Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 051 Економіка |
Освітня програма | Економіка |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (28 академічних годин), практичні заняття (4 академічні години) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: поглиблене вивчення інформаційно-комунікаційних технологій під час наукових досліджень.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців з економіки такі ключові компетентності:
ЗK 1. Здатність до застосування загальних (аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнення, індукції, дедукції, моделювання та ін.) та спеціальних (пов’язаних з особливостями об’єкту дослідження) методів дослідження; формувати на цій основі системний науковий світогляд, морально-етичні цінності, громадянську позиції, професійну та академічну етику, загальний культурний кругозір.
ЗK 2. Здатність до пошуку, оброблення, аналізу, систематизації та узагальнення інформації з різних джерел.
СК 3. Здатність використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій, освітній та професійній діяльності.
СК 11. Здатність приймати науково обґрунтовані рішення в умовах невизначеності, що потребує розробки нових методів та проведення дослідницько-інноваційної діяльності.
Програмні результати навчання
ПРН 6. Набути універсальних навичок дослідника:
усної і письмової презентації результатів власних досліджень українською та іноземною мовами;
застосування сучасних інформаційних технологій у науковій та освітній діяльності;
використання інформаційних та комунікативних технологій при спілкуванні, обміні інформацією, зборі, аналізі, обробці, інтерпретації джерел;
організації та проведення навчальних занять, розроблення авторських навчальних курсів та їх презентації;
підготовки результатів наукових досліджень та їх публікації у фахових вітчизняних та закордонних рецензованих національних або міжнародних виданнях, оприлюднення іноземними мовами результатів дослідження на наукових конференціях.
ПРН 8. Знати і застосовувати сучасні методи, засоби, інструменти аналізу соціально-економічних систем в умовах невизначеності, наукові напрями розробки альтернативних методів аналізу динаміки соціально-економічних процесів. Уміти виконувати синтез та критичний аналіз методів прогнозування з метою дослідження сценаріїв розвитку соціально-економічних систем.
ПРН 9. Вміти систематизувати та узагальнювати інформацію, готувати довідки та огляди з питань професійної діяльності, редагувати, рецензувати тексти; використовувати інформаційні технології для вирішення економічних завдань; робити огляд та пошук інформації, у тому числі іншомовної, використовуючи знання професійної іноземної мови, різноманітні спеціалізовані інформаційні ресурси: наукові видання, електронні бази даних, Інтернет-ресурси; здійснювати графічне оформлення одержаних результатів; цитування.
ПРН 13. Здатність виявляти комплексні проблеми сучасної економіки, визначати підходи, методи, засоби, інструменти їх розв’язання на інноваційній основі та створювати інформаційно-аналітичне забезпечення наукового дослідження (методи економіко-математичного моделювання та прогнозування для обґрунтування ефективних моделей сталого розвитку).
ПРН 14. Здатність до побудови інтегрованої системи управління розвитком суб’єктів міжнародної, національної, регіональної економіки та оптимізації організаційно-економічних, правових, інформаційних, безпекових аспектів економічних та соціальних систем.
ПРН 15. Здатність до апробації та впровадження результатів власних досліджень, одержаних на основі використання сучасних інструментів та технологій пошуку, обробки та аналізу інформації, зокрема економіко-математичного аналізу великих масивів даних.
ПРН 19. Знати особливості формування безпекоорієнтованого управління економічними системами різного рівня.
Завдання навчальної дисципліни: поліпшення загальних знань інформаційної освіти, ліквідація можливих пробілів під час опанування базових дисциплін інформатики та інформаційних технологій на попередніх рівнях підготовки; вивчення сучасних засобів і методів автоматизованого аналізування і систематизації наукової інформації; поглиблення теоретичних знань та набуття практичних навичок щодо застосування сучасного програмного забезпечення, у тому числі популярних офісних пакетів; оволодіння методологією наукового дослідження з використанням інформаційно-комунікаційних технологій; опанування сучасних технологій підготовки презентацій результатів наукових досліджень та електронних публікацій; формування практичних навичок використання науково-освітніх ресурсів мережі Internet у науковій діяльності здобувача.
Передумови для вивчення дисципліни: якість вивчення дисципліни істотно підвищується, якщо здобувач попередньо опанував та/або повторив основний зміст дисциплін “Інформатика”, “Інформаційні системи і технології” тощо.
У результаті вивчення навчальної дисципліни:
здобувач повинен знати:
теоретичні основи використання ІТ у науковій діяльності;
сучасні методи і засоби збирання, оброблення, зберігання і представлення наукової інформації з використанням ІТ;
основні можливості застосування ІТ в наукових дослідженнях;
методики та технології проведення досліджень з використанням ІТ;
новітні інформаційно-комунікаційні технології;
можливості науково-освітніх ресурсів мережі Internet.
здобувач повинен вміти:
застосовувати методи і засоби автоматизованого пошуку, аналізу й систематизації наукової інформації;
використовувати сучасні ІТ для підготовки презентацій, традиційних і електронних публікацій результатів наукової діяльності;
опрацьовувати дані науково-освітніх ресурсів мережі Інтернет.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.