Змістовий модуль 1. Спілкування в академічному середовищі.
Бесіда про цілі і завдання дисципліни “Іноземна мова за професійним спрямуванням ”. Корективний курс.
Типи складів, правила читання, вимова голосних та приголосних звуків. Інтонація і ритм в англійському реченні.
Граматика: Означений і неозначений артикль. Множина іменників. Присвійний відмінок іменників. Особові та присвійні займенники. Ступені порівняння прикметників і прислівників. Дієслова “to be”, “to have”. Структура англійського речення. Загальні та спеціальні запитання. Часи групи Indefinite в активному стані. Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних текстів.
Граматика: Числівники. Прислівники much, little; займенники much, little, many, few. Випадки відсутності артикля перед іменниками. Часи групи Continuous в активному стані.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Виконання контрольної роботи.
Підтеми: “Наш університет”, “Система вищої освіти України, Великобританії та США”.
Граматика: Зворот there is (there are). Вживання артикля з власними назвами. Часи групи “Perfect” в активному стані. Модальне дієслово сan та його еквіваленти. Модальні дієслова, що виражають обов’язок, та їх еквіваленти.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Написання модульної контрольної роботи.
Змістовий модуль2. Основи ділового спілкування.
Словотворення: Суфікси –ive, -ful, -age, -ize.
Граматика: Пасивний стан дієслова. Ступені порівняння прикметників і прислівників. Порівняльні конструкції as…as, not so…as.
Виконання лексико-граматичних вправ. Розвиток умінь діалогічного та монологічного мовлення. Читання навчальних, наукових та спеціальних текстів. Реферування текстів. Написання контрольної роботи.
Словотворення: Суфікси –less, -ment; префікси un-, in-, im-, il-, ir-, mis-.
Граматика: Інфінітив. Іменникові і дієслівні безособові речення.
Виконання лексико-граматичних вправ. Розвиток умінь діалогічного та монологічного мовлення. Читання навчальних, наукових та спеціальних текстів. Анотування текстів.
Граматика: Дієприкметники I і II. Складнопідрядні речення з підрядними умови і наслідку.
Виконання лексико-граматичних вправ. Розвиток умінь діалогічного та монологічного мовлення. Читання навчальних, наукових та спеціальних текстів. Виконання проектної роботи і підготовка усної презентації. Виконання модульної контрольної роботи.
Змістовий модуль 3. Країни, мови яких вивчаються.
«Основні пам'ятки історії та культури», «Державні свята».
Граматика (повторення): Означений і неозначений артикль. Множина іменників. Присвійний відмінок іменників. Ступені порівняння прикметників і прислівників. Дієслова “to be”, “to have”. Структура англійського речення. Загальні та спеціальні запитання. Часи групи Indefinite в активному стані.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних текстів.
Підтеми: «Назви свят в Україні та у країнах, мова яких вивчається», «Календар свят в Україні та у країнах, мова яких вивчається», «Традиції святкування», «Місце, дата, час проведення свята/ події», «Святкове меню», «Святкування в кафе».
Граматика (повторення): Числівники. Прислівники much, little; займенники much, little, many, few. Випадки відсутності артикля перед іменниками. Часи групи Continuous в активному стані.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Виконання контрольної роботи.
«Види транспорту», «Підготовка до подорожі», «Проїзні документи», «Поїздка на канікулах», «Подорож Україною та країнами мови, що вивчається».
Граматика (повторення): Зворот there is (there are). Вживання артикля з власними назвами. Часи групи “Perfect” в активному стані. Модальне дієслово сan та його еквіваленти. Модальні дієслова, що виражають обов’язок, та їх еквіваленти.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Написання модульної контрольної роботи.
Змістовий модуль 4. Мистецтво та наука.
Підтеми: «Види та жанри мистецтва», «Вплив мистецтва на естетичний розвиток людини», «Мистецькі фестивалі», «Кіно, театр, живопис, телебачення», «Враження та емоції», «Відвідування мистецьких закладів для самоосвіти»
Словотворення: Суфікси –ive, -ful, -age, -ize.
Граматика (повторення): Узгодження часів. Роздільні запитання. Дієслова to speak, to talk, to say, to tell. Пряма і непряма мова.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Виконання контрольної роботи.
«Відомі вчені та. винахідники», «Винаходи», «Сучасні пристрої в житті і побуті», «Комп'ютерне обладнання», «Сучасні засоби комунікації та інформації», «Вплив науково-технічного прогресу на життя людини і довкілля».
Граматика (повторення): Пасивний стан дієслова. Абсолютна форма присвійних займенників. Сполучення a little, a few.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.
I, II, VII, VIII семестри, 9 кредити, I, VII, VIII сем.- залік, II сем.-екзамен
Передумовою вивчення дисципліни є вивчення іноземної мови у закладі загальної середньої освіти I-II, II-III чи I-III ступенів.
Перелік дисциплін, для яких курс є передумовою:
- Практика перекладу у сфері діловодства
- Іноземна мова за професійним спрямуванням
Тема 1. “Я і моя сім’я”.
Підтеми: “Моя біографія”, “Моя сім’я”, “Моя квартира (будинок)”.
Бесіда про цілі і завдання дисципліни “Іноземна мова за професійним спрямуванням ”. Корективний курс.
Типи складів, правила читання, вимова голосних та приголосних звуків. Інтонація і ритм в англійському реченні.
Граматика: Означений і неозначений артикль. Множина іменників. Присвійний відмінок іменників. Особові та присвійні займенники. Ступені порівняння прикметників і прислівників. Дієслова “to be”, “to have”. Структура англійського речення. Загальні та спеціальні запитання. Часи групи Indefinite в активному стані. Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних текстів.
Тема 2. “Життя студента”.
Підтеми: “Робочий день студента”, “Дозвілля”.
Граматика: Числівники. Прислівники much, little; займенники much, little, many, few. Випадки відсутності артикля перед іменниками. Часи групи Continuous в активному стані.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Виконання контрольної роботи.
Тема 3. “Освіта. Наш університет.”.
Підтеми: “Наш університет”, “Система вищої освіти України, Великобританії та США”.
Граматика: Зворот there is (there are). Вживання артикля з власними назвами. Часи групи “Perfect” в активному стані. Модальне дієслово сan та його еквіваленти. Модальні дієслова, що виражають обов’язок, та їх еквіваленти.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Написання модульної контрольної роботи.
Тема 4 .“Написання резюме, супроводжуючих листів. Співбесіда ”.
Словотворення: Суфікси –ive, -ful, -age, -ize.
Граматика: Пасивний стан дієслова. Ступені порівняння прикметників і прислівників. Порівняльні конструкції as…as, not so…as.
Виконання лексико-граматичних вправ. Розвиток умінь діалогічного та монологічного мовлення. Читання навчальних, наукових та спеціальних текстів. Реферування текстів. Написання контрольної роботи.
Тема 5 . “Основи ділового етикету. Ведення телефонних розмов”.
Словотворення: Суфікси –less, -ment; префікси un-, in-, im-, il-, ir-, mis-.
Граматика: Інфінітив. Іменникові і дієслівні безособові речення.
Виконання лексико-граматичних вправ. Розвиток умінь діалогічного та монологічного мовлення. Читання навчальних, наукових та спеціальних текстів. Анотування текстів.
Тема 6 . “Електронні засоби комунікації”.
Граматика: Дієприкметники I і II. Складнопідрядні речення з підрядними умови і наслідку.
Виконання лексико-граматичних вправ. Розвиток умінь діалогічного та монологічного мовлення. Читання навчальних, наукових та спеціальних текстів. Виконання проектної роботи і підготовка усної презентації. Виконання модульної контрольної роботи.
Тема 7. «Країни, мови яких вивчаються».
Підтеми: «Географічне положення та клімат», «Природні ресурси», «Населення», «Адміністративний та політичний устрій», «Столиці, визначні місця», «Великі міста», «Основні пам'ятки історії та культури», «Державні свята».
Граматика (повторення): Означений і неозначений артикль. Множина іменників. Присвійний відмінок іменників. Ступені порівняння прикметників і прислівників. Дієслова “to be”, “to have”. Структура англійського речення. Загальні та спеціальні запитання. Часи групи Indefinite в активному стані.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних текстів.
Тема 8. «Свята і традиції».
Підтеми: «Назви свят в Україні та у країнах, мова яких вивчається», «Календар свят в Україні та у країнах, мова яких вивчається», «Традиції святкування», «Місце, дата, час проведення свята/ події», «Святкове меню», «Святкування в кафе».
Граматика (повторення): Числівники. Прислівники much, little; займенники much, little, many, few. Випадки відсутності артикля перед іменниками. Часи групи Continuous в активному стані.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Виконання контрольної роботи.
Тема 9. «Подорож».
Підтеми: «Види транспорту», «Підготовка до подорожі», «Проїзні документи», «Поїздка на канікулах», «Подорож Україною та країнами мови, що вивчається».
Граматика (повторення): Зворот there is (there are). Вживання артикля з власними назвами. Часи групи “Perfect” в активному стані. Модальне дієслово сan та його еквіваленти. Модальні дієслова, що виражають обов’язок, та їх еквіваленти.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Написання модульної контрольної роботи.
Тема 10. «Мистецтво».
Підтеми: «Види та жанри мистецтва», «Вплив мистецтва на естетичний розвиток людини», «Мистецькі фестивалі», «Кіно, театр, живопис, телебачення», «Враження та емоції», «Відвідування мистецьких закладів для самоосвіти»
Словотворення: Суфікси –ive, -ful, -age, -ize.
Граматика (повторення): Узгодження часів. Роздільні запитання. Дієслова to speak, to talk, to say, to tell. Пряма і непряма мова.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів. Виконання контрольної роботи.
Тема 11. «Наука і технічний прогрес».
Підтеми: «Відомі вчені та. винахідники», «Винаходи», «Сучасні пристрої в житті і побуті», «Комп'ютерне обладнання», «Сучасні засоби комунікації та інформації», «Вплив науково-технічного прогресу на життя людини і довкілля».
Граматика (повторення): Пасивний стан дієслова. Абсолютна форма присвійних займенників. Сполучення a little, a few.
Виконання вправ на засвоєння лексико-граматичного матеріалу. Складання діалогів та монологів. Читання навчальних, наукових текстів.
Особливості вживання означеного і неозначеного артиклів у сучасній англійській науково-технічній літературі.
Класифікація модальних дієслів (англійська мова).
Поліфункціональність дієслів can і may (англійська мова).
Поліфункціональність дієслова should (англійська мова).
Дихотомія мови і мовлення.
Характеристика іменникових словосполучень (англійська мова).
Характеристика дієслівних словосполучень (англійська мова).
Категорії дієслова.
Категорії іменника.
Способи передачі іноземних власних назв українською (російською) мовою.
Аналітичні тенденції в граматиці та лексиці англійської мови.
Особливості функціонування безособових форм дієслова в іншомовній науково-технічній літературі.
Використання пасивних конструкцій в іншомовній науково-технічній літературі/
Типи підрядних речень в іншомовній науково-технічній літературі.
Неологізми в сучасній науково-технічній літературі.
Елементи латинської та грецької мов в англійській науково-технічній літературі.
Характеристика найбільш частотних суфіксальних (префіксальних, афіксальних, композиційних) словотвірних моделей фахової лексики.
Особливості наукового стилю іноземної мови.
Класифікація фразеологізмів іноземної мови.
Базова
- Soars L., J. Headway. Pre-Intermediate. Student’s Book
- Soars L., J. Headway. Pre-Intermediate. Workbook
- Soars L., J. Headway. New Intermediate Student’s Book.
- Soars L., J. Headway. New Intermediate. Workbook
- Soars L., J. Headway. Intermediate. Student’s Book.
- Soars L., J. Headway. Intermediate. Workbook
- Soars L., J. Нeadway. Upper Intermediate. Student’s Book
- Soars L., J. Headway. Upper Intermediate. Workbook
- Virginia Evans. Round-Up 3.English Grammar Book.
Допоміжна
- Англо-русский, русско-английский словарь. Под ред. Хинтон и Байкова. СПб. Диамант.1996, 511с.
- Англо-русский, русско-английский словарь (краткий): 20 тис. слов/под ред. О.С. Ахмановой, Е.А.М. Уилсон.-М.,: Рус.яз. 1989, 1056с.
- Бонк Н.А.; Котий Г.А.; Лукъянова Н.А. Учебник английского языка. В 2 ч. Часть 1.-М.:ГИС. 2001, 639 с.
- Бонк Н.А.; Котий Г.А.; Лукъянова Н.А. Учебник английского языка. В 2 ч.Часть 2.-М.:ГИС. 2001, 635 c.
Електронні джерела
- http://bbc.co.uk/russian/learning_english
- http://britishcouncil.org/learnenglish
- http://BusinessEnglishCommunication. WashingtonUniversity. – Режим доступу: https://www.coursera.org/learn/business-english-intro/home/week/5
- http://BusinessEnglishCommunication. WashingtonUniversity. – Режим доступу: https://www.coursera.org/learn/business-english-intro/lecture/jYE3B/video-describing-your-job
- http://englishtips.org
- http://learnamericanenglishonline.com
- http://manythings.org
- http://my-english-dictionary.com
Студент зобов’язаний відвідувати всі види аудиторних занять за розкладом, сумлінно виконувати програмові завдання, брати активну участь в навчальному процесі з дисципліни та сприяти конструктивній навчальній роботі інших студентів.
Не допускається спізнення і пропуски занять без поважних причин. Заняття, пропущені без поважних причин не відпрацьовуються. Заняття, пропущені з поважних причин відпрацьовуються у визначений розкладом консультацій час.
Студент має суворо дотримуватися вимог академічного етосу (академічної доброчесності). За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до академічної відповідальності (Кодекс академічної доброчесності, п. 4.3).
Студент має дотримуватися вимог до культури зовнішнього вигляду і спілкування. Демонструвати прихильність до здорового способу життя.
Викладач має повідомити і аргументувати політики курсу на першому аудиторному занятті.
Викладач зобов’язаний надати студентам навчальний контент (конспекти лекцій, методичні вказівки до практичних і лабораторних занять, самостійної роботи, модульного та семестрового контролю результатів навчання) не пізніше другого аудиторного заняття з дисципліни у письмовому або електронному, або комбінованому форматі.
Бали, отримані впродовж семестру, за видами навчальної діяльності розподіляються наступним чином (розподіл орієнтовний): робота на практичних заняттях (виконання практичних завдань) – до 70 балів.
Присутність на практичних заняттях не оцінюється в балах. Пропуски занять підлягають обов’язковому відпрацюванню в індивідуальному порядку під час консультацій. Пропущене заняття має бути відпрацьоване впродовж двох наступних тижнів, при тривалій відсутності студента на заняттях з поважної причини встановлюється індивідуальний графік відпрацювання пропусків, але не пізніше початку екзаменаційної сесії.
Студент, який повністю виконав програму навчальної дисципліни і отримав достатню рейтингову оцінку (не менше 35 балів у випадку дифзаліку), допускається до підсумкового контролю з дисципліни.
Метою навчальної дисципліни «Іноземна мова» для студентів є: розвиток іншомовної комунікативної компетенції на рівні В2 для забезпечення ефективного спілкування майбутніх фахівців в академічній і професійній сферах у найбільш типових ситуаціях.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Іноземна мова» є: розвиток іншомовних комунікативних умінь на рівні В2 у читанні, аудіюванні, говорінні (діалогічному й монологічному мовленні) і письмі.
Компетентності, якими повинен оволодіти здобувач: здатність спілкуватися іноземною мовою; здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня; здатність працювати в команді та автономно; здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел; здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути здатності спілкуватись іноземною мовою, зберігати та примножувати моральні, культурні наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя, працювати в умовах міжкультурної комунікації, зокрема читати фахову та спеціалізовану літературу, складати професійно орієнтовані тексти, спілкуватися іноземною мовою.
Знати: систему звуків мови, що вивчається, її основні інтонаційні та ритмічні моделі та правила їх застосування в різноманітних комунікативних ситуаціях; видо-часові форми дієслова, основні категорії іменника, прикметника, прислівника, займенника, типи речень, функції артикля та особливості їх використання в комунікації; загальновживану лексику в межах тем, передбачених даною програмою; знати соціокультурні аспекти життя країн, мови яких вивчаються; особливості перекладу граматичних конструкцій що вивчаються;
Вміти: вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.
Розуміти на слух основний зміст автентичних текстів в межах тем, передбачених програмою, повно і точно розуміти висловлювання викладача та мовленнєвих партнерів, короткі повідомлення, що стосуються професійної сфери;
Вести діалоги різних функціональних типів, обсяг яких відповідає вимогам програми; володіти різними типами монологічного мовлення (повідомлення, розповідь, опис, переконання, доповідь) в обсязі вимог програми; читати тексти (переважно автентичні) з розумінням основного змісту та повним розумінням в залежності від комунікативної мети; володіти навичками техніки письма та вмінням користуватися письмом у найбільш типових ситуаціях професійного спілкування; реферувати, анотувати та перекладати зі словником літературу зі спеціальності; використовувати різноманітні стратегії для оптимізації процесу самостійної роботи (засвоєння матеріалу, пошуку інформації, планування, організації, моніторингу й оцінювання навчальної діяльності); оформляти різні види листів (супроводжуючий лист, офіційний/неофіційний лист), електронну пошту, звіти.