Навчальний курс 073ДВБ4.1 Інформаційно-аналітичне забезпечення управління підприємствами

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання Вибіркова
Галузь знань 07 Управління та адміністрування
Спеціальність 073 Менеджмент
Освітня програма Менеджмент
Обсяг дисципліни 3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (16 академічних годин), практичні заняття (16 академічних годин)
Форма контролю Екзамен

Мета навчальної дисципліни: надати майбутнім фахівцям знання про інформаційно-аналітичні засоби та їх застосування для вирішення проблем пов’язаних із захистом підприємств від загроз і умов, що можуть сприяти виникненню ранніх ознак цих загроз, а саме: ризиків, небезпек і викликів.

Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, необхідні йому для подальшого вивчення спеціальних дисциплін, при виконанні дисертаційної роботи, у повсякденній виробничій діяльності.

Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:

ЗК 1. Здатність до застосування загальних (аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнення, індукції, дедукції, моделювання та ін.) та спеціальних (пов’язаних з особливостями об’єкту дослідження) методів, що дає змогу визначати сутність досліджуваних економічних явищ та процесів, одержувати науково обґрунтовані та економічно доведені результати.

СК 3. Здатність аналізу, систематизації та узагальнення інформації щодо розв’язання сучасних завдань управління розвитком підприємств; аналітичного оцінювання ефективності використання сучасних методів, технологій, інструментів та на цій основі обґрунтування доцільності їх використання у конкретних умовах діяльності суб’єкта господарювання.

СК 5. Здатність використовувати новітні інформаційні ресурси, технології, інструменти, можливості глобальної мережі Інтернет у процесі пошуку та опрацювання наукових інформаційних джерел, продукування нових знань, отримання науково-практичних результатів у галузі менеджменту та у викладацькій практиці з дотриманням правил академічної доброчесності.

Програмні результати навчання

ПРН 2. Вміння систематизувати та узагальнювати інформацію, готувати довідки та огляди з питань професійної діяльності, редагувати, рецензувати тексти; використовувати інформаційні технології для вирішення економічних завдань; робити огляд та пошук інформації, у тому числі іншомовної, використовуючи знання професійної іноземної мови, різноманітні спеціалізовані інформаційні ресурси: наукові видання, електронні бази даних, Інтернет-ресурси; здійснювати графічне оформлення одержаних результатів; цитування.

ПРН 5. Знання та розуміння існуючих науково-методичних підходів та методів досліджень і вміння інтегрувати та адаптувати їх для розв’язання наукових завдань при проведенні наукових досліджень, визначенні моделей та методів розв’язання задач з управління соціально-економічними системами.

ПРН 6. Набуття універсальних навичок дослідника:

– усної і письмової презентації результатів власних досліджень українською та іноземною мовами;

– застосування сучасних інформаційних технологій у науковій та освітній діяльності;

– організації та проведення навчальних занять, розроблення авторських навчальних курсів та їх презентації;

– застосування форм проєктного управління в організаціїї наукових досліджень, захисту та впровадження результатів наукових досліджень з урахуванням норм академічної етики, реєстрації прав інтелектуальної власності;

– підготовки результатів наукових досліджень та їх публікації у фахових вітчизняних та закордонних рецензованих національних або міжнародних виданнях, оприлюднення іноземними мовами результатів дослідження на наукових конференціях.

ПРН 9. Вміння та навики щодо створення відповідного інформаційно-аналітичного забезпечення наукового дослідження з використання методів економіко-математичного моделювання та прогнозування з метою вдосконалення якості управлінської діяльності та її результативності.

Завдання навчальної дисципліни: вивчення дисципліни передбачає такі основні аспекти: сутність, роль і значення «інформаційно-аналітичного забезпечення», принципи інформаційно-аналітичного забезпечення управління підприємствами, проектування автоматизованих інформаційних систем (АІС), інформаційні системи для прийняття управлінських рішень, технології конкурентної, бечмаркетингової, ділової розвідок, Business intelligence (бізнес-аналітики), технології інтеграції та очистки (ETL), побудови сховищ даних (Data Warehouse), ERP-системи (Enterprise Resource Planning), технології добування даних (Data Mining), створення інтегрованого інформаційного середовища за допомогою CALS-технології.

Передумови для вивчення дисципліни: Вивчення дисципліни ґрунтується на знаннях, набутих здобувачами в результаті вивчення ряду базових дисциплін: сучасні інформаційні технології в науковій діяльності, управління науковими та інноваційними проектами, сучасні теорії менеджменту та інших дисциплінах.

Програмні результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни: здобувач повинен знати:

базові поняття, сутність, роль та значення інформаційно-аналітичного забезпечення управління підприємствами;

принципи інформаційно-аналітичного забезпечення управління підприємствами;

інформаційні системи для прийняття управлінських рішень;

технології конкурентної, бечмаркетингової, ділової розвідок, Business intelligence (бізнес-аналітики);

технології інтеграції та очистки (ETL), побудови сховищ даних (Data Warehouse);

ERP-системи (Enterprise Resource Planning), технології добування даних (Data Mining);

здобувач повинен вміти:

використовувати базові поняття та оперувати принципами інформаційно-аналітичного забезпечення управління підприємствами;

застосовувати інформаційні системи для прийняття управлінських рішень;

застосовувати технології конкурентної, бечмаркетингової, ділової розвідок, Business intelligence (бізнес-аналітики); технології інтеграції та очистки (ETL), побудови сховищ даних (Data Warehouse); ERP-системи (Enterprise Resource Planning), технології добування даних (Data Mining);

проектувати автоматизовані інформаційні системи (АІС);

створювати інтегроване інформаційне середовище за допомогою CALS-технології.

Критерії оцінювання результатів навчання

Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.

Мінімальний порогів рівень оцінки варто визначати за допомогою якісних критеріїв і трансформувати в мінімальну позитивну оцінку числової (рейтингової) шкали.

Координатор Syllabus