Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 07 Управління та адміністрування |
Спеціальність | 073 Менеджмент |
Освітня програма | Менеджмент |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (16 академічних годин), практичні заняття (16 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: вивчення теорії та практики управління інноваційним розвитком на сучасному підприємстві; усвідомлення сутності основних понять та категорій; оволодіння практичними знаннями та набуття практичних навичок із стратегічного управління інноваційним розвитком підприємства, розвиток навичок використання прийомів, способів та інструментів управління інноваційним розвитком, що виправдали себе на практиці, а також формування логічного мислення і підвищення творчого потенціалу, надання їм якісно вищого наукового методологічного рівня, а також вивчення теорії і практики управління змінами на сучасному підприємством; усвідомлення сутності основних понять та категорій змін; оволодіння практичними знаннями та набуття практичних навичок із організації процесу управління змінами, розвиток навичок використання прийомів, способів та інструментів управління змінами, що виправдали себе на практиці, а також формування логічного мислення і підвищення творчого потенціалу.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:
ЗК 6. Здатність до застосування проєктного підходу у розв’язанні дослідницьких завдань у галузі менеджменту (інноваційних проєктів і програм).
СК 1. Здатність здійснювати оригінальні наукові дослідження на основі опанування сучасних теоретичних концепцій, підходів, передових досягнень у сфері економічного розвитку та управлінської практики.
СК 2. Здатність переоцінювати існуючі знання і професійні практики на інноваційній основі; розвивати їх на основі нових ідей або процесів у галузі менеджменту; розширювати та створювати нові знання з використанням прогресивних методів наукового пошуку.
СК 6. Здатність реалізувати інноваційні проєкти, що базуються на власних дослідженнях, дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику, забезпечити розв’язання значущих соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем у соціально-економічному розвитку суспільства.
Програмні результати навчання
ПРН 4. Знання та розуміння правових засад організації економічної діяльності суб’єктів господарювання в сучасних умовах, світового досвіду впровадження існуючих теорій менеджменту у практику сучасних підприємств; практичних аспектів організаційної поведінки в менеджменті.
ПРН 12. Здійснення апробації та впровадження результатів власних досліджень у сфері менеджменту.
Завдання навчальної дисципліни: теоретична та практична підготовка здобувачів, окреме розуміння сутності теорії теоретична та практична підготовка здобувачів, окрема розуміння сутності змін та природи їх виникнення; розкриття загальних та окремих закономірностей управління інноваційного розвитку, умов та факторів, що визначають успішність управління інноваційним розвитком; ефективності роботи окремого працівника і керівника; формування в здобувачів наукового світогляду; знань із технологій та методів управління інноваційним розвитком підприємства, а також розуміння сутності змін та природи їх виникнення розкриття загальних та окремих закономірностей управління змінами, умов та факторів, що визначають успішність управління змінами, ефективності роботи окремого працівника і керівника, формування в здобувачів наукового світогляду знань із технологій та методів управління змінами в організаціях, вивчення особливостей функціонування організацій в умовах безперервних змін.
Передумови для вивчення навчальної дисципліни: Вивчення дисципліни ґрунтується на знаннях, набутих здобувачами в результаті вивчення низки дисциплін із циклу загальної підготовки, а саме: філософії та наукового мислення; сучасних інформаційних технологій в науковій діяльності; управлінні науковими та інноваційними проектами; сучасних теоріях менеджменту; дисциплін із циклу професійної підготовки: управління економічним розвитком країни; методології та організації наукових досліджень та інших дисциплінах.
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни:
здобувач повинен знати:
‒ концептуальні засади управління інноваційним розвитком підприємства;
‒ процес стратегічного управління інноваційним розвитком;
‒ стратегічне планування інноваційної діяльності організації;
‒ розроблення стратегії інноваційного розвитку підприємства;
‒ особливості змін в організації та їх протікання;
‒ сутність, зміст змін в організації та їх роль в діяльності підприємства;
‒ складові та умови ефективного управління змінами;
‒ складові процесу та методи здійснення змін;
‒ особливості групової діяльності людей та фактори впливу змін на її ефективність;
‒ сутність влади і впливу на людей та способи їх реалізації, складові ефективності роботи керівника та методи її забезпечення;
‒ складові управління змінами на виробництві та методи вирішення окремих задач.
здобувач повинен вміти:
‒ управляти процесом розроблення інновацій;
‒ управляти ресурсним та інформаційним забезпеченням інноваційного розвитку;
‒ здійснювати процес стратегічного управління інноваційним розвитком;
‒ здійснювати стратегічне планування інноваційної діяльності організації;
‒ розробляти стратегії інноваційного розвитку підприємства;
‒ створювати ефективну систему організації управління змінами, контролю, комунікацій і прийняття рішень на підприємстві;
‒ визначити сукупність елементів і сил середовища підприємства та характер їх впливу на діяльність підприємства;
‒ здійснювати підготовку та реалізацію управлінських змін;
‒ оволодіти навичками управління індивідуальними, груповими та організаційними змінами;
‒ формувати цілі і задачі діяльності підприємства та шляхи і методи їх досягнення;
‒ визначати зміни в організаційній структурі функціональних підрозділів підприємства;
‒ здійснювати контроль діяльності персоналу підприємства та складати заходи по усуненню недоліків.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.
Мінімальний порогів рівень оцінки варто визначати за допомогою якісних критеріїв і трансформувати в мінімальну позитивну оцінку числової (рейтингової) шкали.