Навчальний курс 029БОК28 Комп’ютерні мережі та інтернет-технології

Змістовий модуль 1. Комп’ютерні мережі та інтернет-технології

Архітектура та протоколи Internet.

Комп’ютерні мережі. Організація мережі Інтернет. Рівні мережевої моделі. Адресація в Інтернет. Протокол TCP/IP; IP-адреси ; доменна структура імен. Види доступу в Інтернет. Електронна пошта. Мережеві новини Usenet. Протокол передачі файлів (FTP).

Web-технології. Розробка Web-сторінок за допомогою додатків MS Office, FrontPage, Macromedia Fhash. Протокол обміну гіпертекстовою інформацією HTTP.

Мова HTML. Загальна характеристика програмного забезпечення WWW-технологій.

Перший рік, весняний семестр, 4 кредити, диференційований залік

Перелік дисциплін, які є передумовою вивчення курсу:

  • Інформатика (шкільний курс)

Перелік дисциплін, для яких курс є передумовою:

  • Основи комп’ютерного дизайну
  • Технічний переклад
  • Основи побудови комп’ютерних мереж

Тема 1. Архітектура та протоколи Internet.

Питання до теми 1

Поняття про Internet. Означення Internet. Фактори розвитку Internet.

Поняття протоколу. Мережні протоколи. Протоколи Internet та їх призначення.

Стандартизація мережених протоколів.

Протоколи ІР та ТСР. ТСР/ІР.

Адресація в Internet. ІР-адреси. Доменні адреси.

Сервіси Internet. Електронна пошта E-mail.

Сервіси Internet. Telnet.

Сервіси Internet. FTP.

Технологія роботи з віддаленим комп'ютером.

Використання ОС UNIX в Internet.

Тема 2. Web-технології.

Питання до теми 2

Поняття WWW, Web-сервери.

Поняття Web-сторінки, гіпертексту.

Особливості адресації в WWW. URL (Uniform Resource Locator).

Основні характеристики броузерів. Netscape Communicator. Internet Explorer, Opera.

Основи навігації.

Отримання (копіювання на свій диск) інформації за допомогою WWW.

Використання різних протоколів у броузерах.

Основні правила листування використовуючи E-mail.

Поняття поштової адреси. Формат адреси.

Характеристика головних протоколів E-mail.

Мейлери. Головні програми для різних операційних систем.

Мейлери. Pine. Netscape Сommunicator. Eudora. Outlook Express.

Мейлери. Outlook Express. Створення облікових записів.

Поштова скринька. Технологія використання декількох поштових скриньок.

Передача та отримання файлів при електронному листуванні. Використання поля Attachment.

Вибір системи кодування при електронному листуванні.

Захист даних, що передаються електронною поштою.

Налаштовування програм електронної пошти.

Створення та відправлення поштового повідомлення.

Отримання поштових повідомлень. Робота з папками у мейлерах.

Робота з адресною книгою.

Тема 3. Мова HTML.

Питання до теми 3

Основні вимоги до Web-сторінок.

Основні принципи створення Web-сторінок.

Засоби створення Web-сторінок, їх загальна характеристика.

Основні елементи мови HTML.

Головні теги (індикатори).

Зв’язки з іншими файлами.

Зв’язки з віддаленими URL.

Створення Web-сторінки за допомогою MS Word, FrontPage Express.

Пошук інформації у WWW. Пошукові системи. Портали.

Стратегії пошуку інформації в Internet. Пошук файлів.

Яке призначення мови HTML?

Що може відображати HTML-файл , якщо його відкрити програмою Internet Explorer?

Що таке гіперпосилання?

Як називаються керуючі елементи мови HTML?

Що визначає тег в HTML-файлі?

Яким тегом файл малюнка foto.jpg вставити в Web-документ?

Який тип (розширення) може мати графічний файл?

Які теги використати, щоб розмісти малюнок mal.bmp з правого краю, а текст його обтікав зліва?

Якими тегами встановити між текстом і малюнком mal.gif відстань по горизонталі 20 пікселів?

Із яких документів як правило складається Web-сторінка?

За допомогою яких тегів маркіруються списки?

Яким тегом встановити зліва ОДИН відступ текста "Інформатика"?

Яким тегом встановити зліва ТРИ відступи текста "Інформатика"?

Яким тегом встановити зліва ДВА відступи текста "Інформатика"?

Які маркери можна використовувати в HTML-документі?

Як називається фрагмент тексту або зображення на Web-сторінці, який дозволяє клацанням на ньому переходити на інші Web-сторінки?

Якого вигляду набуває курсор миші на гіперпосиланні?

Як записати "Інформатика" напівжирним текстом за допомогою тегів?

Як записати текст "Інформатика" курсивом за допомогою тегів?

З яким розширенням зберігається HTML-файл?

За якими правилами будується HTML-документи?

Якими тегами повинен починатися і закінчуватися HTML-документ?

Якими тегами повинен починатися і закінчуватися зміст Web-сторінки?

Якими тегами повинен починатися і закінчуватися заголовок Web-сторінки?

Яким редактором можна набирати HTML-документ?

Що зробити, щоб переглянути за допомогою броузера створений HTML-документ?

Для чого використовуються таблиці на Web-сторінці?

У вигляді чого можна уявити таблицю на Web-сторінці?

Яким тегом задається таблиця?

Базова

  1. Т.М. Валецька: Комп’ютерні мережі. Апаратні засоби. Навч. посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2002р.
  2. Матвієнко О.В., Бородкіна І.Л.: М33 Internet-технології: проектування Web-сторінки: Навч. посібник. Київ Альтерпрес, 2003р.
  3. Гладун А.Я. Моделювання комп’ютерних мереж на основі інструментально-програмних засобів. Метод. посіб.- Київ: Вид-во Європ. ун-ту, 2004р.
  4. Буров Є. Комп’ютерні мережі. – Львів: СП БаК, 1999. – 468 с.
  5. Кулаков Ю.А. Комп’ютерні мережі: Підручник / Ю.А. Кулаков, Г. М. Луцкий. – Київ: «Юніор», 2005. – 400 с., іл.
  6. Рзаєв Д.О. Інформатика та комп’ютерна техніка: Навч.-метод. посібник для самост. вивч. дисц. / Д.О. Рзаєв, О.Д. Шарапов, В.М. Ігнатенко, Л.М. Дибкова. – К.: КНЕУ, 2002. – 486 с. – с. 283.

Допоміжна

  1. Манако В. Основи будування сайтів: Науково-виробниче видання / В. Манако, Д. Манако, О. Данилова, О. Войченко. – К.: Вид. дім «Шкіл. світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. – 120 с., [4] арк. – (Б-ка «Шкіл. світу»).
  2. Макарова М.В. Інформатика та комп’ютерна техніка: Навчальний посібник / М.В. Макарова, Г.В. Карнаухова, С. В. Запара; за заг. ред. к.е.н., доц. М.В. Макарової. – 2-ге вид., стер. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2005. – 642 с.
  3. Ian Lloyd Own website the right way using HTML & CSS. SitePoint pty.Ltd, Australia, 2011. – 515 p.

Загальна трудомісткість дисципліни – 100 балів, із них:

при підсумковому контролі у вигляді диференційованого заліку до 70 балів студент може отримати впродовж семестру, решта 30 балів припадає на підсумковий контроль;

1. Поточний контроль. Бали, отримані впродовж семестру, за видами навчальної діяльності розподіляються наступним чином (розподіл орієнтовний):

- робота на семінарських (практичних, лабораторних) заняттях (виконання практичних завдань, захист лабораторних робіт, а в разі їх пропусків з поважної причини – індивідуальні співбесіди на консультаціях за темами відповідних занять) – до 70 балів.

Присутність на лекціях не оцінюється в балах. Пропуски занять підлягають обов’язковому відпрацюванню в індивідуальному порядку під час консультацій. Пропущене заняття має бути відпрацьоване впродовж двох наступних тижнів, при тривалій відсутності студента на заняттях з поважної причини встановлюється індивідуальний графік відпрацювання пропусків, але не пізніше початку екзаменаційної сесії.

Студент, який повністю виконав програму навчальної дисципліни і отримав достатню рейтингову оцінку 35 балів у випадку диференційного заліку, допускається до підсумкового контролю з дисципліни.

2. Підсумковий контроль Підсумковим контролем є диференційний залік.

Для належного опанування дисципліною «Комп’ютерні мережі та інтернет-технології» слід опрацювати базову літературу, знати методику та технологію рішення задач на ЕОМ, основні методи організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності; впровадження та використовування комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу.

Результати навчання з дисципліни відповідно до освітньо-професійної програми (програмних результатів навчання) виявляються у сформованих у студентів здатностях до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності. Навички використання інформаційних і комунікативних технологій. Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах. Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв. Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології та програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань. Здатність підтримувати ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації. Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установ. Здатність проєктувати та створювати документно-інформаційні ресурси, продукти та послуги. Здатність використовувати PR та інші прикладні соціокомунікаційні технології в умовах сучасної інформаційно-технологічної інфраструктури. Здатність адмініструвати соціальні мережі, електронні бібліотеки та архіви. Здатність використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви. Здатність створювати, наповнювати та забезпечувати функціонування веб-сайтів та веб-спільнот у мережі Інтернет. Здатність опановувати і використовувати технології електронного урядування та електронного документообігу. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури. Здатність працювати в операційній системі Windows, у локальній та глобальній комп’ютерній мережах; застосовувати прикладне програмне забезпечення, зокрема, текстові редактори, СЕД, електронні таблиці, СУБД; володіти комп’ютерною графікою (зокрема, діловою).

Також вони виявляються у знаннях наукових засад організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в архівній діяльності; методів систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв; сучасних прикладних комп’ютерних технологій та програмного забезпечення, мережевих та мобільних технологій для вирішення професійних завдань, а також уміннях знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності. Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу. Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність. Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем. Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності. Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг. Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань. Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів. Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов. Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.

Координатор Syllabus