Навчальний курс 076ОК21 Ціни і ціноутворення

Освітній рівень Перший (бакалаврський)
Програма навчання Обов'язкова
Галузь знань 07 Управління та адміністрування
Спеціальність 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Освітня програма Економіка бізнесу
Обсяг дисципліни 4 кредити (120 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (24 академічні години), практичні заняття (24 академічних годин)
Форма контролю Екзамен

Вивчення дисципліни «Ціни і ціноутворення» спрямовано на ознайомлення з сутністю ціни як економічної категорії, видами цін, основними методами визначення цін на продукцію промисловості, будівництва, споживчі товари і послуги, розвиток здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі підприємництва, торгівлі і біржової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів підприємництва, торгівлі і біржової діяльності, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Формування здатності обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:

ЗК1

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК2

Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.

ЗК4

Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК5

Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК6

Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК7

Здатність працювати в команді.

ЗК8

Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

ЗК9

Прагнення до збереження навколишнього середовища.

СК1

Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.

СК2

Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.

СК3

Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.

СК6

Знання здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.

СК9

Знання та розуміння організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.

СК10

Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Ціни і ціноутворення» є:

ПРН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.

ПРН 5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.

ПРН12. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.

Оволодіння знаннями з навчальної дисципліни «Ціни і ціноутворення» базується на ґрунтовних знаннях теорії ведення обліку. Необхідно попереднє вивчення таких навчальних дисциплін: «Мікроекономіка»; «Макроекономіка»; «Політекономія».

Змістовий модуль 1. Поняття і сутність ціни у ринковій економіці, види цін.

Тема 1. Ціна, її функції. Види цін.

Тема 2. Ринок. Попит і пропозиція.

Тема 3. Методи дослідження кон’юнктури ринку і динаміки цін.

Змістовий модуль 2. Методи формування цін в ринкових умовах.

Тема 4. Основи методики ринкового ціноутворення.

Тема 5. Витрати виробництва.

Тема 6. Система вільних (ринкових) оптових (оптово-відпускних) і роздрібних цін на продукцію і товари.

Змістовий модуль 3. Особливості ціноутворення в різних галузях народного господарства. Світові ціни.

Тема 7. Система ціноутворення у будівництві. Тема 8.  Ціноутворення у зовнішній торгівлі.

Тема 9. Особливості встановлення цін на продукцію виробничо-технічного призначення і науково-технічну продукцію.

Тема 10. Особливості встановлення цін на споживчі товари і послуги та транспортні тарифи.

Координатор Syllabus