Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 07 Управління та адміністрування |
Спеціальність | 073 Менеджмент |
Освітня програма | Менеджмент |
Обсяг дисципліни | 5 кредитів ECTS (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (50 академічних годин), практичні заняття (10 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: формування знань з методології, теорії методу та процесу, оволодіння практичними навичками наукової етики, методичного та організаційного забезпечення науково-дослідницької діяльності, компетентностями, достатніми для продукування нових ідей, розв’язання комплексних проблем у галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, а також проведення наукового дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
Знання та навички, надбані аспірантами при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:
ЗК 3. Здатність до самостійного набуття теоретичних та практичних знань та вмінь, сприйняття і критичного осмислення нових знань в предметній та міжпредметних галузях для виявлення існуючих протиріч, не розв’язаних раніше проблем, частин проблем, формулювання дослідницьких задач, перевірки наукових гіпотез з дотриманням наукової етики та академічної доброчесності.
ЗК 5. Здатність доступно представляти складні наукові результати (усно та письмово), проєкти, рецензувати публікації, автореферати, готувати презентації, доводити інформацію з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних засобів, у тому числі іноземною мовою.
ЗК 10. Здатність здійснювати наукову та педагогічну діяльність (навчання, виховання, розвиток і професійну підготовку здобувачів) на основі етичних норм з дотриманням ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей.
СК 2. Здатність переоцінювати існуючі знання і професійні практики на інноваційній основі; розвивати їх на основі нових ідей або процесів та технологій у галузі менеджменту; розширювати та створювати нові знання з використанням прогресивних методів наукового пошуку.
ПРН 6. Набуття універсальних навичок дослідника:
– усної і письмової презентації результатів власних досліджень українською та іноземною мовами;
– застосування сучасних інформаційних технологій у науковій та освітній діяльності;
– організації та проведення навчальних занять, розроблення авторських навчальних курсів та їх презентації;
– застосування форм проєктного управління в організації наукових досліджень, захисту та впровадження результатів наукових досліджень з урахуванням норм академічної етики, реєстрації прав інтелектуальної власності;
– підготовки результатів наукових досліджень та їх публікації у фахових вітчизняних та закордонних рецензованих національних або міжнародних виданнях, оприлюднення іноземними мовами результатів дослідження на наукових конференціях.
ПРН 7. Здатність ефективно організовувати науково-дослідну діяльність; розробляти план проведення науково-дослідних робіт; генерувати власні наукові ідеї; зрозуміло, наглядно та переконливо описувати результати наукової роботи, успішно захищати одержані результати на основі індивідуальних досліджень; використовувати та визнавати результати інших членів наукової групи з дотриманням норм професійної та академічної доброчесності.
ПРН 12 Здійснення апробації та впровадження результатів власних досліджень у сфері менеджменту.
Завдання навчальної дисципліни: формувати у аспірантів уявлення про сутність понять і категорій наукових досліджень, про організацію процесу наукового дослідження; ознайомити здобувачів з системою методів наукового пізнання; ознайомити здобувачів з процедурами вибору об’єктів наукового дослідження, основами розроблення методик дослідження; навчити здобувачів обирати теоретичні та емпіричні методи дослідження, адекватні вибраним об’єктам наукового дослідження, розробляти етапи та вибирати форми наукового дослідження; набути системного наукового світогляду, розуміти основні методологічні та світоглядні проблеми та сучасний стан наукових знань у сфері менеджменту, володіти відповідними сучасними теоріями і концепціями, термінологічними апаратом з досліджуваного напряму; систематизувати та узагальнювати інформацію, готувати довідки та огляди з питань професійної діяльності, редагувати, рецензувати тексти; використовувати інформаційні технології для вирішення економічних завдань; робити огляд та пошук інформації, у тому числі іншомовної, використовуючи знання професійної іноземної мови, різноманітні спеціалізовані інформаційні ресурси: наукові видання, електронні бази даних, Інтернет-ресурси; здійснювати графічне оформлення одержаних результатів; цитування; набути знання та розуміння існуючих науково-методичних підходів та методів досліджень і вміння інтегрувати та адаптувати їх для розв’язання наукових завдань при проведенні наукових досліджень, визначенні моделей та методів розв’язання задач з управління соціально-економічними системами; здійснення апробації та впровадження результатів власних досліджень у сфері менеджменту; набути універсальних навичок дослідника щодо: усної і письмової презентації результатів власних досліджень українською та іноземною мовами; застосування сучасних інформаційних технологій у науковій та освітній діяльності; організації та проведення навчальних занять, розроблення авторських навчальних курсів та їх презентації; застосування форм проєктного управління в організації наукових досліджень, захисту та впровадження результатів наукових досліджень з урахуванням норм академічної етики, реєстрації прав інтелектуальної власності; підготовки результатів наукових досліджень та їх публікації у фахових вітчизняних та закордонних рецензованих національних або міжнародних виданнях, оприлюднення іноземними мовами результатів дослідження на наукових конференціях.
Передумови для вивчення дисципліни. Навчальна дисципліна «Методологія та організація наукових досліджень» тісно пов’язана з іншими дисциплінами економічної науки. Зокрема, теоретичною та методологічною основою вивчення курсу є дисципліни Зокрема, теоретичною та методологічною основою засвоєння курсу є вивчення дисциплін: «Макроекономіка», «Економіка та управління національним господарством», «Основи менеджменту», «Соціально-економічні моделі взаємодії урядових та неурядових структур».
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни:
аспірант повинен знати: зміст процесу наукового дослідження, його рівні, структуру, класифікацію та основні етапи перебігу; сутність та структуру методології наукових досліджень; понятійно-категоріальний апарат методології наукових досліджень; категорії, принципи, теорії, парадигми і методи як змістовні складові методології наукового дослідження; основні прийоми наукових узагальнень, формування висновків і рекомендацій за результатами досліджень; базові характеристики методів наукових досліджень; методи емпіричних досліджень.
аспірант повинен вміти: вибирати об’єкти, предмети, методи та емпіричну базу наукового дослідження; ставити завдання наукового дослідження; шукати та аналізувати різноманітні джерела інформації; проводити наукові дослідження систем і процесів у менеджменті; застосовувати сучасні методики та методичні прийоми у наукових дослідженнях; формувати опитувальні анкети; складати звіти з науково-дослідницької роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобуачем підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.
Мінімальний порогів рівень оцінки варто визначати за допомогою якісних критеріїв і трансформувати в мінімальну позитивну оцінку числової (рейтингової) шкали.