Навчальний курс 076 Аналіз галузевих ринків

Освітній рівень Перший (бакалаврський)
Програма навчання Вибіркова
Галузь знань 07 Управління та адміністрування
Спеціальність 076 Підприємництво та торгівля
Освітня програма Економіка бізнесу
Обсяг дисципліни 4 кредити (120 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (20 академічні години),

практичні заняття (22 академічних годин)
Форма контролю Диференційований залік

Вивчення дисципліни «Аналіз галузевих ринків» має на меті систематизацію, розширення та поглиблення теоретичних знань про методику галузевого аналізу, економічні характеристики та закономірності розвитку галузевих ринків, набутті практичних навичок використання аналітичних методик для вивчення тенденцій функціонування галузевих ринків та розробки управлінських рішень.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.

Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких і торговельних структур.

Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.

Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва та торгівлі з урахуванням ризиків.

Здатність аналізувати, оцінювати, обирати і застосовувати ефективні методи та інструменти ведення бізнесу, визначати перспективні напрямки і шляхи розвитку підприємництва та торгівлі, обґрунтовувати доцільність їх реалізації

Програмними результатами вивчення дисципліни «Аналіз галузевих ринків» є:

Використовувати базові знання з підприємництва та торгівлі й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях.

Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки, вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій та торговельній діяльності.

Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва та торгівлі.

Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати.

Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких та торговельних структур.

Вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких та торговельних структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.

Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких і торговельних структур з урахуванням ризиків.

Визначати і застосовувати ефективні методи та інструменти ведення бізнесу, визначати та обґрунтовувати перспективні напрямки і шляхи розвитку підприємництва та торгівлі.

Попередньо опанована дисципліна: «Основи підприємницької діяльності», «Інфраструктура товарного ринку».

Тема 1. Теоретико-методологічні засади дослідження галузевих ринків.

Тема 2. Методичні основи аналізу галузевих ринків.

Тема 3. Стратегічна сегментація та аналіз динаміки галузі.

Тема 4. Оцінювання конкурентного середовища в галузі.

Тема 5. Оцінка потенціалу галузевого ринку.

Тема 6. Особливості галузевого аналізу добувної та переробної промисловості.

Тема 7. Специфіка галузевого аналізу торгівлі.

Тема 8. Будівельна галузь та особливості її аналізу.

Тема 9. Аналіз економіки галузевого ринку транспортних послуг.

Тема 10. Аналіз ринку сільського господарства.

Координатор Syllabus