Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 07 Управління та адміністрування |
Спеціальність | 073 Менеджмент |
Освітня програма | Менеджмент |
Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (26 академічні години), практичні заняття (16 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: формування системи теоретичних знань і прикладних вмінь та навичок щодо використання принципів, методів й інструментів управління бізнес-процесами підприємства.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:
ЗК 1. Здатність до застосування загальних (аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнення, індукції, дедукції, моделювання та ін.) та спеціальних (пов’язаних з особливостями об’єкту дослідження) методів, що дає змогу визначати сутність досліджуваних економічних явищ та процесів, одержувати науково обґрунтовані та економічно доведені результати.
ЗК 6. Здатність до застосування проєктного підходу у розв’язанні дослідницьких завдань у галузі менеджменту (інноваційних проєктів і програм).
СК 4. Здатність ставити і вирішувати завдання із структуризації, синхронізації, координації та інтеграції бізнес-процесів з використанням функціональних сфер та можливостей менеджменту.
Програмні результати навчання
ПРН 8. Вміння та навики виявляти комплексні проблеми сучасного менеджменту та визначати підходи, методи, засоби, інструменти сучасного менеджменту щодо їх розв’язання на інноваційній основі, що створює основу для подолання кризових ситуацій на підприємстві, обґрунтовувати управлінські рішення з урахуванням викликів зовнішнього середовища.
ПРН 11. Знання та розуміння принципів і системи управління та нормативно-правової бази організації освітньої діяльності у ЗВО, вимог до її науково-методичного забезпечення, інноваційних форм, інформаційно-комунікаційних методів, засобів, технологій навчання на засадах академічної доброчесності.
ПРН 12. Здійснення апробації та впровадження результатів власних досліджень у сфері менеджменту.
Завдання навчальної дисципліни: вивчення дисципліни передбачає оволодіння здобувачами методами і функціями менеджменту, зрозуміти сучасні концепції лідерства, набути навички виявлення проблеми та обґрунтування управлінських рішень, описувати зміст функціональних сфер діяльності організації.
Передумови для вивчення дисципліни: вивчення дисципліни ґрунтується на знаннях, набутих здобувачами в результаті вивчення ряду базових дисциплін загальнонаукового та спеціального циклів на попередніх етапах навчання: «Філософія та наукове мислення», «Методологія та організація наукових досліджень», «Сучасні інформаційні технології в науковій діяльності» тощо.
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен знати:
- сутність, призначення і роль процесного підходу в управлінні підприємством;
- зміст, принципи, переваги і недоліки процесного і функціонального підходів до управління;
- механізми впровадження процесного підходу у діяльність підприємства;
- контролювати перебіг бізнес-процесів підприємства;
- підходи до впровадження процесного управління на підприємстві і етапи цього процесу;
- підходи до вдосконалення бізнес-процесів підприємства, принципи і методики вдосконалення бізнес-процесів, модель зрілості бізнес-процесів;
- характеристику основних підсистем організації як соціально-економічної системи;
- алгоритм побудови ефективної структури управління підприємством;
- підходи до управління організацією: системний («жорсткий» і «м’який»), функціональний, предметний, процесний, ситуаційний.
здобувач повинен вміти:
- моделювати бізнес-процеси;
- класифікувати бізнес-процеси за різними ознаками;
- обґрунтовувати доцільність впровадження процесного підходу до управління підприємством;
- визначати межі бізнес-процесів, здійснювати опис бізнес-процесів текстовим, табличним і графічним методами, здійснювати структурне моделювання бізнес-процесів з використанням CASE-технології, що відповідає задачам моделювання;
- визначати перелік показників для виміру ефективності реалізації бізнес-процесу, оцінювати стратегічну важливість бізнес-процесу, впроваджувати процедуру моніторингу бізнес-процесу;
- удосконалювати бізнес-процеси;
- використовувати сучасні методи управління організаційними структурами;
- формувати ефективну структуру управління підприємством, з чітким розподілом повноважень.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачами підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.
Мінімальний порогів рівень оцінки варто визначати за допомогою якісних критеріїв і трансформувати в мінімальну позитивну оцінку числової (рейтингової) шкали.