Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 07 Управління та адміністрування |
Спеціальність | 073 Менеджмент |
Освітня програма | Менеджмент |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (28 академічних годин), практичні заняття (4 академічні години) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: надати майбутнім фахівцям знання про засвоєння фундаментальних і прикладних засад стратегічного територіального управління господарськими процесами та механізмів реалізації соціально-економічної політики держави в умовах реформ; формування у здобуачів професійних компетентностей щодо розподілу влади між різними рівнями та підвищення ефективності стратегічного управління регіональним розвитком в Україні умовах реформ.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців з менеджменту такі ключові компетентності:
ЗК 2. Здатність до критичного аналізу і креативного синтезу нових ідей, які можуть сприяти в академічному і професійному контекстах технологічному, соціальному та культурному розвитку суспільства, що базується на знаннях, передбачає розроблення власних нестандартних підходів, способів, методів, інноваційних шляхів до розв’язання складних і нетипових завдань.
ЗК 8. Здатність оцінювати умови і наслідки прийнятих організаційно-управлінських рішень, уміння обґрунтовувати управлінські рішення та спроможність забезпечувати їх правомірність з позиції соціальної відповідальності, оцінювати соціальну значимість результатів своєї діяльності, бути відповідальним громадянином.
СК 9. Здатність до соціальної відповідальності за результати прийняття стратегічних рішень, пов’язаних з соціально-економічним розвитком організацій.
ПРН 3. Знання та розуміння сучасних проблем та тенденцій розвитку української і світової економіки, пріоритетних напрямів розвитку глобальної та національної економіки, перспектив технічного, економічного і соціального розвитку відповідного регіону, галузі та підприємства.
ПРН 10. Вміння та навики щодо побудови інтегрованої системи управління розвитком підприємства та оптимізації організаційно-технологічних, організаційно-економічних, організаційно-правових, інформаційних, безпекових аспектів діяльності підприємства.
Завдання навчальної дисципліни: вивчення дисципліни передбачає такі основні аспекти: сформувати компетентності щодо використання сучасних підходів для аналізу ефективності стратегічного управління регіональним розвитком, а також реалізації регіональної соціально-економічної політики; навчити обґрунтовувати оптимальні шляхи реформування стратегічного регіонального управління та місцевого самоврядування у загальній системі державного управління; розробляти пропозиції з реформування адміністративно-територіального устрою із здійсненням прогнозної оцінки наслідків їх впровадження; сформувати здатності аналізувати в процеси розвитку місцевого самоврядування та його елементів, шляхи та методи удосконалення структури органів місцевого самоврядування; навчити застосовувати сучасні методи дослідження систем управління та діяльності регіональних органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, алгоритми оцінки їх діяльності.
Передумови для вивчення дисципліни: Вивчення дисципліни ґрунтується на знаннях, набутих здобувачем в результаті вивчення ряду базових дисциплін загальнонаукового, та спеціального циклів на попередніх етапах навчання: «Сучасні теорії менеджменту», «Управління економічним розвитком країни» та інших дисциплінах.
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни: здобувач повинен знати:
- розуміння сутності, принципів, об'єктів, суб'єктів й інструментів стратегічного територіального управління у країні, методології дослідження й удосконалення процесів стратегічного управління територіями на макро- і мезорівнях;
- знання про сутність і основні складові механізму регіональної економічноїполітики у країні, основних критеріїв ефективної реалізації окремих видів регіональної політики;
- знання методологічних основ формування та розвитку АТУ в Україні та інших країнах світу, концепції реформування АТУ в Україні; знання економіко-математичних методів для побудови прогнозів реформування АТУ в Україні
- знання нормативно-правових основ становлення та розвитку місцевого самоврядування в Україні, знання алгоритму аналізу діяльності регіональних органів влади,
- знання нормативно-правових основ функціонування органів влади в Україні, сучасних методів дослідження діяльності органів державної влади й органів місцевого самоврядування в умовах змін знання про основні етапи проведення моніторингу результативності та ефективності управління територіями органами влади на макро- і мезорівнях
здобувач повинен вміти:
- використовувати загальнонаукові та конкретно наукові методи для дослідження механізму стратегічного управління регіональним розвитком та соціально-економічними процесами у країні;
- обґрунтовувати критерії для оцінювання наслідків прийнятих управлінських рішень щодо реалізації тієї чи іншої регіональної політики у країні
- розробляти пропозиції з реформування АТУ на основі здійснення прогнозної оцінки наслідків їх впровадження в Україні
- обґрунтовувати оптимальні шляхи реформування системи регіонального управління і місцевого самоврядування у загальній системі державного управління;
- застосовувати сучасні методи дослідження систем управління і діяльності регіональних органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в умовах змін
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.