Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти |
Обсяг дисципліни |
5 кредитів (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (26 академічних години), практичні заняття (24 академічні години) |
Форма контролю |
диференційований залік |
Вивчення дисципліни «Лідерство та ефективна комунікація» є запорукою успіху, сприяє залученості працівників, підвищують продуктивність.
Завдання дисципліни націлені на формування в здобувачів загальних і спеціальних компетентностей:
- Здатність застосовувати знання предметної області та кращі практики в професійній діяльності;
- Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології у профе-сійній діяльності;
- Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відпо-відального ставлення до обов’язків, мотивування інших до досягнення спільної мети;
- Здатність до міжособистої взаємодії, роботи в команді, спілкування з представ-никами інших професійних груп різного рівня з огляду на виявлення емпатії та на етичні міркування (мотиви);
- Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, воло-діння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації;
- Здатність володіти всіма складниками комунікативної компетентності й вико-ристовувати їх у процесі професійної і міжособистісної комунікації у сферах усного і писем-ного мовлення;
- Здатність до проєктування, критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Лідерство та ефективна комунікація» є:
- Володіння комунікативними стратегіями з іноземних мов у професійному міжкуль-турному спілкуванні та практичній педагогічній діяльності з використанням сучасних мов-них засобів;
- Продукувати іншомовні письмові тексти різного функціонального спрямування, де-монструючи здатність критично осмислювати об’єктивну дійсність та аргументувати власне бачення ситуації;
- Добирати традиційні й інноваційні форми, методи та засоби навчання, інформацій-но-комунікаційні технології відповідно до мети і завдань навчального заняття, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти; розміщувати та використовувати матеріали з урахуванням їхньої доцільності, функційності, естетичної привабливості, індивідуальних потреб учасників освітнього процесу, уміти розробляти й оновлювати навчальні програми;
- Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освіт-нього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів осві-ти, їхній творчий пошук;
- Проєктувати, аналізувати та коригувати власну педагогічну діяльність.
Передумовами для вивчення дисципліни «Лідерство та ефективна комунікація» є дисципліни, що були опановані раніше, зокрема такі як «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент», «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти», «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти» та ін.
Тема 1. Лідерство і його структура. Особистісна ефективність
Тема 2. Анатомія іміджу. Самопозиціонування
Тема 3. Ефективність тайм-менеджменту лідера
Тема 4. Структура міжособистісної комунікації. Організаційні комунікації
Тема 5. Стратегія і тактика публічного виступу
Тема 6. Лідер і команда
Тема 7. Колективна взаємодія й установка лідера
Тема 8. Мотивація та розвиток співробітників. Розвиток команди
Тема 9. Реалізація стилів лідерства
Тема 10. Лідерство та прийняття управлінських рішень
Тема 11. Стратегія професійного розвитку.