Навчальний курс 051ДОК6 Інноваційна економіка і політика

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 05 Соціальні та поведінкові науки
Спеціальність 051 Економіка
Освітня програма Економіка
Обсяг дисципліни 4 кредити (120 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (24 академічні години), практичні заняття (20 академічних годин)
Форма контролю Екзамен

Мета навчальної дисципліни: вивчення теоретичних і методологічних підходів щодо формування інноваційної економіки та інноваційної політики, а також умінь та навиків з практики управління розвитком інноваційних систем на державному та регіональному рівнях, у корпоративних структурах, підприємствах в умовах цифрової трансформації інноваційно-інвестиційного простору України, формування творчого потенціалу здобувачів.

Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців ключові компетентності, такі як:

ЗK 1. Здатність до застосування загальних (аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнення, індукції, дедукції, моделювання та ін.) та спеціальних (пов’язаних з особливостями об’єкту дослідження) методів дослідження; формувати на цій основі системний науковий світогляд, морально-етичні цінності, громадянську позиції, професійну та академічну етику, загальний культурний кругозір.

ЗK 4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність), які можуть сприяти в академічному і професійному контекстах розвитку суспільства, розробляти власні нестандартні підходи, способи, методи, інноваційні шляхи розв’язання складних і нетипових завдань; ініціювати дослідницько-інноваційні проекти, автономно працювати під час їх реалізації.

ЗК 5. Здатність комерціалізувати результати наукових досліджень, використовувати права інтелектуальної власності.

СК 6. Здатність аналізувати зв'язки та взаємний вплив соціальних та економічних факторів розвитку держави і суспільства, обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей розвитку соціально-економічних систем і процесів із застосуванням математичних методів та моделей на мікро-, мезо-, та макрорівнях.

СК 7. Здатність ініціювати, розробляти і реалізовувати комплексні інноваційні проєкти в економіці та дотичні до неї міждисциплінарні підходи, демонструвати креативність, продукувати нові ідеї, виявляти лідерські якості та відповідальність під час їх реалізації.

Програмні результати навчання

ПРН 3. Здатність застосовувати інноваційні науково-педагогічні технології, формулювати зміст, цілі навчання, способи їх досягнення, форми контролю, нести відповідальність за ефективність освітнього процесу з дотриманням норм академічної етики та доброчесності та правових засад організації освітньої та наукової діяльності. ПРН 5. Мати теоретичні знання з економіки, соціально-економічних систем і на межі предметних галузей знань; дослідницькі навички, достатні для проведення фундаментальних і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отримання нових знань та/або здійснення інновацій.

ПРН 10. Знати та розуміти організаційно-правові та економічні засади організації економічної діяльності суб’єктів господарювання у сучасних умовах, світовий досвід використання існуючих теорій у практичній діяльності підприємств.

ПРН 12. Вміти обґрунтовувати інноваційні комплексні проєкти, демонструвати лідерство та автономність під час їх реалізації; застосовувати форми проєктного управління в організації наукових досліджень, захисту та впровадження результатів наукових досліджень з урахуванням норм академічної етики, реєстрації прав інтелектуальної власності.

ПРН 13. Здатність виявляти комплексні проблеми сучасної економіки, визначати підходи, методи, засоби, інструменти їх розв’язання на інноваційній основі та створювати інформаційно-аналітичне забезпечення наукового дослідження (методи економіко-математичного моделювання та прогнозування для обґрунтування ефективних моделей сталого розвитку).

ПРН 14. Здатність до побудови інтегрованої системи управління розвитком суб’єктів міжнародної, національної, регіональної економіки та оптимізації організаційно-економічних, правових, інформаційних, безпекових аспектів економічних та соціальних систем.

ПРН 17. Здатність розвивати евристичний потенціал сучасних економічних теорій для аналізу закономірностей рівноважного функціонування та сталого розвитку економічних систем. Критично осмислювати підходи різних наукових шкіл до подолання кризових явищ в національній економіці.

ПРН 18. Здатність аналізувати інноваційно-інвестиційне середовище національної економіки та її підсистем; обґрунтовувати заходи та оцінювати наслідки реалізації інноваційно-інвестиційної політики на різних рівнях господарювання.

ПРН 19. Знати особливості формування безпекоорієнтованого управління економічними системами різного рівня.

Завдання навчальної дисципліни: знати сучасні закономірності формування інноваційної економіки (поняття, фактори, умови, механізми забезпечення); виявляти основні тенденції інноваційного розвитку та здійснювати їх аналітичну оцінку; аналізувати особливості формування інноваційних систем різного рівня та їх інфраструктурне забезпечення; знати сутність та зміст інноваційної політика, механізмів та інструментів її реалізації.

Передумови для вивчення навчальної дисципліни: Вивчення дисципліни дає змогу систематизувати знання, отримані протягом навчання за освітньої програмою доктора філософії під час вивчення дисциплін «Філософія та наукове мислення», «Управління науковими та інноваційними проєктами», «Сучасні освітні технології в вищій школі», «Політекономія та сучасні економічні теорії» та ін.

У результаті вивчення навчальної дисципліни:

здобувач повинен знати:

закономірності інноваційного розвитку економки у сучасних умовах, нові тенденції інноваційного розвитку та формування інноваційної економіки; принципи формування інноваційних систем різного рівня; роль та значення розвитку інноваційної інфраструктури в інноваційній економіці; особливості мережевого розвитку економіки; особливості формування та використання інтелектуального капіталу і інтелектуальної власності в інноваційній економіці; типові моделі інноваційного розвитку економіки; особливості формування державної та регіональної інноваційної політики в умовах цифровізації економіки; особливостіформування інноваційної політики корпоративних структур в Україні в умовах глобалізації; зміст та пріоритети державної стратегії інноваційного розвитку; підходи до оцінювання ефективності та результативності інноваційної політики.

здобувач повинен вміти:

оцінювати ресурсний та інформаційний потенціал інноваційного розвитку, ефективність інноваційної діяльності підприємства; розробляти стратегію управління інноваційним розвитком; використовувати сучасні підходи, методи, інструменти та методичні підходи щодо обґрунтування інноваційної політики та визначення пріоритетів інноваційного розвитку держави, регіону, підприємства.

Критерії оцінювання результатів навчання

Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.

Координатор Syllabus