Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 051 Економіка |
Освітня програма | Економіка |
Обсяг дисципліни | 3 кредити ECTS (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (16 академічних годин), практичних занять (16 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: є ґрунтовне дослідження аспірантами спеціальності «Економіка» теоретико-методологічних основ наукового дослідження, оволодіння комплексною методикою самостійного наукового дослідження, оволодіння методикою написання та управління науковими та інноваційними проектами, навичками залучення джерел фінансування наукових проектів, підготовки проектних пропозицій, формування міждисциплінарних проектних команд, здійснення ефективного проектного менеджменту та сприяння академічній мобільності науковців.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців з економіки такі ключові компетентності:
ЗK 3. Здатність працювати в міжнародному контексті, комунікувати з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗK 4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність), які можуть сприяти в академічному і професійному контекстах розвитку суспільства, розробляти власні нестандартні підходи, способи, методи, інноваційні шляхи розв’язання складних і нетипових завдань; ініціювати дослідницько-інноваційні проекти, автономно працювати під час їх реалізації.
ЗК 5. Здатність комерціалізувати результати наукових досліджень, використовувати права інтелектуальної власності.
СК 1. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання в економіці та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з економіки та суміжних галузей.
СК 7. Здатність ініціювати, розробляти і реалізовувати комплексні інноваційні проєкти в економіці та дотичні до неї міждисциплінарні підходи, демонструвати креативність, продукувати нові ідеї, виявляти лідерські якості та відповідальність під час їх реалізації.
СК 11. Здатність приймати науково обґрунтовані рішення в умовах невизначеності, що потребує розробки нових методів та проведення дослідницько-інноваційної діяльності.
Програмні результати навчання
ПРН 2. Здатність ефективно організовувати науково-дослідну діяльність; розробляти план проведення науково-дослідних робіт; генерувати власні наукові ідеї; зрозуміло, наглядно та переконливо описувати результати наукової роботи, успішно захищати одержані результати на основі індивідуальних досліджень; використовувати та визнавати результати інших членів наукової групи з дотриманням норм професійної та академічної доброчесності.
ПРН 5. Мати теоретичні знання з економіки, соціально-економічних систем і на межі предметних галузей знань; дослідницькі навички, достатні для проведення фундаментальних і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отримання нових знань та/або здійснення інновацій.
ПРН 6. Набути універсальних навичок дослідника:
усної і письмової презентації результатів власних досліджень українською та іноземною мовами;
застосування сучасних інформаційних технологій у науковій та освітній діяльності;
використання інформаційних та комунікативних технологій при спілкуванні, обміні інформацією, зборі, аналізі, обробці, інтерпретації джерел;
організації та проведення навчальних занять, розроблення авторських навчальних курсів та їх презентації;
підготовки результатів наукових досліджень та їх публікації у фахових вітчизняних та закордонних рецензованих національних або міжнародних виданнях, оприлюднення іноземними мовами результатів дослідження на наукових конференціях.
ПРН 10. Знати та розуміти організаційно-правові та економічні засади організації економічної діяльності суб’єктів господарювання у сучасних умовах, світовий досвід використання існуючих теорій у практичній діяльності підприємств.
ПРН 12. Вміти обґрунтовувати інноваційні комплексні проєкти, демонструвати лідерство та автономність під час їх реалізації; застосовувати форми проєктного управління в організації наукових досліджень, захисту та впровадження результатів наукових досліджень з урахуванням норм академічної етики, реєстрації прав інтелектуальної власності.
ПРН 14. Здатність до побудови інтегрованої системи управління розвитком суб’єктів міжнародної, національної, регіональної економіки та оптимізації організаційно-економічних, правових, інформаційних, безпекових аспектів економічних та соціальних систем.
ПРН 15. Здатність до апробації та впровадження результатів власних досліджень, одержаних на основі використання сучасних інструментів та технологій пошуку, обробки та аналізу інформації, зокрема економіко-математичного аналізу великих масивів даних.
ПРН 16. Здатність оцінювати раціональність поведінки економічних суб’єктів, визначати та долати обмеження традиційної економічної моделі під час вирішення практичних економічних завдань, застосовувати поведінкові моделі у процесі здійснення економічного прогнозування.
ПРН 18. Здатність аналізувати інноваційно-інвестиційне середовище національної економіки та її підсистем; обґрунтовувати заходи та оцінювати наслідки реалізації інноваційно-інвестиційної політики на різних рівнях господарювання.
ПРН 19. Знати особливості формування безпекоорієнтованого управління економічними системами різного рівня.
Завдання навчальної дисципліни: вироблення у аспірантів умінь обґрунтовувати бізнес-цілі наукових та інноваційних проектів, застосовуючи сучасні методи бізнес-моделювання; знання і розуміння процесів успішного управління науковим та інноваційним проектом й уміння їх застосувати; здатність застосовувати знання у сфері управління зацікавленими сторонами у процесі управління науковим та інноваційним проектом; знання та уміння управляти вимогами та цілями наукових та інноваційних проектів; знання у сфері управління ризиками і можливостями наукових та інноваційних проектів й здатності застосовувати їх; знання у сфері управління якістю і здатності застосовувати їх; знання у сфері організації управління науковим та інноваційним проектом та структурування наукових та інноваційних проектів й здатності застосовувати їх; знання у сфері управління персоналом в науковому та інноваційному проекті та здатності застосовувати їх; знання, розуміння та уміння управляти процесами вирішенням проблем в наукових та інноваційних проектах; знання та уміння управляти змістом та результатами наукового та інноваційного проекту; знання та уміння управляти ресурсами, бюджетом, розкладом та закупівлями в науковому та інноваційному проекті; знання у сфері управління змінами в науковому та інноваційному проекті й здатності застосовувати їх; знання процесів управління контролем та звітністю в науковому та інноваційному проекті та здатності їх застосовувати; знання у сфері управління документацією, інформацією та комунікаціями в науковому та інноваційному проекті й здатності їх застосовувати; здатність управляти процесами ініціювання та завершення наукового та інноваційного проекту й наявність відповідних знань; знання у сфері лідерства, залучення та мотивації в наукових та інноваційних проектах; знання у сфері самоконтролю, орієнтованості на результат та ефективності; знання щодо набуття навичок впевненості, відкритості та надійності; знання методів зняття напруги та управління конфліктами і кризам; знання у сфері розвитку креативності; знання у сфері проведення переговорів та консультування; знання принципів та підходів щодо сприйняття цінностей та етики; знання та розуміння концепцій проектного, програмного та портфельного управління; знання і розуміння механізмів поєднання системи менеджменту організації та проекту; розуміння бізнес-цілей проекту та управління фінансами в організації; знання принципів розвитку систем, технологій і продуктів; знання у сфері управління персоналом в організації; знання юридичних аспектів та інструментів управління науковими та інноваційними проектами.
Передумови для вивчення дисципліни. Оволодіння знаннями дисципліни «Управління науковими та інноваційними проектами» потребує застосування знань з менеджменту організацій, самоменеджменту, управління бізнес-процесами, управління інноваціями, управління персоналом, управління якістю, маркетингу інновацій, інформаційних систем та управління реальними інвестиціями.
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни:
здобувач повинен знати: сучасні організаційні форми фінансування наукових проектів, його основні етапи та принципи ефективної взаємодії учасників та належне юридичне оформлення; методичні положення та інструментарій оцінювання результатів наукових проектів; стратегії у наукових проектах для одержання фінансування та прибутку; інструментарій залучення інвестицій, грантів тощо у процесі виконання наукового проекту; основні технології охорони прав та економіки інтелектуальної власності, зокрема стандарти й об’єкти права інтелектуальної власності в Україні та правила Всесвітньої організації інтелектуальної власності.
здобувач повинен вміти: обґрунтовувати доцільність впровадження проекту та вміти переконувати потенційного інвестора, спонсора; збирати і систематизувати інформацію для відбору цільових ринків із використанням інструментів маркетингу, вимірювання і прогнозування попиту, позиціонування інноваційної продукції підприємства; оцінювати стан, динаміку, ефективність використання потенційного ефекту від впровадження наукового проекту; розробляти та обґрунтовувати управлінські рішення щодо забезпечення ефективності наукового проекту у різних учасників;
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачем підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.
Мінімальний порогів рівень оцінки варто визначати за допомогою якісних критеріїв і трансформувати в мінімальну позитивну оцінку числової (рейтингової) шкали.