Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 051 Економіка |
Освітня програма | Економіка |
Обсяг дисципліни | 4 кредити ЄКТС (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (22 акад. години), практичні заняття (22 акад. години) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: дисципліна «Фінансовий ринок та інноваційні напрями його розвитку» є професійно-орієнтованою дисципліною, що формує, поглиблює знання і аналітичні вміння у сфері функціонування фінансових ринків, початкову інформацію про які отримано із загальних фінансових дисциплін під час навчання у бакалавраті та магістратурі. Основна мета викладання дисципліни - одержання здобувачами теоретичних знань та практичних навиків щодо основ інноваційного розвитку фінансових ринків та сфер впровадження фінансових інновацій у сучасних умовах, що у подальшому дозволить застосовувати отримані знання при підготовці дисертацій, у навчальному процесі, у професійній діяльності у фінансовій сфері.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців з економіки такі ключові компетентності:
ЗK 3. Здатність працювати в міжнародному контексті, комунікувати з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗK 4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність), які можуть сприяти в академічному і професійному контекстах розвитку суспільства, розробляти власні нестандартні підходи, способи, методи, інноваційні шляхи розв’язання складних і нетипових завдань; ініціювати дослідницько-інноваційні проекти, автономно працювати під час їх реалізації.
ЗК 6. Здатність застосовувати академічну іноземну мову у професійній діяльності та наукових дослідженнях.
СК 1. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання в економіці та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з економіки та суміжних галузей.
СК 3. Здатність використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій, освітній та професійній діяльності.
СK 4. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти та у реальному секторі економіки з дотриманням ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей.
СК 5. Здатність виявляти, поглиблено аналізувати та вирішувати проблеми дослідницького характеру у сфері економіки з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень.
СК 6. Здатність аналізувати зв'язки та взаємний вплив соціальних та економічних факторів розвитку держави і суспільства, обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей розвитку соціально-економічних систем і процесів із застосуванням математичних методів та моделей на мікро-, мезо-, та макрорівнях.
СК 11. Здатність приймати науково обґрунтовані рішення в умовах невизначеності, що потребує розробки нових методів та проведення дослідницько-інноваційної діяльності.
Програмні результати навчання
ПРН 10. Знати та розуміти організаційно-правові та економічні засади організації економічної діяльності суб’єктів господарювання у сучасних умовах, світовий досвід використання існуючих теорій у практичній діяльності підприємств.
ПРН 11. Знати і розуміти існуючі науково-методичні підходи та методи досліджень, вміти інтегрувати та адаптувати їх для розв’язання наукових завдань при проведенні наукових досліджень, визначенні моделей та методів розв’язання задач з управління соціально-економічними системами. Уміння з нових дослідницьких позицій формулювати загальну методологічну базу власного наукового дослідження, усвідомлювати його актуальність, мету і значення для розвитку інших галузей науки, суспільно-політичного і економічного життя.
ПРН 13. Здатність виявляти комплексні проблеми сучасної економіки, визначати підходи, методи, засоби, інструменти їх розв’язання на інноваційній основі та створювати інформаційно-аналітичне забезпечення наукового дослідження (методи економіко-математичного моделювання та прогнозування для обґрунтування ефективних моделей сталого розвитку).
ПРН 19. Знати особливості формування безпекоорієнтованого управління економічними системами різного рівня.
Завдання навчальної дисципліни:
- забезпечення програмних компетентностей, зокрема: здатності до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
- здатності використовувати академічну іноземну мову у професійній діяльності та наукових дослідженнях;
- здатності виявляти, поглиблено аналізувати та вирішувати проблеми дослідницького характеру у сфері економіки з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень.
Передумови для вивчення дисципліни. Навчальна дисципліна «Фінансовий ринок та інноваційні напрями його розвитку» базується на знаннях, отриманих при вивченні таких дисциплін, як «Інноваційна економіка», «Політекономія та сучасні економічні теорії».
У результаті вивчення навчальної дисципліни:
здобувач повинен знати:
- економічну сутність та механізм функціонування фінансового ринку, особливості окремих його сегментів;
- методи та інструменти регулювання інноваційного розвитку фінансового ринку;
- основні фінансові інструменти, що характеризуються як фінансові інновації;
- причини й фактори інноваційного розвитку фінансових ринків;
- процеси розробки інноваційних фінансових інструментів (фінансовий інжиніринг)
- механізм сек’юритизації активів, його цілі, завдання, специфіку реалізації у вітчизняних умовах;
- ризики запровадження інноваційних фінансових інструментів та методи їх аналізу;
здобувач повинен вміти:
- системно аналізувати економічні процеси, що відбуваються на міжнародному та національному фінансовому ринках;
- застосовувати нормативні та економічні важелі регулювання фінансових ринків;
- здійснювати оцінку тенденцій розвитку окремих сегментів фінансового ринку;
- використовувати математичні методи в аналізі та прогнозуванні функціонування фінансових ринків;
- проводити фінансові розрахунки щодо доходності та ризикованості інноваційних фінансових інструментів;
- розробляти стратегії управління ризиками інновацій на фінансовому ринку.
Критерії оцінювання результатів навчання.
Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання є досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.