Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура та мистецтво |
Спеціальність | 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація |
Освітня програма | Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація |
Обсяг дисципліни | 8 кредити (240 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Практичні заняття (96 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Навчальна дисципліна має на меті надання здобувачам вищої освіти знань про розвиток аналітичного мислення, формування просторового сприйняття і уяви, опанування принципів створення реалістичного та стилізованого зображення та розуміння законів колірних співвідношень; засвоєння основ композиційного розміщення зображуваних об’єктів, опанування засад живопису та його стадійної послідовності.
Завдання: вироблення у здобувачів вищої освіти умінь аналітичного мислення (здобувачі вищої освіти навчаються розуміти принцип колірного зображення об’єктів, аналізувати відтворення та поєднання кольорів, уявно моделювати форму, знаходити оптимальні варіанти композиції); формування просторового сприйняття й уяви (робота над живописом вчить здобувачів вищої освіти бачити і передавати форму об’ємною за допомогою кольору, враховуючи освітлення та простір); опанування принципів створення реалістичного та стилізованого зображення на площині (шляхом виконання систематичних вправ, здобувачі вищої освіти повинні навчитися розуміти закони зображення форми і використовувати їх у практичній роботі над живописом); розуміння цілісності зображення (оволодіння принципом роботи від загального до частин, вміння деталізувати, не руйнуючи цілого); вірно визначати тональні та колірні відношення; формування кола практичних живописних умінь (пошук засобів, що підкреслюють найбільш характерні особливості зображуваної моделі, її матеріальність, колір, та фактори що впливають на його утворення).
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких спеціальних (фахових, предметних) компетентностей, як ЗК 05 здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; ЗК 06 здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях, як СК 01 здатність розуміти базові теоретичні та практичні закономірності створення цілісного продукту предметно-просторового та візуального середовища; СК 03 здатність формулювати цілі особистісного і професійного розвитку та умови їх досягнення, враховуючи тенденції розвитку галузі професійної діяльності, етапів професійного зростання та індивідуально-особистісних особливостей; СК 04 здатність оволодівати різними техніками та технологіями роботи у відповідних матеріалах за спеціалізаціями; СК 05 здатність генерувати авторські інноваційні пошуки в практику сучасного мистецтва; СК 09 здатність використовувати професійні знання у практичній та мистецтвознавчій діяльності.
Важливим фактором підготовки здобувача вищої освіти є досягнення запланованих результатів навчання шляхом засвоєння відповідних модулів дисципліни «Живопис».
Очікувані програмні результати навчання, на формування яких спрямована навчальна дисципліна, наступні: ПР 15 володіти фаховою термінологією, теорією і методикою образотворчого мистецтва, декоративного мистецтва, реставрації мистецьких творів; ПР 20 Володіти основними прийомами створення образу у сфері візуальних комунікацій. Вміти вільно застосовувати у мистецьких проектах різноманітні виражальні засоби.
Навчальна дисципліна складається з двох змістових модулів:
Змістовий модуль 1. КОЛОРИТ
Тема 1. Матеріали та техніки живопису
Практичне заняття №01. Матеріали та їх властивості.
Практичне заняття №02. Гризайль.
Практичне заняття №03. Колірний рефлекс.
Тема 2. Колорит
Практичне заняття №04-05. Холодний колорит.
Практичне заняття №06-07. Теплий колорит.
Практичне заняття №08-09. Нейтральний колорит.
Тема 3. Стилізація
Практичне заняття №10-12. Творчий натюрморт.
Змістовий модуль 2. ГОЛОВА ЛЮДИНИ
Тема 4. Гіпсова голова
Практичне заняття №13-14. Гіпсова голова в натюрморті.
Практичне заняття №15-16. Гіпсова голова в складній постановці.
Тема 5. Голова людини
Практичне заняття №17. Короткочасні етюди голови у 3-х положеннях. Гризайль.
Практичне заняття №18. Короткочасні етюди голови у 3-х положеннях. Колір.
Практичне заняття №19-20. Етюд голови людини на світлому тлі.
Практичне заняття №21-22. Етюд голови людини на темному (контрастному) тлі.
Тема 6. Стилізація голови людини
Практичне заняття №23-24. Творча робота. «Я – художник».