Навчальний курс 073ДОК5 Управління науковими та інноваційними проектами

 

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 07 Управління та адміністрування
Спеціальність 073 Менеджмент
Освітня програма Менеджмент
Обсяг дисципліни 3 кредити ECTS (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (16 академічних годин), практичних занять (16 академічних годин)
Форма контролю Екзамен

Мета навчальної дисципліни: є ґрунтовне дослідження аспірантами спеціальності «Менеджмент» теоретико-методологічних основ наукового дослідження, оволодіння комплексною методикою самостійного наукового дослідження, оволодіння методикою написання та управління науковими та інноваційними проектами, навичками залучення джерел фінансування наукових проектів, підготовки проектних пропозицій, формування міждисциплінарних проектних команд, здійснення ефективного проектного менеджменту та сприяння академічній мобільності науковців.

Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни,  дозволяють сформувати у майбутніх фахівців з менеджменту такі ключові компетентності:

ЗК 7. Уміння працювати у колективі та команді, готовність до кооперації з колегами, практиками, науковцями та інформаційного обміну у рамках реалізації загальнонаціональної моделі «бізнес-наука-влада».

СК 4. Здатність ставити і вирішувати завдання із структуризації, синхронізації, координації та інтеграції бізнес-процесів з використанням функціональних сфер та можливостей менеджменту.

СК 6. Здатність реалізувати інноваційні проєкти, що базуються на власних дослідженнях, дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику, забезпечити розв’язання значущих соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем у соціально-економічному розвитку суспільства.

СК 9. Здатність до соціальної відповідальності за результати прийняття стратегічних рішень, пов’язаних з соціально-економічним розвитком організацій.

Програмні результати навчання

ПРН 3. Знання та розуміння сучасних проблем та тенденцій розвитку української і світової економіки, пріоритетних напрямів розвитку глобальної та національної економіки, перспектив технічного, економічного і соціального розвитку відповідного регіону, галузі та підприємства.

ПРН 4. Знання та розуміння правових засад організації економічної діяльності суб’єктів господарювання в сучасних умовах, світового досвіду впровадження існуючих теорій менеджменту у практику сучасних підприємств, практичних аспектів організаційної поведінки в менеджменті.

ПРН 5. Знання та розуміння існуючих науково-методичних підходів та методів досліджень і вміння інтегрувати та адаптувати їх для розв’язання наукових завдань при проведенні наукових досліджень, визначенні моделей та методів розв’язання задач з управління соціально-економічними системами.

ПРН 6. Набуття універсальних навичок дослідника:

– усної і письмової презентації результатів власних досліджень українською та іноземною мовами;

– застосування сучасних інформаційних технологій у науковій та освітній діяльності;

– організації та проведення навчальних занять, розроблення  авторських навчальних курсів та їх презентації;

– застосування форм проєктного управління в організаціїї наукових досліджень, захисту та впровадження результатів наукових досліджень з урахуванням норм академічної етики, реєстрації прав інтелектуальної власності;

– підготовки результатів наукових досліджень та їх публікації у фахових вітчизняних та закордонних рецензованих національних або міжнародних виданнях, оприлюднення іноземними мовами результатів дослідження на наукових конференціях.

Завдання навчальної дисципліни: вироблення у аспірантів умінь обґрунтовувати бізнес-цілі наукових та інноваційних проектів, застосовуючи сучасні методи бізнес-моделювання; знання і розуміння процесів успішного управління науковим та інноваційним проектом й уміння їх застосувати; здатність застосовувати знання у сфері управління зацікавленими сторонами у процесі управління науковим та інноваційним проектом; знання та уміння управляти вимогами та цілями наукових та інноваційних проектів; знання у сфері управління ризиками і можливостями наукових та інноваційних проектів й здатності застосовувати їх;  знання у сфері управління якістю і здатності застосовувати їх;  знання у сфері організації управління науковим та інноваційним проектом та структурування наукових та інноваційних проектів й здатності застосовувати їх; знання у сфері управління персоналом в науковому та інноваційному проекті та здатності застосовувати їх; знання, розуміння та уміння управляти процесами вирішенням проблем в наукових та інноваційних проектах; знання та уміння управляти змістом та результатами наукового та інноваційного проекту; знання та уміння управляти ресурсами, бюджетом, розкладом та закупівлями в науковому та інноваційному проекті; знання у сфері управління змінами в науковому та інноваційному проекті й здатності застосовувати їх; знання процесів управління контролем та звітністю в науковому та інноваційному проекті та здатності їх застосовувати; знання у сфері управління документацією, інформацією та комунікаціями в науковому та інноваційному проекті й здатності їх застосовувати; здатність управляти процесами ініціювання та завершення наукового та інноваційного проекту й наявність відповідних знань; знання у сфері лідерства, залучення та мотивації в наукових та інноваційних проектах; знання у сфері самоконтролю, орієнтованості на результат та ефективності; знання щодо набуття навичок впевненості, відкритості та надійності; знання методів зняття напруги та управління конфліктами і кризам; знання у сфері розвитку креативності; знання у сфері проведення переговорів та консультування; знання принципів та підходів щодо сприйняття цінностей та етики;  знання та розуміння концепцій проектного, програмного та портфельного управління; знання і розуміння механізмів поєднання системи менеджменту організації та проекту; розуміння бізнес-цілей проекту та управління фінансами в організації; знання принципів розвитку систем, технологій і продуктів; знання у сфері управління персоналом в організації; знання юридичних аспектів та інструментів управління науковими та інноваційними проектами.

Передумови для вивчення дисципліни. Оволодіння знаннями дисципліни «Управління науковими та інноваційними проектами» потребує застосування знань з менеджменту організацій, самоменеджменту, управління бізнес-процесами, управління інноваціями, управління персоналом, управління якістю, маркетингу інновацій, інформаційних систем та управління реальними інвестиціями.

Програмні результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни:

здобувач повинен  знати: сучасні організаційні форми фінансування наукових проектів, його основні етапи та принципи ефективної взаємодії учасників та належне юридичне оформлення; методичні положення та інструментарій оцінювання результатів наукових  проектів; стратегії у наукових проектах для одержання фінансування та прибутку; інструментарій залучення інвестицій, грантів тощо у процесі виконання наукового проекту; основні технології охорони прав та економіки інтелектуальної власності, зокрема стандарти й об’єкти права інтелектуальної власності в Україні та правила Всесвітньої організації інтелектуальної власності.

здобувач повинен вміти:  обґрунтовувати доцільність впровадження проекту та вміти переконувати потенційного інвестора, спонсора; збирати і систематизувати інформацію для відбору цільових ринків із використанням інструментів маркетингу, вимірювання і прогнозування попиту, позиціонування інноваційної продукції підприємства;  оцінювати стан, динаміку, ефективність використання потенційного ефекту від впровадження наукового проекту;  розробляти та обґрунтовувати управлінські рішення щодо забезпечення ефективності наукового проекту у різних учасників;

Критерії оцінювання результатів навчання

Критерієм успішного проходження здобувачем підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.

Мінімальний порогів рівень оцінки варто визначати за допомогою якісних критеріїв і трансформувати в мінімальну позитивну оцінку числової (рейтингової) шкали.

Координатор Syllabus