Навчальний курс 029МОК5 Інформаційні ресурси

Мета навчальної дисципліни – формування в студентів системи знань про інформаційні ресурси, набуття навичок роботи з національними та міжнародними інформаційними ресурсами, ознайомлення з методами та основними засобами використання сучасних інформаційних технологій для роботи з інформаційними ресурсами в різних галузях діяльності, зокрема в діловодстві та документознавстві.

1 курс, 1 семестр, Екзамен

Передумови для навчання

Попередньо опановані дисципліни: дисципліни з переліку ОК ОПП бакалаврського рівня інформатика та комп’ютерна техніка, комп’ютерні мережі та інтернет-технології, прикладне програмне забезпечення.


Тема 1. Інформація: основні поняття, властивості та класифікація.

Тема 2. Інформаційні ресурси: поняття, властивості та основні види.

Тема 3. Документальні ресурси.

Тема 4. Інформаційні документні системи.

Тема 5. Державна політика в сфері інформаційних ресурсів. Правові основи роботи з інформаційними ресурсами.

Тема 6. Електронні інформаційні ресурси

Тема 7. Інформаційні ресурси Інтернет.

Тема 8. Світовий ринок інформаційних послуг.

  1. Візуалізація даних. Онлайн курс на платформі Prometheus. URL :https://courses.prometheus.org.ua/courses/IRF/DV101/2016_T3/about
  2. Войтович Н.В., Найдьонова А.В. Використання хмарних технологій Google та сервісів web 2.0 в освітньому процесі. Методичні рекомендації. Дніпро: ДПТНЗ «Дніпровський центр ПТОТС». 2017, 113 с.
  3. Гавриш І. П. Інформаційні ресурси: навчально-методичний посібник / І. П. Гавриш. – Х. : Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «ХАІ», 2012. – 52 с.
  4. Горовий В. М. Соціальні інформаційні комунікації, їх наповнення і ресурс: Монографія / В. Горовий. – К.: НБУВ, 2010. – 365 с.
  5. Документально- інформаційні комунікації: навч.посіб. (рек. МОН)/ Ю.І Палеха, Н.В. Мурейко, О.Г. Оксіюк. – К.: Ліра-К, 2014. -386 с.
  6. Документні ресурси:навч. посіб. – Львів: Львів. Політехніка, 2013. – 240 с.
  7. Захарова І. В. Основи інформаційно-аналітичної діяльності: навч. посіб. для студ. вищ.навч. закл./І. В. Захарова, Л. Я. Філіпова. – К.: Центр учбової літератури, 2013. – 335 с.
  8. Довгань О.Д Інформаційні ресурси: національні та державні, зміст, поняття/ Інформація і право – 2015.- № 3(15). – С. 85-91.
  9. Інформаційне суспільство: Дефініція / В. М. Брижко, О. М. Кальченко, В. С. Цимбалюк, О. А. Орєхов, А. М. Чорнобров [за ред. Р. А. Калюжного, М. Я. Шевця]. – К. : Інтеграл, 2002. – 220 с.
  10. Лабузіна К. Технології організації знаннєвих ресурсів у бібліотечно-інформаційній діяльності: монографія / Катерина Лабузіна. – Київ, 2012. –251 с.
  11. Ліпінська А. В. Інформаційні ресурси в документознавстві: Навч. посіб. для дистанційного навчання / А. В. Ліпінська. – К. : Університет «Україна», 2007. – 330 с.
  12. Мастяниця Й. У. Інформаційні ресурси України: проблеми державного управління: Монографія / Й. У. Мастяниця, О. В. Соснін, Л. Є. Шиманський [за заг. ред. О. В. Сосніна]. – К. : НІСД, 2002. – 141 с.
  13. Найдьонова А. В. Он-лайн посібник «Інтелект-карти як ефективний інструмент роботи з інформацією» URL: 9 https://ru.calameo.com/read/004373434dec4e2bf2b83 (2019 р.)
  14. Орлов П. І. Інформація та інформатизація / П. І. Орлов. – Х. : Вид. Нац. ун-ту вн. справ, 2003. – 724 с.
  15. Порядок оцінки стану захищеності державних інформаційних ресурсів в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах : наказ Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 02.12.14 р. № 660. – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/go/z0090-15
  16. Правові засади реформування архівної справи // Вісник Луганського державного університету внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка. 2021, Вип.1 (93). – Електронний ресурс. – Режим доступу: https://journal.lduvs.lg.ua/index.php/journal/article/view/1319/1196?fbclid=IwAR076G1koKwgYwNLiZ4xmosQjhVKKzSB8_bzkzLQBiR48WtHCGrQu2HoPms
  17. Про сервіси Google. URL: https://sites.google.com/site/edugservis/home (2018 р.)
  18. Сучасні інформаційні технології: навч. посіб. (рек. МОН)/ В.І. Косинський, О.Ф. Швець. – 2-ге вид., перероб., і доп. – К.: Знання, 2012. – 318 с.
  19. Сучасний інформаційний ринок: монографія/ Т.Т. Ковальчук, І.Ю. Марко. – К.: Знання, 2011.-255 с.
  20. Цифрові комунікації в глобальному просторі. Онлайн курс на платформі Prometheus. URL: https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:Prometheus+ITArts101+2017_T1/about

Вивчення навчальної дисципліни потребує роботи з інформаційними джерелами, підготовки до лекцій і лабораторних занять, виконання усіх завдань згідно з навчальним планом.

Підготовка до лабораторних занять передбачає: ознайомлення з питаннями, які виносяться на заняття з відповідної теми; вивчення лекційного матеріалу. Присутність здобувачів вищої освіти на лабораторних і лекційних заняттях є обов’язковою, важливим також є виконання лабораторних завдань у відведений термін. Пропущені заняття мають бути відпрацьовані. Здобувач вищої освіти повинен дотримуватися навчальної етики, поважно ставитися до учасників процесу навчання, дотримуватися дисципліни й часових (строкових) параметрів навчального процесу.

Координатор Syllabus