Навчальний курс 014МОК4 Філософія, методологія та організація наукових досліджень

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

014 Освіта / Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти

Обсяг дисципліни

3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (16 академічних годин), семінарські заняття (14 академічних години)

Форма контролю

диференційований залік

Вивчення дисципліни «Філософія, методологія та організація наукових досліджень» має на меті ознайомлення студентів з історією, філософією, методологією та організацією сучасних наукових досліджень та формування інтегральної, загальних та спеціальних компетентностей, таких як:

Інтегральна компетентність (ІК): Здатність розв’язувати складні проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов.

ЗК 7 Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, володіння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації.

ЗК 8 Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.

СК 7 Здатність планувати та організовувати наукове дослідження, творчий проєкт, обґрунтовувати, узагальнювати, оформляти згідно із сучасними вимогами та презентувати їхні результати, послуговуючись відповідним методологічним інструментарієм, та дотримуватися вимог академічної доброчесності.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Філософія, методологія та організація наукових досліджень» є:

ПР 2 Продукувати іншомовні письмові тексти різного функціонального спрямування, демонструючи здатність критично осмислювати об’єктивну дійсність та аргументувати власне бачення ситуації.

ПР 5 Використовувати наукову, довідкову, методичну літературу рідною та іноземною мовами, сучасні методи обробки інформації для здійснення педагогічних досліджень в галузі професійної діяльності, критично оцінювати достовірність, надійність інформаційних джерел.

ПР 6 Володіти основами дослідницької та методологічної культури, керуватися принципами академічної доброчесності під час навчання, викладання та провадження наукової /творчої діяльності.

Передумовою вивчення навчальної дисципліни є дисципліни, що формують основу підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня».

Змістовий модуль 1. ФІЛОСОФІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Тема 1. Наука як соціокультурний феномен в історичній ретроспективі і сьогодні.

Тема 2. Метафізика наукових досліджень.

Тема 3. Логіка наукових досліджень.

Змістовий модуль 2. МЕТОДОЛОГІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Тема 4. Методологічний рівень наукових досліджень.

Тема 5. Загальні методи наукових досліджень.

Тема 6. Спеціальні методи наукових досліджень.

Змістовий модуль 3. ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Тема 7. Технологія наукових досліджень.

Тема 8. Підготовка наукових досліджень.

Координатор РПНД