2014. С. 58–65.
  12. Халіман О. В. Демінутивні дієслівні форми як засоби вираження оцінки в українській мові. Граматичні студії: зб. наук. праць. Вінниця: Донец. нац. ун-т, 2016. Вип. 2. С. 32–36.

тези наукових конференцій:

  1. Халіман О. В. Мовна гра в сучасному політичному дискурсі: постановка проблеми. Матер. ІV Міжнар. наук.-пр. конф. «Слов’янський світ: здобутки, проблеми, перспективи» (09 травня 2014 р., м. Ужгород). Ужгород: ПРАТ «Вид-во «Закарпаття», 2015. С. 124–129.
  2. Халіман О. В. Особливості видових протиставлень імперативних форм для вираження аксіологічних відтінків значень. Соціокультурні та комунікативні аспекти функціонування мовних одиниць: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. з нагоди ювілею доктора філологічних наук, проф. К. Г. Городенської (29–30 листопада 2018 р., м. Київ). Київ: Міленіум, 2018. С. 107–108.
  3. Халіман О. В. Функціювання індикативних форм в імперативному значенні (на прикладі форм минулого часу). Філологічні науки в системі сучасного гуманітарного знання ХХІ століття: Міжнар. наук.-практ. конф. (27–28 грудня 2019 року, м. Одеса). Одеса: Південноукр. орг. «Центр філологічних досліджень», 2019. Ч. 1. С. 42–45.
  4. Халіман О. В. Псевдоімперативні форми як засоби вираження негативної оцінки. Фрізманівські читання: науково-методична спадщина, продовження традицій. Програма і тези доповідей Всеукр. наук.-метод. конф. (24 вересня 2020 року). Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2020. С. 96.
  5. Халіман О. В. Лексико-граматичний оксиморон як засіб заповнення граматичних лакун (на прикладі моделювання видових форм). Агрументи сучасної філології: “нестача” і “бажання”» у тексті. Матеріали Міжнар. наук. конф. (2–3 квітня 2021 р., м. Харків). С. 250–254.
  6. Халіман О. В. Упровадження принципів академічної доброчесності (з досвіду перевірки статей фахового видання «Лінгвістичні дослідження» на плагіат). Академічна доброчесність: виклики сучасності: збірник наукових есе учасників наукового стажування. Варшава, 2021. С. 72–75.
  7. Савельєва А. В., Халіман О. В. Лексико-семантичний спосіб творення ергонімів (на матеріалі назв закладів харчування міста Харкова). Дослідження різних напрямів розвитку філологічних наук. Матеріали міжнар. наук.-пр. конф.; 26–27 листопада 2021 р. Львів: ГО «Наукова філологічна організація «Логос», 2021. С. 32–36.
  8. Халіман О. В. Уживання слів на позначення спорідненості в аспекті лінгвоаксіології. Аргументи сучасної філології. Образ жінки: «жіноче», «феміністське», «фемінне». Матеріали Міжнародної наукової конференції (7-8 квітня 2022 року). Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2022. С. 304–310.
  9. Халіман О. В. Синтаксичні засоби вираження оцінки: невласне питальні безособово-інфінітивні речення. Структурно-семантичні складові дискурсу. Матеріали наукових читань, присвячених ювілею доктора філологічних наук, професора, засновника Харківської філологічної школи з синтаксису складного речення і тексту Галини Федорівни Калашнікової. Харків : ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2022. С. 106–110.
  10. Халіман О. В. Уживання слів на позначення спорідненості: динаміка у вираженні аксіологічних смислів (на прикладі лексеми баба). Здобутки та досягнення прикладних та фундаментальних наук ХХІ ст. Матеріали ІІІ Міжнар. наук. конф. (29 липня 2022 р., м. Черкаси). Вінниця: Європейська наукова платформа, 2022. С. 189–191.
  11. Халіман О. В. Особливості функціювання займенника Я в поетичному мовленні як маркер визначення авторського психотипу (на матеріалі поезії Світлани Антонишин). Український світ у наукових парадигмах: зб. наук. пр. Харк. нац. пед. ун-ту імені Г. С. Сковороди. Харків: ХНПУ; ХІФТ, 2023. Вип. 10. С. 192–195.
  12. Халіман О. В. Лінгвокреативність мовної особистості як вияв свободи: утворення форм ступенів порівняння в сучасному мовленні (на матеріалі словника А. Нелюби, Є. Редька
  13. Халіман О. В. «Лексико-словотвірні інновації (2017–2021)» та корпусу ГРАК). Аргументи сучасної філології. Свобода та безпека. Матеріали Міжнародної наукової конференції (6-7 квітня 2023 року). Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2023. С. 255–231.
  14. Халіман О. В. Інфінітивні речення в аспекті граматики оцінки (на прикладі синтаксичного фразеологізму N3 / Pron3 аби / лиш би (лише б) Inf). Граматичний портрет української мови в ХХІ сторіччі. Зб. тез наук. доп. учасників Міжнар. наук. конф. на пошану д.ф.н., проф. Городенської Катерини Григорівни (23–24 листопада 2023 року, м. Київ). Київ: Вид. дім Дмитра Бураго, 2024. С. 143–145.
  15. Халіман О. В. Тенденції апелятивації в сучасному мовленні (на прикладі оніма росія). «Велике і вічне…»: Михайло Федосійович Гетманець. Матер. Всеукр. наук. конф. з міжнар. участю (15–16 вересня 2023 року, м. Харків) Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2023. С. 124–127.
  16. Халіман О. В., Ковалевська О.О. Особливості функціювання лексеми суддя у творах Андрія Кокотюхи (на матеріалі корпусу ГРАК). Матеріали VІІІ Міжнар. наук.-пр. конф. «Право і суспільство: актуальні питання і перспективи розвитку» (7 грудня 2023 р., м. Полтава). Полтава: Астрая, 2023. С. 221–222.
  17. Халіман О. В. Лінгвокреативність мовної особистості в умовах російсько-української війни (на прикладі словотвірного гнізда з вершиною путін). Актуальні питання функціонування державної мови в Україні. Матер. V міжвиш. круглого столу / Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого. Харків: Право, 2024. С. 13–15.
  18. Халіман О. В. Імпліцитні засоби вираження заперечення в аспекті лінгвоаксіології. Український світ у наукових парадигмах: зб. наук. пр. Харк. нац. пед. ун-ту імені Г. С. Сковороди. Харків: ХНПУ; ХІФТ, 2024. Вип. 11. С. 106–108.

науково-методичні та навчально-методичні праці:

  1. Халіман О. В. Реалізація завдань кредитно-модульної системи при викладанні німецької мови. Кредитно-модульна та модульно-рейтингова системи організації навчального процесу в коледжах і технікумах. Стан. Проблеми. Перспективи: зб. матеріалів наук.-практ. конф. пед. працівн. і співпрац. внз І–ІІ р.а. Харк. обл. (22 лютого 2008 р.). Харків, 2008. С. 341–342.
  2. Халіман О. В. Реалізація завдань кредитно-модульної системи при викладанні німецької мови. Актуальні проблеми викладання іноземної мови у вищій школі в умовах кредитно-модульної системи навчання. Матер. Всеукр. наук.-практ. конф. (10–11 квітня 2008 р.). Харків: Вид-во НФаУ, 2008. С. 115–117.
  3. Халіман О. В. Удосконалення комунікативної компетенції як складової професійної майстерності викладача. Професійне удосконалення педагогічних працівників коледжів і технікумів: стан, проблеми, перспективи: зб. матеріалів наук.-практ. конф. пед. працівн. і співпрац. внз І–ІІ р.а. Харк. обл. (20 лютого 2009 р.). Харків, 2009. С. 444.
  4. Халіман О. В. Студентський театр як форма патріотичного виховання молоді. Громадське та патріотичне виховання студентської молоді: зб. матеріалів наук.-практ. конф. пед. працівн. і співпрац. внз І–ІІ р.а. Харк. обл. (26 лютого 2010 р.). Харків: ФО-П Шейніна О. В., 2010. С. 446.
  5. Халіман О. В. Реалізація завдань кредитно-модульної системи при викладанні німецької мови. Шляхи вдосконалення якості підготовки спеціалістів. Матер. Міжнар. наук.-практ. конф. (березень, 2010 р.). Суми: Сумськ. мед. коледж, 2010. С. 43–44.
  6. Халіман О. В. Мовна й комунікативна компетенції як складова професійної майстерності фармацевта. Гуманітарна складова вищої освіти: проблеми та перспективи. Статті та тези. Матер. Всеукр. наук.-практ. конф. (14–15 квітня 2011 р., м. Харків). Харків: Вид-во НФаУ, 2011. С. 372–373.
  7. Халіман О. В. Конкурс ораторської майстерності як форма роботи ЦК мови та літератури з обдарованою молоддю. Проблеми та завдання щодо організаційно-методичного забезпечення діяльності циклових комісій, відділень та інших навчально-виховних підрозділів коледжів і технікумів: зб. матер. наук.-метод. конф. пед. працівн. внз І–ІІ р.а. Харк. обл. (23 лютого 2013 р.). Харків, 2013. С. 304–305.
  8. Халіман О. В. Організація диференційованої роботи на заняттях з німецької мови. Удосконалення навчання іноземним мовам як запорука забезпечення якості підготовки молодших спеціалістів та іх конкурентоспроможності на ринку праці: зб. матер. наук.-метод. конф. пед. працівн. внз І–ІІ р.а. Харк. обл. (21 лютого 2014 р.). Харків, 2014. С. 284–285.
  9. Халіман О. В. Застосування інтерактивних технологій на заняттях з української літератури: підсумковий контроль знань у формі вікторини. Модернізація структури та змісту підготовки молодших спеціалістів фармацевтичної галузі: зб. матер.  наук.-метод. конф. пед. працівників ВНЗ I-II рівнів акредитації Харківської області (22 квітня 2014 р.). Харків, 2014. С. 189.
  10. Халіман О. В. Формування комунікативної компетентності студентів на заняттях з української мови. Мовні дисципліни в контексті розвитку сучасної вищої школи: зб. матеріалів Всеукраїнської науково-практичної дистанційної конференції з міжнародною участю.  Харків, 2014.
  11. Халіман О. В. Використання міжпредметних зв’язків – один із шляхів формування професійних компетентностей майбутніх фармацевтів. Сучасні методи та навчальні технології фундаментальної підготовки молодших спеціалістів: зб. матер. наук.-метод. конф. пед. працівн. внз І–ІІ р.а. Харк. обл. (27 лютого 2015 р.). Харків, 2015. С. 204–205.
  12. Халіман О. В. Формування професійних компетентностей майбутніх фармацевтів на заняттях з гуманітарних дисциплін. Гуманітарна складова у світлі сучасних освітніх парадигм. Матер. Всеукр. дистанц. наук.-практ. конф. з міжнародною участю (14–15 квітня 2016 року, Харків). Харків : Вид-во НФаУ, 2016. С. 75–76.
  13. Халіман О. В. Окремі аспекти роботи циклової комісії мови та літератури. Актуальні питання підготовки майбутніх фармацевтичних та медичних фахівців в умовах сучасної освіти: зб. матер. Всеукр. науково-практ. конф. Житомир: КВНЗ «Житомирський базовий фарм. коледж ім. Г. С. Протасевича» Житомирської обласної ради, 15 лютого – 24 березня 2016. С. 261–262.
  14. Халіман О. В. Мовна, мовленнєва та комунікативна компетентності як запорука успішного працевлаштування майбутніх фармацевтів. Актуальні питання підготовки майбутніх фармацевтичних та медичних фахівців в умовах сучасної освіти: зб. матеріалів наук.-метод. конф. пед. працівн. внз І–ІІ р.а. Харк. обл. (26 лютого 2016 р.). Харків, 2016. С. 102–104.
  15. Халіман О. В. Формування мовної особистості як складова професійного становлення майбутнього фармацевта. Оптимізація мотиваційних показників та формування ключових предметних компетенцій на заняттях у вищих закладах І–ІІ рівнів акредитації як чинники вдосконалення підготовки сучасних фахівців: матеріали Міжрегіон. наради-тренінгу викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації (Харків, 1–3 лютого 2017 р.). Харків: ФОП Петров В. В., 2017. С. 185–187.
  16. Халіман О. В. Досвід використання комп’ютерного тестування в навчальному процесі Коледжу НФаУ. Удосконалення освітнього процесу на основі інформаційно-комунікаційних технологій: зб. матеріалів XVI обласної науково-метод. конф. пед. працівників ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації Харківської обл., 24.02.2017 р. / ред. група: В. Д. Мороз та інші. Харків: ХДАК, 2017. С. 117–119.
  17. Халіман О. В. Організація інтерактивного квесту в рамках співпраці циклової комісії мови та літератури з органами студентського самоврядування. Ефективне студентське самовлядування — запорука успіхів в освіті та вихованні: зб. матеріалів ХVII наук.-практ. конф. пед. працівн. і співпрац. внз І–ІІ р.а. Харк. обл. (23 лютого 2018 р.)]. Харків, 2018. С. 324–325.
  18. Піддубна Н. В., Халіман О. В., Лебеденко Ю. М. Методичні рекомендації до написання кваліфікаційних робіт з лінгвістичних дисциплін. Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2023. 70 с.
  19. Халіман О. В. Методичні рекомендації до практичних занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни «Українська літературна мова в діахронії». Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2023. 72 с.
  20. Халіман О. В. CHECKLIST: специфіка використання в процесі підготовки до ЗНО / НМТ з української мови. Право і правоохоронна діяльність: актуальні проблеми та перспективи розвитку: матеріали ІХ науково-практичної конференції (м. Полтава, 5 грудня 2024 року). Полтава, 2024. С. 216–217.
  • Наукове стажування «Академічна доброчесність» (05.05.2021–15.06.2021), організоване Польсько-українською фундацією «Інститут Міжнародної Академічної і Наукової Співпраці» (IIASC) на базі Вищого Семінаріуму Духовного університету UKSW (м. Варшава, Польща). Сертифікат № KW-150621/017. Загальний обсяг – 180 годин (6 кредитів ECTS).
  • курс «Цифрові інструменти Google для освіти» (05–18 вересня 2022 р.) (ТОВ «Академія цифрового розвитку»). Сертифікат № GDTfE-02-01226. Загальний обсяг – 30 годин (1 кредит ECTS).
  • підвищення кваліфікації в рамках IV Всеукраїнської наукової конференції «Традиції Івана Огієнка у світлі вітчизняної науки» (жовтень 2022 р., м. Кам’янець-Подільський, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка). Сертифікат. Загальний обсяг – 8 годин (0,27 кредита ECTS).
  • «EdEra». «Лайфхаки з української літератури» (серпень 2023 р.). Сертифікат. Загальний обсяг – 30 годин (1 кредит ECTS).
  • «EdEra». «Лайфхаки з української мови» (серпень 2023 р.). Сертифікат. Загальний обсяг – 30 годин (1 кредит ECTS).
  • ГО «Прогресильні». «Штучний інтелект та майбутнє освіти» (7–23 листопада 2023 року). Сертифікат. Загальний обсяг – 30 годин (1 кредит ECTS).
  • «Language Corpora Use in the Teaching of Philological Disciplines and Language Research» (18 вересня–16 листопада 2023), Єнський ун-т імені Фрідріха Шиллера (Німеччина). Сертифікат. Загальний обсяг – 90 годин (3 кредити ECTS).
  • підвищення кваліфікації на XХІ Міжнародній конференції з актуальних проблем лінгвістики й лінгводидактики, присвяченій 100-річчю від дня народження професора Сергія Івановича Дорошенка; (6–7 березня 2024 року, м. Харків, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди). Сертифікат. Загальний обсяг – 15 годин (0,5 кредита ECTS).
  • «Prometheus». «Осмислені й переосмислені» (січень 2025 року). Сертифікат. Загальний обсяг –15 годин (0,5 кредита ECTS).
  • «EdEra». «Недискримінаційний підхід у навчанні» (серпень 2025 р.) Сертифікат. Загальний обсяг – 30 годин (1 кредит ECTS).
  • Почесна грамота ректора Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди (2019)
  • Почесна грамота вченої ради  Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди (2023)