Навчальний курс 073ДВБ5.3 Оцінювання та регулювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання Вибіркова
Галузь знань 07 Управління та адміністрування
Спеціальність 073 Менеджмент
Освітня програма Менеджмент
Обсяг дисципліни 3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (16 академічних годин), практичні заняття (16 академічних годин)
Форма контролю Екзамен

Мета навчальної дисципліни: надати майбутнім фахівцям знання про особливості оцінювання та регулювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту, вибір та застосування методів та інструментів такого оцінювання в сучасних умовах господарювання, а також про формування та реалізацію соціально-економічної ефективності систем менеджменту, що забезпечить стійке зростання підприємств.

Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволять сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:

ЗК 1. Здатність до застосування загальних (аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнення, індукції, дедукції, моделювання та ін.) та спеціальних (пов’язаних з особливостями об’єкту дослідження) методів, що дає змогу визначати сутність досліджуваних економічних явищ та процесів, одержувати науково обґрунтовані та економічно доведені результати;

ЗК 5. Здатність доступно представляти складні наукові результати (усно та письмово), проєкти, рецензувати публікації, автореферати, готувати презентації, доводити інформацію з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних засобів, у тому числі іноземною мовою;

ЗК 10. Здатність здійснювати наукову та педагогічну діяльність (навчання, виховання, розвиток і професійну підготовку здобувачів) на основі етичних норм з дотриманням ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей.

СК 6. Здатність реалізувати інноваційні проєкти, що базуються на власних дослідженнях, дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику, забезпечити розв’язання значущих соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем у соціально-економічному розвитку суспільства;

ПРН 1. Набути системного наукового світогляду, розуміти основні методологічні та світоглядні проблеми та сучасний стан наукових знань у сфері менеджменту, володіти відповідними сучасними теоріями і концепціями, термінологічними апаратом з досліджуваного напряму;

ПРН 7. Здатність ефективно організовувати науково-дослідну діяльність; розробляти план проведення науково-дослідних робіт; генерувати власні наукові ідеї; зрозуміло, наглядно та переконливо описувати результати наукової роботи, успішно захищати одержані результати на основі індивідуальних досліджень; використовувати та визнавати результати інших членів наукової групи з дотриманням норм професійної та академічної доброчесності;

ПРН 8. Вміння та навики виявляти комплексні проблеми сучасного менеджменту та визначати підходи, методи, засоби, інструменти сучасного менеджменту щодо їх розв’язання на інноваційній основі, що створює основу для подолання кризових ситуацій на підприємстві, обґрунтовувати управлінські рішення з урахуванням викликів зовнішнього середовища.

Завдання навчальної дисципліни: теоретична та практична підготовка здобувачів з питань обґрунтування методологічних принципів, підходів щодо оцінювання та регулювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту, зокрема: виявлення основних факторів регулювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту, розробка та впровадження в практичну діяльність суб’єктів господарювання принципів забезпечення окремих систем управління в системі менеджменту, застосування факторного аналізу вибору показників соціально-економічної ефективності систем менеджменту, використання кластерного аналізу для формування класів ефективності систем менеджменту, формування та реалізація методів та інструментів оцінки ефективності прийняття рішень в системі менеджменту, формування та реалізація методів оцінювання ефективності системи управління персоналом організації, реалізація методики побудови просторових мап соціально-економічної ефективності систем менеджменту.

Передумови для вивчення дисципліни: Вивчення дисципліни ґрунтується на знаннях, набутих здобувачами в результаті вивчення низки дисциплін загальної підготовки, а також дисциплін спеціальних циклів на попередніх етапах навчання: філософія та наукове мислення, сучасні інформаційні технології в науковій діяльності,  управління науковими та інноваційними проектами, управління економічним розвитком країн, методологія та організація наукових досліджень, іноземна мова для академічних цілей, сучасні теорії менеджменту, бізнес-діагностика та управлінське консультування, процесно-структурований менеджмент.

Програмні результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни: здобувач повинен знати:

  • теоретико-практичні підходи до формування поняття «соціально-економічна ефективність систем менеджменту»;
  • основні фактори та принципи забезпечення соціально-економічної ефективності систем менеджменту;
  • методи та інструменти факторного аналізу для вибору показників соціально-економічної ефективності систем менеджменту;
  • методи та інструменти кластерного аналізу для формування класів соціально-економічної ефективності систем менеджменту;
  • методи та інструменти оцінювання ефективності прийняття управлінських рішень в системі менеджменту;
  • методи та інструменти оцінювання ефективності систем управління персоналом в системі менеджменту;
  • методику побудови просторових мап соціально-економічної ефективності систем менеджменту;.

здобувач повинен вміти:

  • аналізувати фактори забезпечення соціально-економічної ефективності систем менеджменту та формувати принципи забезпечення ефективності систем менеджменту;
  • застосовувати факторний аналіз для вибору показників соціально-економічної ефективності систем менеджменту, будувати кореляційні матриці показників оцінювання соціально-економічної ефективності систем менеджменту, виявляти причинно-наслідкові зв’язки між показниками соціально-економічної ефективності систем менеджменту;
  • використовувати кластерний аналіз для формування класів соціально-економічної ефективності систем менеджменту, об’єднувати підприємства у кластери за рівнем ефективності показників системи менеджменту, розробляти стратегії розвитку підприємств з урахування соціально-економічної ефективності систем менеджменту;
  • проводити багатовимірне шкалювання показників соціально-економічної ефективності систем менеджменту, проводити табулювання меж кластерів і на основі отриманих результатів формувати інтегральні показники рівня соціально-економічної ефективності систем менеджменту;
  • проводити оцінювання та регулювання ефективності прийняття управлінських рішень в системі менеджменту;
  • проводити оцінювання та регулювання підсистеми управління персоналу в системі менеджменту;
  • будувати просторові мапи соціально-економічної ефективності систем менеджменту та використовувати їх для регулювання ефективності систем менеджменту.

Координатор Syllabus