Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 07 Управління та адміністрування |
Спеціальність | 073 Менеджмент |
Освітня програма | Менеджмент |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (16 академічних годин), практичні заняття (16 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: ґрунтовне дослідження аспірантами спеціальності «Менеджмент» теоретико-методологічних основ економічної безпеки підприємства та безпеки соціально-економічних систем, формування теоретичного базису щодо розуміння фундаментальних категорій та системоутворючих складових економічної безпеки на різних рівнях суспільної ієрархії, оволодіння методичним інструментарієм оцінювання економічної безпеки підприємства, навичками ідентифікації та оцінювання впливу загроз на безпеку соціально-економічних систем, формування концептуальних основ безпекоорієнтованого управління, навичок підготовки пропозицій із запобігання загроз економічній безпеці підприємства та підвищення рівня безпеки соціально-економічних систем.
Завдання навчальної дисципліни: вироблення у аспірантів здатності до педагогічної діяльності з використанням сучасних безпекоорієтованих підходів у галузі менеджменту із дотриманням академічної та професійної доброчесності; здатності здійснювати оригінальні наукові дослідження на основі опанування сучасних теоретичних концепцій економічної безпеки, безпекоорієнтованих підходів, передових досягнень у сфері економічного розвитку на засадах випереджаючого управління; здатності розв’язувати комплексні проблеми із забезпечення економічної безпеки підприємства та безпеки соціально-економічних систем; здатності використовувати новітні інформаційні ресурси, технології, інструменти, можливості глобальної мережі Інтернет до опанування глибоких знань щодо сучасного стану, засад і принципів безпекорієнтованого управління соціально-економічними системами; продукувати нові знання у галузі менеджменту, розробляти та впроваджувати нові методичні підходи до оцінювання рівня економічної безпеки підприємства й інших соціально-економічних систем; виявляти ознаки, які б вказували на зародження загроз економічній безпеці підприємства, регіону, національної економіки, прогнозувати їх наслідки, оцінювати ймовірність настання критичних ситуацій; застосовувати знання з теорії безпеки для розв’язання значущих економічних, соціальних, наукових та інших проблем соціально-економічного розвитку особи, організації, суспільства; здатності до адаптації та дії в умовах викликів і загроз зовнішнього середовища; здатності формувати стратегічні орієнтири забезпечення безпеки соціально-економічних систем й пріоритетні напрями протидії та запобігання загрозам на макро-, мезо- і мікрорівні; здатності до соціальної відповідальності за результати прийняття стратегічних рішень, пов’язаних з соціально-економічним розвитком соціально-економічних систем різних рівнів ієрархії; здатності до публічної презентації результатів наукового дослідження фундаментального та прикладного спрямування з проблем менеджменту в умовах викликів і загроз.
Знання та навички, надбані аспірантами при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:
ЗК 8. Здатність оцінювати умови і наслідки прийнятих організаційно-управлінських рішень, уміння обґрунтовувати управлінські рішення та спроможність забезпечувати їх правомірність з позиції соціальної відповідальності, оцінювати соціальну значимість результатів своєї діяльності, бути відповідальним громадянином;
СК 9. Здатність до соціальної відповідальності за результати прийняття стратегічних рішень, пов’язаних з соціально-економічним розвитком організацій;
ПРН 4 Знання та розуміння правових засад організації економічної діяльності суб’єктів господарювання в сучасних умовах, світового досвіду впровадження існуючих теорій менеджменту у практику сучасних підприємств, практичних аспектів організаційної поведінки в менеджменті;
ПРН 7 Здатність ефективно організовувати науково-дослідну діяльність; розробляти план проведення науково-дослідних робіт; генерувати власні наукові ідеї; зрозуміло, наглядно та переконливо описувати результати наукової роботи, успішно захищати одержані результати на основі індивідуальних досліджень; використовувати та визнавати результати інших членів наукової групи з дотриманням норм професійної та академічної доброчесності;
ПРН 8 Вміння та навики виявляти комплексні проблеми сучасного менеджменту та визначати підходи, методи, засоби, інструменти сучасного менеджменту щодо їх розв’язання на інноваційній основі, що створює основу для подолання кризових ситуацій на підприємстві, обґрунтовувати управлінські рішення з урахуванням викликів зовнішнього середовища.
Передумови для вивчення дисципліни. Оволодіння знаннями дисципліни «Економічна безпека підприємства та безпека соціально-економічних систем» потребує застосування знань з філософії та наукового мислення, економічної теорії, економіки та управління національним господарством, методології та організації наукових досліджень, основ підприємницької діяльності та відкриття власної справи, операційного менеджменту, самоменеджменту, ризик-менеджменту.
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни:
аспірант повинен знати: сучасні теорії та концепції економічної безпеки; фундаментальні категорії економічної безпекології; правові засади забезпечення економічної безпеки в сучасних умовах; системоутворюючі складові економічної безпеки на різних рівнях суспільної ієрархії; сутнісно-змістовну характеристику та класифікацію загроз серед негативних чинників безпеки; методичні підходи до оцінювання рівня економічної безпеки підприємства, регіону, держави; інструментарій виявлення та оцінювання впливу загроз на рівень економічної безпеки підприємства; інституційні та структурні детермінанти безпеки соціально-економічних систем; концептуальні основи забезпечення економічної безпеки систем різних рівнів; механізми та практичні аспекти запобігання й мінімізації загроз економічній безпеці.
аспірант повинен вміти: обґрунтовувати стратегічні орієнтири забезпечення економічної безпеки підприємства та безпеки соціально-економічних систем; збирати і систематизувати інформацію для розрахунку індикаторів та рівня економічної безпеки підприємства, регіону, держави; досліджувати стан, тенденції економічної безпеки, аналізувати, оцінювати, прогнозувати та моделювати вплив загроз на рівень безпеки соціально-економічних систем; формувати пріоритетні напрями, завдання, механізми, методи, засоби та інструменти сучасного менеджменту щодо забезпечення стійкості підприємства до кризових явищ і загроз; розробляти та обґрунтовувати управлінські рішення щодо забезпечення економічної безпеки підприємства та безпеки соціально-економічних систем з урахуванням викликів зовнішнього середовища.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобуачем підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.
Мінімальний порогів рівень оцінки варто визначати за допомогою якісних критеріїв і трансформувати в мінімальну позитивну оцінку числової (рейтингової) шкали.