|
Освітній рівень |
Третій (освітньо-науковий) |
|
Програма навчання |
Вибіркова |
|
Галузь знань |
19 Архітектура та будівництво |
|
Спеціальність |
191 Архітектура та містобудування |
|
Освітня програма |
Архітектура та містобудування |
| Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
| Види аудиторних занять | Лекції (36 академічних годин), семінарські заняття (6 академічних годин) |
| Форма контролю | Диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни: надання здобувачам вищої освіти знання про основні проблеми сучасної типології будівель і споруд, використання типологічного підходу в архітектурній науці.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування у здобувачів вищої освіти наступних компетентностей:
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
- здатність виконувати теоретико-методологічні прикладні та експериментальні наукові дослідження, які формують нові знання у сфері архітектури та містобудування, дотичних до неї міждисциплінарних напрямах, і результати яких можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з архітектури та будівництва і суміжних галузей;
- здатність прогнозувати розвиток архітектурної діяльності, процесів і явищ, ініціювати, розробляти і реалізовувати комплексні інноваційні проекти у сфері архітектури та містобудування, дотичні до неї міждисциплінарні проекти, проявляти лідерство під час їх реалізації.
Програмні результати вивчення навчальної дисципліни «Дослідження типології будівель і споруд»:
- мати передові концептуальні та методологічні знання у сфері архітектури та містобудування і на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні світових досягнень з відповідного напряму;
- вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, теоретичні та практичні проблеми архітектури та містобудування державною та іноземною мовами, оприлюднювати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних наукових виданнях;
- планувати і виконувати експериментальні та/або теоретичні дослідження у сфері архітектури та містобудування та з дотичних міждисциплінарних напрямів, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми;
- розробляти та реалізовувати наукові та інноваційні проекти, які дають можливість створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі наукові проблеми архітектури та містобудування з врахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів; забезпечувати дотримання прав інтелектуальної власності.
Зміст дисципліни
Змістовий модуль 1. ОСНОВНІ НАПРЯМИ ДОСЛІДЖЕНЬ ТИПОЛОГІЇ БУДІ-ВЕЛЬ І СПОРУД
Тема 1. Типологічний метод у наукових дослідженнях в галузі архітектури будівель і споруд.
Вступна лекція. Мета і завдання навчальної дисципліни. Правила оцінювання. Сутність типологічного методу наукових досліджень. Фактори, що впливають на еволюцію типів будівель і споруд.
Тема 2. Житлові будинки.
Підходи до типологічної класифікації житлових будинків. Розвиток нових типів житла і фактори, що впливають на нього. Організація інтегрованих споруд цивільного захисту.
Семінарське заняття № 1.
Тема 3. Громадські будинки і споруди.
Класифікаційні ознаки громадських будівель і споруд. Поява нових видів громадських будинків і споруд та фактори, що її обумовлюють. Нові вимоги до закладів охорони здоров’я, освіти та дошкільної освіти, обумовлені викликами сучасності. Проблеми еволюцій-ного формування громадських будівель і споруд під впливом інноваційних технологій.
Семінарське заняття № 2.
Тема 4. Промислові будівлі й споруди.
Види класифікації промислових будівель і споруд. Вплив розвитку технологій на появу і розвиток нових типів промислових будівель і споруд. Одноповерхові, двоповерхові та багатоповерхові промислові будівлі. Спеціальні споруди.
Тема 5. Сільськогосподарські будівлі й споруди.
Роль сільськогосподарських будівель і споруд у виробництві й переробці сільськогосподарської продукції. Підходи до їх типологічної класифікації. Роль сучасних технологій виробництва і переробки сільгосппродукції у розвитку типології будівель і споруд.
Тема 6. Багатофункціональні будівлі й комплекси.
Виникнення багатофункціональних будівель і комплексів. Фактори, що обумовлюють розвиток і появу їх нових типів. Формування і розвиток інформаційно-розподільчих просто-рів багатофункціональних будівель і комплексів громадського призначення. Сучасні про-блеми їх розвитку.
Семінарське заняття № 3.