Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 051 Економіка |
Освітня програма | Економіка |
Обсяг дисципліни | 4 кредити ECTS (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (22 академічні години) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: формування системи теоретичних знань і практичних на-вичок щодо наукових досліджень та інструментарію управління регіональною економікою в сучасних умовах господарювання та оволодіння інструментарієм розв’язання регіональних проблем.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців з економіки такі ключові компетентності:
ЗK 1. Здатність до застосування загальних (аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнен-ня, індукції, дедукції, моделювання та ін.) та спеціальних (пов’язаних з особливостями об’єкту дослідження) методів дослідження; формувати на цій основі системний науковий світогляд, морально-етичні цінності, громадянську позиції, професійну та академічну етику, загальний культурний кругозір.
ЗK 2. Здатність до пошуку, оброблення, аналізу, систематизації та узагальнення інфор-мації з різних джерел.
СК 1. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання в економіці та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з економіки та суміжних галузей.
СК 5. Здатність виявляти, поглиблено аналізувати та вирішувати проблеми дослідниць-кого характеру у сфері економіки з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень.
СК 9. Знання сучасних парадигм дослідження соціально-економічних систем різного рі-вня, основних теорій, концепцій, моделей та інструментарію економічних досліджень.
Програмні результати навчання
ПРН 1. Набути системного наукового світогляду, розуміти основні методологічні та сві-тоглядні проблеми і сучасний стан наукових знань у сфері економіки, володіти сучасними тео-ріями і концепціями суспільно-економічного розвитку.
ПРН 4. Знати сучасний парадигмальний контекст еволюції світової економічної науки, глибоко розуміти базові (фундаментальні) принципи та методи економічних наук, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері економіки з метою досягнення економічної та соціальної ефективності в сучасних умовах
ПРН 5. Мати теоретичні знання з економіки, соціально-економічних систем і на межі предметних галузей знань; дослідницькі навички, достатні для проведення фундаментальних і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отриман-ня нових знань та/або здійснення інновацій.
ПРН 7. Знати та розуміти сучасні проблеми, тенденції та пріоритетні напрями технічно-го, економічного, соціального розвитку глобальної, національної і регіональної економіки з урахуванням поведінкових моделей економічних відносин.
ПРН 8. Знати і застосовувати сучасні методи, засоби, інструменти аналізу соціально-економічних систем в умовах невизначеності, наукові напрями розробки альтернативних мето-дів аналізу динаміки соціально-економічних процесів. Уміти виконувати синтез та критичний аналіз методів прогнозування з метою дослідження сценаріїв розвитку соціально-економічних систем.
ПРН 10. Знати та розуміти організаційно-правові та економічні засади організації еконо-мічної діяльності суб’єктів господарювання у сучасних умовах, світовий досвід використання існуючих теорій у практичній діяльності підприємств.
ПРН 14. Здатність до побудови інтегрованої системи управління розвитком суб’єктів міжнародної, національної, регіональної економіки та оптимізації організаційно-економічних, правових, інформаційних, безпекових аспектів економічних та соціальних систем.
Завдання навчальної дисципліни: засвоїти теоретичні засади сучасного стану економіки України та її регіонів, перспективи їх розвитку, напрями та наслідки економічної політики; виробити вміння проведення аналізу закономірностей та особливостей функціонування регіональної економіки порівняно з економіками інших країн; сформувати цілісну систему знань і навиків управління економікою регіону в межах державної регуляторної політики та у відповідності з логікою функціонування ринкової економіки; виробити вміння практичного застосування методичного інструментарію управління економікою регіону; оволодіти методикою обґрунтовування пріоритетів та завдань у сферах структурної, регіональної, соціальної, екологічної і зовнішньоекономічної політики; оволодіти теоретичними основами функціонування і розвитку регіональної економіки, ключовими показниками, що характеризують параметри реальної економіки та її ефективність; аналізувати особливості регіональних відмінностей в державі, соціальні, екологічні та зовнішньоекономічні наслідки функціонування регіональної економіки; володіти основними інструментами, що регулюють процеси функціонування та розвитку регіональної економіки; умови і чинники розміщення господарства країни та регіонів; аналізувати головні проблеми економічної системи і причини їх виникнення; аналізувати сучасний стан регіональної економіки; систематизувати тенденції економічного розвитку регіонів, формування міжгалузевих комплексів в регіонах України, а також екологічних та зовнішньоекономічних чинників в умовах глобалізації; вивчати та застосовувати передовий досвід зарубіжних країн у формуванні стратегії розвитку різних напрямів соціально-економічної політики.
Передумови для вивчення дисципліни. Навчальна дисципліна «Сучасна регіональна економіка» тісно пов’язана з іншими дисциплінами економічної науки. Зокрема, теоретичною та методологічною основою засвоєння курсу є вивчення дисциплін: «Макроекономіка», «Економіка та управління національним господарством», «Основи менеджменту», «Соціально-економічні моделі взаємодії урядових та неурядових структур.
У результаті вивчення навчальної дисципліни:
здобувач повинен знати: теоретичні основи функціонування і розвитку регіональної економіки; ключові показники, що характеризують параметри реальної економіки та її ефективність; особливості регіональних відмінностей в державі, соціальні, екологічні та зовнішньо-економічні наслідки функціонування регіональної економіки; володіти основними інструментами, що регулюють процеси функціонування та розвитку регіональної економіки; умови і чинники розміщення господарства країни та регіонів; головні проблеми економічної системи і причини їх виникнення;
здобувач повинен вміти: застосовувати одержані навички самостійного вивчення навчальної і наукової літератури, картографічного і фактичного матеріалів при аналізі сучасного стану економіки регіонів, прогнозування економічного розвитку; здійснювати моніторинг у змінах структурної, бюджетної, податкової, регіональної, соціальної, екологічної і зовнішньо-економічної політики країни; володіти методами аналізу та оцінювання ефективності соціально-економічного розвитку країни та регіонів й контролю за виконанням нормативно-правових актів державних та місцевих органів влади і програм соціально-економічного розвитку терито-рій; виявляти проблеми сучасного розвитку економіки регіону та формувати напрями й моделі їх розв’язання.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.