Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 07 Управління та адміністрування |
Спеціальність | 073 Менеджмент |
Освітня програма | Менеджмент |
Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (26 академічні години), практичні заняття (16 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: полягає у формуванні бази даних для прийняття стратегічних рішень щодо покращення стану підприємства та його ринкових позицій. На сьогоднішній день вітчизняні підприємства вдаються до використання бізнес-діагностики лише у кризових ситуаціях, однак своєчасна оцінка стану бізнесу дозволяє запобігти появі кризових явищ, а проведення діагностики систематично відкриває для підприємства новий спектр можливостей. У зв'язку з цим виникає необхідність у підготовці кваліфікованих фахівців, що мають навички бізнес-діагностики суб’єктів підприємництва та розробки заходів щодо покращення стану підприємства та його положення на ринку. Також дисципліна має на меті надати уявлення про сучасний стан консалтингових послуг у світі та Україні, а також сформувати у майбутніх фахівців теоретичні знання у сфері управлінського консультування.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:
ЗК 3. Здатність до самостійного набуття теоретичних та практичних знань та вмінь, сприйняття і критичного осмислення нових знань в предметній та міжпредметних галузях для виявлення існуючих протиріч, не розв’язаних раніше проблем, частин проблем, формулювання дослідницьких задач, перевірки наукових гіпотез, використання набутих знань на практиці.
ЗК 5. Здатність доступно представляти складні наукові результати (усно та письмово), проєкти, рецензувати публікації, автореферати, готувати презентації, доводити інформацію з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних засобів, у тому числі іноземною мовою.
СК 1. Здатність здійснювати оригінальні наукові дослідження на основі опанування сучасних теоретичних концепцій, підходів, передових досягнень у сфері економічного розвитку та управлінської практики.
СК 12. Здатність до публічної презентації результатів наукового дослідження фундаментального або прикладного спрямування з проблем менеджменту з використанням академічної української та іноземних мов, вільного спілкування з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому з питань, що стосуються сфери наукової та/або професійної діяльності.
Програмні результати навчання
ПРН 4. Знання та розуміння правових засад організації економічної діяльності суб’єктів господарювання в сучасних умовах, світового досвіду впровадження існуючих теорій менеджменту у практику сучасних підприємств; практичних аспектів організаційної поведінки в менеджменті.
ПРН 5. Знання та розуміння існуючих науково-методичних підходів та методів досліджень і вміння інтегрувати та адаптувати їх для розв’язання наукових завдань при проведенні наукових досліджень, визначенні моделей та методів розв’язання задач з управління соціально-економічними системами.
ПРН 6. Набуття універсальних навичок дослідника:
– усної і письмової презентації результатів власних досліджень українською та іноземною мовами;
– застосування сучасних інформаційних технологій у науковій та освітній діяльності;
– організації та проведення навчальних занять, розроблення авторських навчальних курсів та їх презентації;
– застосування форм проєктного управління в організаціїї наукових досліджень, захисту та впровадження результатів наукових досліджень з урахуванням норм академічної етики, реєстрації прав інтелектуальної власності;
– підготовки результатів наукових досліджень та їх публікації у фахових вітчизняних та закордонних рецензованих національних або міжнародних виданнях, оприлюднення іноземними мовами результатів дослідження на наукових конференціях.
ПРН 8. Вміння та навики виявляти комплексні проблеми сучасного менеджменту та визначати підходи, методи, засоби, інструменти сучасного менеджменту щодо їх розв’язання на інноваційній основі, що створює основу для подолання кризових ситуацій на підприємстві, обґрунтовувати управлінські рішення з урахуванням викликів зовнішнього середовища.
Завдання навчальної дисципліни: вивчення дисципліни передбачає оволодіння здобувачами методами і функціями менеджменту, зрозуміти сучасні концепції лідерства, набути навички виявлення проблеми та обґрунтування управлінських рішень, описувати зміст функціональних сфер діяльності організації.
Передумови для вивчення дисципліни: Вивчення дисципліни ґрунтується на знаннях, набутих здобувачами в результаті вивчення ряду базових дисциплін загальнонаукового та спеціального циклів на попередніх етапах навчання: «Філософія та наукове мислення», «Методологія та організація наукових досліджень», «Сучасні інформаційні технології в науковій діяльності» тощо.
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен знати:
- базові теоретичні положення стосовно діагностування діяльності підприємства;
- сутність та відмінні особливості бізнес-діагностики;
- економіко-правові аспекти діагностування підприємства;
- механізм проведення комплексної бізнес діагностики;
- процедуру пошуку та методики збору інформації про різні аспекти діяльності суб’єкта господарювання;
- методики аналізу різноманітних даних про діяльність підприємства;
- механізми планування стратегічних рішень на основі результатів бізнес-діагностики;
- сутність управлінського консультування, його типи та форми;
- перспективи розвитку вітчизняного консалтингу;
- особливості та умови застосування різних моделей консультування,
- вибору поведінкової ролі консультанта;
- зміст позиційного аналізу;
- методологічні підходи до розробки консультаційних пропозицій;
- принципи структурування та композиції підсумкового звіту консультування.
здобувач повинен вміти:
- складати програму бізнес-діагностування для підприємства;
- збирати та аналізувати на основі наукових підходів дані про різні аспекти діяльності підприємства;
- застосовувати різні підходи до аналізу даних про усі аспекти діяльності підприємства;
- результати діагностування діяльності підприємства в цілому;
- розробляти програми по усуненню негативних тенденцій на підприємстві;
- складати план по реалізації прихованих резервів підприємства;
- визначати механізми посилення позицій підприємства на ринку;
- результати комплексного діагностування підприємства та пошуку стратегічних рішень;
- обирати модель консультування виходячи з наявних умов і потреб клієнта;
- правильно застосовувати методи діагностики проблем, що виникають у підприємств;
- застосовувати методи діагностування інноваційного потенціалу організації;
- розробляти програму підготовки впровадження змін;
- визначати економічний ефект від консультування.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачами підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.
Мінімальний порогів рівень оцінки варто визначати за допомогою якісних критеріїв і трансформувати в мінімальну позитивну оцінку числової (рейтингової) шкали.