Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 051 Економіка |
Освітня програма | Економіка |
Обсяг дисципліни | 4 кредити ECTS (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (22 академічні години), практичні заняття (22 академічні години) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: поглиблене дослідження здобувачами спеціальності «Економіка» організаційних механізмів цілеспрямованої роботи з розвитку територій, законодавчої, інформаційної бази забезпечення процесу розвитку територій та відповідно формування знань, умінь, навичок щодо інституційної структури та особливостей функціонування територій в контексті регіонального розвитку.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяюсь сформувати у майбутніх фахівців з економіки такі ключові компетентності:
ЗK 2. Здатність до пошуку, оброблення, аналізу, систематизації та узагальнення інформації з різних джерел.
ЗK 4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність), які можуть сприяти в академічному і професійному контекстах розвитку суспільства, розробляти власні нестандартні підходи, способи, методи, інноваційні шляхи розв’язання складних і нетипових завдань; ініціювати дослідницько-інноваційні проекти, автономно працювати під час їх реалізації.
ЗК 5. Здатність комерціалізувати результати наукових досліджень, використовувати права інтелектуальної власності.
СК 3. Здатність використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій, освітній та професійній діяльності.
СК 6. Здатність аналізувати зв'язки та взаємний вплив соціальних та економічних факторів розвитку держави і суспільства, обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей розвитку соціально-економічних систем і процесів із застосуванням математичних методів та моделей на мікро-, мезо-, та макрорівнях.
СК 8. Здатність дотримуватись етики наукових досліджень, а також правил академічної доброчесності в наукових дослідженнях та науково-педагогічній діяльності.
СК 9. Знання сучасних парадигм дослідження соціально-економічних систем різного рівня, основних теорій, концепцій, моделей та інструментарію економічних досліджень. Програмні результати навчання
ПРН 8. Знати і застосовувати сучасні методи, засоби, інструменти аналізу соціально-економічних систем в умовах невизначеності, наукові напрями розробки альтернативних методів аналізу динаміки соціально-економічних процесів. Уміти виконувати синтез та критичний аналіз методів прогнозування з метою дослідження сценаріїв розвитку соціально-економічних систем.
ПРН 10. Знати та розуміти організаційно-правові та економічні засади організації економічної діяльності суб’єктів господарювання у сучасних умовах, світовий досвід використання існуючих теорій у практичній діяльності підприємств.
ПРН 14. Здатність до побудови інтегрованої системи управління розвитком суб’єктів міжнародної, національної, регіональної економіки та оптимізації організаційно-економічних, правових, інформаційних, безпекових аспектів економічних та соціальних систем.
ПРН 18. Здатність аналізувати інноваційно-інвестиційне середовище національної економіки та її підсистем; обґрунтовувати заходи та оцінювати наслідки реалізації інноваційно-інвестиційної політики на різних рівнях господарювання.
ПРН 19. Знати особливості формування безпекоорієнтованого управління економічними системами різного рівня.
Завдання навчальної дисципліни є формування у здобувачів фундаментальних знань про сучасну регіональну систему управління; оволодіння поняттями і категоріями, що забезпечують безпосередній перехід від глибоких узагальнень (фундаментальних знань) до понять практики; вивчення аналітичного інструментарію та методології інституціонального забезпечення розвитку територій.
Передумови для вивчення дисципліни. Оволодіння знаннями з дисципліни «Інституціональне забезпечення розвитку територій» потребує знань з інноваційної економіки, політекономії, управління науковими та інформаційними проектами та інших обов’язкових дисциплін програми.
Програмні результати навчання
Механізм реалізації кінцевої мети, досягнення необхідного рівня сформованості вмінь і знань досягається використанням прогресивних підходів до ведення навчального процесу з дисципліни.
У результаті вивчення навчальної дисципліни
здобувач повинен знати:
- законодавче забезпечення розвитку територій;
- особливості функціонування територій України у контексті регіонального розвитку;
- досвід країн світу з питань розвитку територій;
- основи сталого регіонального розвитку;
- міжнародні програми технічної допомоги в контексті розвиту територій.
здобувач повинен уміти:
- розрізняти та застосовувати концепцію сталого розвитку регіональних систем в Україні;
- формувати програми розвитку на основі діючого законодавства;
- застосовувати сучасні інструменти регіонального розвитку;
- практично застосовувати знання з метою розв’язання комплексних проблем у галузі професійної діяльності.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.