Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
07 Управління та адміністрування |
Спеціальність |
076 Підприємництво та торгівля |
Освітня програма |
Економіка бізнесу |
Обсяг дисципліни |
4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (24 академічні години), практичні заняття (24 академічних годин) |
Форма контролю |
Екзамен |
Вивчення дисципліни «Ціни і ціноутворення» має на меті ознайомлення з сутністю ціни як економічної категорії, видами цін, основними методами визначення цін на продукцію промисловості, будівництва, споживчі товари і послуги, розвиток здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі підприємництва та торгівлі та сприяє формуванню у студентів теоретичних знань і практичних навичок сучасного ціноутворення в межах діючого законодавства, здатності обирати та використовувати відповідні методи ціноутворення, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких та торговельних структур.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:
ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та проблеми у сфері підприємницької, торговельної діяльності або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів організації і функціонування підприємницьких, торговельних структур і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
СК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької та торговельної діяльності.
СК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.
СК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій та торговельній діяльності.
СК8. Здатність застосовувати основи обліку та оподаткування в підприємницькій і торговельній діяльності.
СК9. Здатність до організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких і торговельних структур.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Ціни і ціноутворення» є:
ПРН 1. Використовувати базові знання з підприємництва та торгівлі й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях.
ПРН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва і торгівлі.
ПРН 7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати.
ПРН 12. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких та торговельних структур.
ПРН 13. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких та торговельних структур.
ПРН 15. Оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності за допомогою сучасних методів.
ПРН 18. Знати основи обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній і біржовій діяльності.
ПРН 19. Застосовувати знання й уміння для забезпечення ефективної організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур з урахуванням ринкової кон’юнктури і діючих правових норм.
Передумовою для вивчення дисципліни «Ціни і ціноутворення» є навчальна дисципліна, вивчена студентами раніше: «Основи товарознавства».
Змістовий модуль 1. Поняття і сутність ціни у ринковій економіці, види цін.
Тема 1. Ціна, її функції. Види цін.
Тема 2. Ринок. Попит і пропозиція.
Тема 3. Методи дослідження кон’юнктури ринку і динаміки цін.
Змістовий модуль 2. Методи формування цін в ринкових умовах.
Тема 4. Основи методики ринкового ціноутворення.
Тема 5. Витрати виробництва.
Тема 6. Система вільних (ринкових) оптових (оптово-відпускних) і роздрібних цін на продукцію і товари.
Змістовий модуль 3. Особливості ціноутворення в різних галузях народного господарства. Світові ціни.
Тема 7. Система ціноутворення у будівництві.
Тема 8. Ціноутворення у зовнішній торгівлі.
Тема 9. Особливості встановлення цін на продукцію виробничо-технічного призначення і науково-технічну продукцію.
Тема 10. Особливості встановлення цін на споживчі товари і послуги та транспортні тарифи.