Навчальний курс 029БОК37 Практика з аналітико-синтетичної переробки інформації

Основним завданням закріплення у студентів системи базових знань про різні види, процеси, технології аналітико-синтетичної переробки інформації, набуття практичних умінь та навичок інформаційного аналізу і синтезу документів, здійснення методів згортання інформації, представлення її в стандартному вигляді в традиційних та автоматизованих системах, у видах інформаційної продукції як результату аналітико-синтетичної переробки інформації та доведення її до користувачів шляхом здійснення пошуку в інформаційних системах та комп’ютерних мережах.

Змістом практики з аналітико-синтетичної переробки інформації є:

  • удосконалення навичок практичної роботи з документними та інформаційними ресурсами;
  • за допомогою використання методів аналізу та синтезу засвоєння основних принципи роботи з документними масивами та потоками;
  • поглиблення умінь і навичок здійснювати аналітико-синтетичну переробку документної інформації;
  • закріплення отриманих знань в процесі згортання інформації та доведення її до користувачів.

Базами проходження практики є:

  1. Структурні підрозділи Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка».
  2. Полтавська обласна універсальна наукова бібліотека імені Івана Котляревського.
  3. Державний історико-культурний заповідник «Поле Полтавської битви».
  4. Державний архів Полтавської області.
  5. ПП «Софтсервіс».
  6. Полтавський художній музей (галерея мистецтв) імені Миколи Ярошенка.
  7. Полтавський літературно-меморіальний музей В. Г. Короленка.
  8. Полтавський краєзнавчий музей імені Василя Кричевського.
  9. Полтавський музей авіації та космонавтики імені Ю. Кондратюка.
  10. Підприємства, установи, організації міста та області.

Четвертий рік, весняний семестр, 3 кредити, диференційований залік.

Перелік дисциплін, які є передумовою вивчення курсу:

  • Комп’ютерні мережі та інтернет-технології
  • Прикладне програмне забезпечення
  • Архівознавство
  • Музеєзнавство
  • Бібліотекознавство, книгознавство
  • Аналітико-синтетична переробка інформації
  • Інформаційно-аналітична діяльність
  • Організація науково-дослідницької роботи студентів

Перелік дисциплін, для яких курс є передумовою:

  • Електронний документообіг
  • Організація та управління діяльністю інформаційних установ
  • Документаційне забезпечення діяльності та референтська справа

Ознайомитися із положенням про роботу відділу, посадовими інструкціями працівників, номенклатурою справ бази практики.

Огляд і характеристика нормативно-правової бази діловодства, яка регламентує роботу бази практики.

Визначити внутрішніх і зовнішніх взаємозв’язків із іншими відділами та структурними підрозділами бази практики.

Схарактеризувати документні ресурси, які забезпечують і обслуговують діяльність організації (установи) та її управління.

Обробка інформаційних документів засобами електронного документообігу встановленого на базі практики.

Виконати бібліографічний опис документів (за вибором) під заголовком, що містить:

  1. ім’я особи (заголовок індивідуального автора);
  2. назву організації (заголовок колективного автора);
  3. позначення форми документа (заголовок форми).

Зробити бібліографічний опис документів під назвою (3 документа організації (установи) за власним вибором).

Укласти бібліографічний опис електронних ресурсів (3 документа організації (установи) за власним вибором).

Виконати бібліографічний опис серіальних і продовжуваних видань (3 документа організації (установи) за власним вибором).

Здійснити бібліографічний опис нормативно-технічних та патентних документів (3 документа організації (установи) за власним вибором).

Розробити формальну класифікацію документів організації або установи.

Укласти довідкову анотацію на 3 документа організації (установи) за власним вибором.

Укласти рекомендаційну анотацію на 3 документа організації (установи) за власним вибором.

Виконати цитування 3-х документів організації (установи) за власним вибором.

Базова

  1. Демчина Л. І. Аналітико-синтетична переробка інформації. Івано-Франківськ : ІФНТУНГ Факел, 2007. 46 с.
  2. Аналітико-синтетична переробка інформації : консп. лекцій / уклад. І. Ю. Шкіцька. Тернопіль, 2016. 43 с.
  3. Власова Г.В. Аналітико-синтетична переробка інформації. Київ, ДАКККім, 2006. 290 с.
  4. Дроздова О.В. Аналітико-синтетична переробка документів. Полтава : РВВ ПУЕТ, 2012. 256 с.
  5. Карпенко О.О. Аналітико-синтетична переробка документної інформації: бібліографічний опис. Харків : ХАІ, 2010. 186 с.
  6. Кушнаренко Н.М. Наукова обробка документів: підручн. Київ : Знання, 2006. 334 с.

Допоміжна

  1. Боднар І. Р. Інформаційно-аналітична діяльність у міжнародних відносинах : навч. посіб. Львів : Видавництво Львівської комерційної академії, 2007. 295 с.
  2. Горбаченко Т.Г. Аналітико-синтетична переробка документної інформації. Київ: Університет «Україна», 2008. 451 с.
  3. Карачинська Е.Т. Аналітико-синтетична обробка документів: підруч. Харків: Харк. держ. ін-т культури, 1996. 365 с.
  4. Макарова М.В. Інформаційні технології в діловодстві .Полтава : РВВ ПУЕТ, 2012. 345 с.
  5. Муковський І.Т. Інформаційно-аналітична діяльність в міжнародних відносинах. навч. посіб. Київ: Кондор,2012. 362 с.
  6. Телешун С.О. Практичні аспекти інформаційно-аналітичної роботи: навч. посіб. Київ: Видавництво НАДУ, 2007. 387 с.

Підсумковим контролем є диференційований залік. Він здійснюється відповідно до вимог «Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (https://nupp.edu.ua/uploads/files/0/doc/polozhennia/organizacia-osvit-procesu.pdf), а також «Положення про семестровий контроль в Національному університеті «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (https://nupp.edu.ua/uploads/files/0/doc/polozhennia/semestr-kontrol.pdf.)

Загальна трудомісткість дисципліни – 100 балів.

Для належного проходження практики слід ознайомитися з рекомендаціями керівника практики від кафедри щодо завдань проходження практики та керівника практики від структурного підрозділу університету чи установи стосовно особливостей роботи в установі, організації, бізнес-структурі.

Зазначимо, що під час проходження практики студенти мають накопичити матеріал, який буде використано для написання кваліфікаційної бакалаврської роботи.

Варто також вивчити особливості кожного з етапів практики, ознайомитися з вимогами щодо підготовки звітної документації.

Результати проходження документно-технологічної практики відповідно до освітньо-професійної програми (програмних результатів навчання) виявляються у сформованих у студентів здатностях щодо абстрактного мислення, аналізу та синтезу; знання та розуміння предметної області та професійної діяльності; навичок використання інформаційних і комунікативних технологій; пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.

Також вони виявляються у знаннях щодо забезпечення відбору, аналізу, оцінки, систематизації, моніторингу, організації, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах; використання методів систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв, а також сучасних прикладних комп’ютерних технологій та програмного забезпечення, мережевих та мобільних технологій для вирішення професійних завдань; здатності аналізувати закономірності розвитку документно-інформаційних потоків та масивів, як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій; здатності опановувати і використовувати технології електронного урядування та електронного документообігу; здатності опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності; здатності працювати в умовах міжкультурної комунікації, зокрема читати фахову та спеціалізовану літературу, складати професійно орієнтовані тексти, спілкуватися іноземною мовою; здатності здійснювати аналіз та застосовувати різноманітні комунікаційні технології з метою цілеспрямованого впливу (зв’язки з громадськістю, рекламні, іміджеві тощо), а також комплексні комунікаційні технології (кризові, міжкультурні та інтеркультурні),

а також уміннях застосовувати у професійній діяльності узагальнення, аналіз і синтез інформації в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням; кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання; здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань; застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів; вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов; використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.

Координатор Syllabus