Навчальний курс 014М1ММ3 Лідерство та ефективна комунікація

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Вибіркова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти

Обсяг дисципліни

5 кредитів (150 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (26 академічних години), практичні заняття (24 академічні години)

Форма контролю

диференційований залік

Вивчення дисципліни «Лідерство та ефективна комунікація» є запорукою успіху, сприяє залученості працівників, підвищують продуктивність.

Завдання дисципліни націлені на формування в здобувачів загальних і спеціальних компетентностей:

- Здатність застосовувати знання предметної області та кращі практики в професійній діяльності;

- Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології у профе-сійній діяльності;

- Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відпо-відального ставлення до обов’язків, мотивування інших до досягнення спільної мети;

- Здатність до міжособистої взаємодії, роботи в команді, спілкування з представ-никами інших професійних груп різного рівня з огляду на виявлення емпатії та на етичні міркування (мотиви);

- Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, воло-діння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації;

- Здатність володіти всіма складниками комунікативної компетентності й вико-ристовувати їх у процесі професійної і міжособистісної комунікації у сферах усного і писем-ного мовлення;

- Здатність до проєктування, критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Лідерство та ефективна комунікація» є:

- Володіння комунікативними стратегіями з іноземних мов у професійному міжкуль-турному спілкуванні та практичній педагогічній діяльності з використанням сучасних мов-них засобів;

- Продукувати іншомовні письмові тексти різного функціонального спрямування, де-монструючи здатність критично осмислювати об’єктивну дійсність та аргументувати власне бачення ситуації;

- Добирати традиційні й інноваційні форми, методи та засоби навчання, інформацій-но-комунікаційні технології відповідно до мети і завдань навчального заняття, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти; розміщувати та використовувати матеріали з урахуванням їхньої доцільності, функційності, естетичної привабливості, індивідуальних потреб учасників освітнього процесу, уміти розробляти й оновлювати навчальні програми;

- Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освіт-нього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів осві-ти, їхній творчий пошук;

- Проєктувати, аналізувати та коригувати власну педагогічну діяльність.

Передумовами для вивчення дисципліни «Лідерство та ефективна комунікація» є дисципліни, що були опановані раніше, зокрема такі як «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент», «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти», «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти» та ін.

Тема 1. Лідерство і його структура. Особистісна ефективність

Тема 2. Анатомія іміджу. Самопозиціонування

Тема 3. Ефективність тайм-менеджменту лідера

Тема 4. Структура міжособистісної комунікації. Організаційні комунікації

Тема 5. Стратегія і тактика публічного виступу

Тема 6. Лідер і команда

Тема 7. Колективна взаємодія й установка лідера

Тема 8. Мотивація та розвиток співробітників. Розвиток команди

Тема 9. Реалізація стилів лідерства

Тема 10. Лідерство та прийняття управлінських рішень

Тема 11. Стратегія професійного розвитку.

Координатор РПНД