Навчальний курс 051ДВБ3.1 Сучасна регіональна економіка

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання Вибіркова
Галузь знань 05 Соціальні та поведінкові науки
Спеціальність 051 Економіка
Освітня програма Економіка
Обсяг дисципліни 4 кредити ECTS (120 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (22 академічні години)
Форма контролю Екзамен

Мета навчальної дисципліни: формування системи теоретичних знань і практичних на-вичок щодо наукових досліджень та інструментарію управління регіональною економікою в сучасних умовах господарювання та оволодіння інструментарієм розв’язання регіональних проблем.

Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців з економіки такі ключові компетентності:

ЗK 1. Здатність до застосування загальних (аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнен-ня, індукції, дедукції, моделювання та ін.) та спеціальних (пов’язаних з особливостями об’єкту дослідження) методів дослідження; формувати на цій основі системний науковий світогляд, морально-етичні цінності, громадянську позиції, професійну та академічну етику, загальний культурний кругозір.

ЗK 2. Здатність до пошуку, оброблення, аналізу, систематизації та узагальнення інфор-мації з різних джерел.

СК 1. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання в економіці та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з економіки та суміжних галузей.

СК 5. Здатність виявляти, поглиблено аналізувати та вирішувати проблеми дослідниць-кого характеру у сфері економіки з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень.

СК 9. Знання сучасних парадигм дослідження соціально-економічних систем різного рі-вня, основних теорій, концепцій, моделей та інструментарію економічних досліджень.

Програмні результати навчання

ПРН 1. Набути системного наукового світогляду, розуміти основні методологічні та сві-тоглядні проблеми і сучасний стан наукових знань у сфері економіки, володіти сучасними тео-ріями і концепціями суспільно-економічного розвитку.

ПРН 4. Знати сучасний парадигмальний контекст еволюції світової економічної науки, глибоко розуміти базові (фундаментальні) принципи та методи економічних наук, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері економіки з метою досягнення економічної та соціальної ефективності в сучасних умовах

ПРН 5. Мати теоретичні знання з економіки, соціально-економічних систем і на межі предметних галузей знань; дослідницькі навички, достатні для проведення фундаментальних і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отриман-ня нових знань та/або здійснення інновацій.

ПРН 7. Знати та розуміти сучасні проблеми, тенденції та пріоритетні напрями технічно-го, економічного, соціального розвитку глобальної, національної і регіональної економіки з урахуванням поведінкових моделей економічних відносин.

ПРН 8. Знати і застосовувати сучасні методи, засоби, інструменти аналізу соціально-економічних систем в умовах невизначеності, наукові напрями розробки альтернативних мето-дів аналізу динаміки соціально-економічних процесів. Уміти виконувати синтез та критичний аналіз методів прогнозування з метою дослідження сценаріїв розвитку соціально-економічних систем.

ПРН 10. Знати та розуміти організаційно-правові та економічні засади організації еконо-мічної діяльності суб’єктів господарювання у сучасних умовах, світовий досвід використання існуючих теорій у практичній діяльності підприємств.

ПРН 14. Здатність до побудови інтегрованої системи управління розвитком суб’єктів міжнародної, національної, регіональної економіки та оптимізації організаційно-економічних, правових, інформаційних, безпекових аспектів економічних та соціальних систем.

Завдання навчальної дисципліни: засвоїти теоретичні засади сучасного стану економіки України та її регіонів, перспективи їх розвитку, напрями та наслідки економічної політики; виробити вміння проведення аналізу закономірностей та особливостей функціонування регіональної економіки порівняно з економіками інших країн; сформувати цілісну систему знань і навиків управління економікою регіону в межах державної регуляторної політики та у відповідності з логікою функціонування ринкової економіки; виробити вміння практичного застосування методичного інструментарію управління економікою регіону; оволодіти методикою обґрунтовування пріоритетів та завдань у сферах структурної, регіональної, соціальної, екологічної і зовнішньоекономічної політики; оволодіти теоретичними основами функціонування і розвитку регіональної економіки, ключовими показниками, що характеризують параметри реальної економіки та її ефективність; аналізувати особливості регіональних відмінностей в державі, соціальні, екологічні та зовнішньоекономічні наслідки функціонування регіональної економіки; володіти основними інструментами, що регулюють процеси функціонування та розвитку регіональної економіки; умови і чинники розміщення господарства країни та регіонів; аналізувати головні проблеми економічної системи і причини їх виникнення; аналізувати сучасний стан регіональної економіки; систематизувати тенденції економічного розвитку регіонів, формування міжгалузевих комплексів в регіонах України, а також екологічних та зовнішньоекономічних чинників в умовах глобалізації; вивчати та застосовувати передовий досвід зарубіжних країн у формуванні стратегії розвитку різних напрямів соціально-економічної політики.

Передумови для вивчення дисципліни. Навчальна дисципліна «Сучасна регіональна економіка» тісно пов’язана з іншими дисциплінами економічної науки. Зокрема, теоретичною та методологічною основою засвоєння курсу є вивчення дисциплін: «Макроекономіка», «Економіка та управління національним господарством», «Основи менеджменту», «Соціально-економічні моделі взаємодії урядових та неурядових структур.

У результаті вивчення навчальної дисципліни:

здобувач повинен знати: теоретичні основи функціонування і розвитку регіональної економіки; ключові показники, що характеризують параметри реальної економіки та її ефективність; особливості регіональних відмінностей в державі, соціальні, екологічні та зовнішньо-економічні наслідки функціонування регіональної економіки; володіти основними інструментами, що регулюють процеси функціонування та розвитку регіональної економіки; умови і чинники розміщення господарства країни та регіонів; головні проблеми економічної системи і причини їх виникнення;

здобувач повинен вміти: застосовувати одержані навички самостійного вивчення навчальної і наукової літератури, картографічного і фактичного матеріалів при аналізі сучасного стану економіки регіонів, прогнозування економічного розвитку; здійснювати моніторинг у змінах структурної, бюджетної, податкової, регіональної, соціальної, екологічної і зовнішньо-економічної політики країни; володіти методами аналізу та оцінювання ефективності соціально-економічного розвитку країни та регіонів й контролю за виконанням нормативно-правових актів державних та місцевих органів влади і програм соціально-економічного розвитку терито-рій; виявляти проблеми сучасного розвитку економіки регіону та формувати напрями й моделі їх розв’язання.

Критерії оцінювання результатів навчання

Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.

Координатор Syllabus