Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
07 Управління та адміністрування |
Спеціальність |
075 Маркетинг |
Освітня програма |
Маркетинг |
Обсяг дисципліни |
5 кредитів (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (26 академічних годин), практичні заняття (24 академічних годин) |
Форма контролю |
Екзамен |
Вивчення дисципліни «Політекономія» спрямоване на набуття здобувачами комплексу знань щодо формування економічних відносин як форми суспільного виробництва, ґрунтовного пізнання проблеми ефективного використання суспільством обмежених виробничих ресурсів і шляхів досягнення максимальних кінцевих результатів щодо задоволення людських потреб, які невпинно зростають.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:
ІК. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК 6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
СК 2. Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Інноваційне підприємництво» є:
Р5. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів.
Р10. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта.
Р11. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта.
Р18. Демонструвати відповідальність у ставленні до моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства у професійній маркетинговій діяльності
Попередньо опановані дисципліни: знання отримані в закладах середньої освіти.
Зміст курсу
Тема 1. Предмет і методи політичної економії.
Тема 2. Економічні потреби і виробничі можливості. Економічні інтереси.
Тема 3. Економічна система суспільства. Способи і типи суспільного виробництва.
Тема 4. Відносини власності.
Тема 5. Форми організації суспільного виробництва.
Тема 6. Гроші: закономірності виникнення, суть і функції.
Тема 7. Ринок. Конкуренція й основні моделі ринків.
Тема 8. Структура та інфраструктура ринку. Біржі.
Тема 9. Домогосподарства. Підприємство й підприємництво.
Тема 10. Капітал і наймана праця. Заробітна плата.
Тема 11. Торговий та позичковий капітал у системі товарних відносин.
Тема 12. Аграрні відносини. Підприємництво в аграрній сфері.
Тема 13. Економічна роль держави у сучасній ринковій економіці.
Тема 14. Суспільний продукт і його форми у процесі відтворення.
Тема 15. Економічне зростання та його чинники. Економічні цикли.
Тема 16. Формування й розподіл доходів у ринковому господарстві.
Тема 18. Економічна система монополістичного та регульованого капіталізму.
Тема 19. Економічна система соціалізму: теорія й практика.
Тема 20. Всесвітнє господарство та світовий ринок. Форми міжнародних економічних відносин.
Тема 21. Валютні системи й валютні відносини.