Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 051 Економіка |
Освітня програма | Економіка |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (18 академічних годин), практичні заняття (16 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: поглиблення теоретичних знань та формування практичних навичок, які б дозволили ефективно використовувати різні типи економіко-математичних методів і моделей для розв’язання завдань економіки в різних галузях народного господарства.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:
ЗK 2. Здатність до пошуку, оброблення, аналізу, систематизації та узагальнення інформації з різних джерел.
ЗK 4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність), які можуть сприяти в академічному і професійному контекстах розвитку суспільства, розробляти власні нестандартні підходи, способи, методи, інноваційні шляхи розв’язання складних і нетипових завдань; ініціювати дослідницько-інноваційні проекти, автономно працювати під час їх реалізації.
ЗК 8. Здатність до педагогічної діяльності із дотриманням академічної та професійної доброчесності.
СК 1. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання в економіці та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з економіки та суміжних галузей.
СК 3. Здатність використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій, освітній та професійній діяльності.
СК 11. Здатність приймати науково обґрунтовані рішення в умовах невизначеності, що потребує розробки нових методів та проведення дослідницько-інноваційної діяльності.
Програмні результати навчання
ПРН 7. Знати та розуміти сучасні проблеми, тенденції та пріоритетні напрями технічного, економічного, соціального розвитку глобальної, національної і регіональної економіки з урахуванням поведінкових моделей економічних відносин.
ПРН 8. Знати і застосовувати сучасні методи, засоби, інструменти аналізу соціально-економічних систем в умовах невизначеності, наукові напрями розробки альтернативних методів аналізу динаміки соціально-економічних процесів. Уміти виконувати синтез та критичний аналіз методів прогнозування з метою дослідження сценаріїв розвитку соціально-економічних систем.
ПРН 11. Знати і розуміти існуючі науково-методичні підходи та методи досліджень, вміти інтегрувати та адаптувати їх для розв’язання наукових завдань при проведенні наукових досліджень, визначенні моделей та методів розв’язання задач з управління соціально-економічними системами. Уміння з нових дослідницьких позицій формулювати загальну методологічну базу власного наукового дослідження, усвідомлювати його актуальність, мету і значення для розвитку інших галузей науки, суспільно-політичного і економічного життя.
ПРН 13. Здатність виявляти комплексні проблеми сучасної економіки, визначати підходи, методи, засоби, інструменти їх розв’язання на інноваційній основі та створювати інформаційно-аналітичне забезпечення наукового дослідження (методи економіко-математичного моделювання та прогнозування для обґрунтування ефективних моделей сталого розвитку).
ПРН 14. Здатність до побудови інтегрованої системи управління розвитком суб’єктів міжнародної, національної, регіональної економіки та оптимізації організаційно-економічних, правових, інформаційних, безпекових аспектів економічних та соціальних систем.
ПРН 15. Здатність до апробації та впровадження результатів власних досліджень, одержаних на основі використання сучасних інструментів та технологій пошуку, обробки та аналізу інформації, зокрема економіко-математичного аналізу великих масивів даних.
ПРН 19. Знати особливості формування безпекоорієнтованого управління економічними системами різного рівня.
Завдання навчальної дисципліни: поліпшення загальних знань з моделювання соціально-економічних процесів, ліквідація можливих пробілів під час опанування базових дисциплін економіко-математичного моделювання на попередніх рівнях підготовки; навчити здобувачів використовувати основні принципи побудови економіко-математичних методів і моделей і алгоритмів під час розв’язування завдань економіки; ознайомити з технологіями роботи з найбільш поширеними сучасними програмами для оброблення економічної інформації та методами аналізу отриманих результатів.
Передумови для вивчення дисципліни: якість вивчення дисципліни істотно підвищується, якщо здобувач попередньо опанував та/або повторив основний зміст дисциплін “Економіко-математичні методи та моделі”, “Інформатика” тощо бакалаврської та/або магістерської програм своєї спеціальності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни
здобувач повинен знати:
алгоритм симплекс-методу;
модель оптимізації перевезення вантажів;
моделі пошуку оптимального розв’язку економічних задач в умовах ризику та невизначеності;
моделі оптимізації виробничої програми.
здобувач повинен вміти:
будувати економіко-математичні моделі для розв’язання економічних задач;
виконувати аналіз математичних моделей задач оптимізації;
вибирати чи розробляти алгоритм для реалізації моделі та здійснювати пошук розв’язку;
обґрунтовувати управлінські рішення в умовах невизначеності та ризику.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.