Навчальний курс 076 Ціни і ціноутворення

Освітній рівень

Перший (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

07 Управління та адміністрування

Спеціальність

076 Підприємництво та торгівля

Освітня програма

Економіка бізнесу

Обсяг дисципліни

4 кредити (120 академічних годин)

Види аудиторних занять

лекції (24 академічні години),

практичні заняття (24 академічних годин)

Форма контролю

Екзамен

Вивчення дисципліни «Ціни і ціноутворення» має на меті  ознайомлення з сутністю ціни як економічної категорії, видами цін, основними методами визначення цін на продукцію промисловості, будівництва, споживчі товари і послуги, розвиток здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі підприємництва та торгівлі та сприяє формуванню у студентів теоретичних знань і практичних навичок сучасного ціноутворення в межах діючого законодавства, здатності обирати та використовувати відповідні методи ціноутворення, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких та торговельних структур.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:

ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та проблеми у сфері підприємницької, торговельної діяльності або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів організації і функціонування підприємницьких, торговельних структур і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

СК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької та торговельної діяльності.

СК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.

СК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій та торговельній діяльності.

СК8. Здатність застосовувати основи обліку та оподаткування в підприємницькій і торговельній діяльності.

СК9. Здатність до організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких і торговельних структур.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Ціни і ціноутворення» є:

ПРН 1. Використовувати базові знання з підприємництва та торгівлі й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях.

ПРН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва і торгівлі.

ПРН 7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати.

ПРН 12. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких та торговельних структур.

ПРН 13. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких та торговельних структур.

ПРН 15. Оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності за допомогою сучасних методів.

ПРН 18. Знати основи обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній і біржовій діяльності.

ПРН 19. Застосовувати знання й уміння для забезпечення ефективної організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур з урахуванням ринкової кон’юнктури і діючих правових норм.

Передумовою для вивчення дисципліни «Ціни і ціноутворення» є навчальна дисципліна, вивчена студентами раніше: «Основи товарознавства».

Змістовий модуль 1. Поняття і сутність ціни у ринковій економіці, види цін.

Тема 1. Ціна, її функції. Види цін.

Тема 2. Ринок. Попит і пропозиція.

Тема 3. Методи дослідження кон’юнктури ринку і динаміки цін.

Змістовий модуль 2. Методи формування цін в ринкових умовах.

Тема 4.  Основи методики ринкового ціноутворення.

Тема 5.  Витрати виробництва.

Тема 6. Система вільних (ринкових) оптових (оптово-відпускних) і роздрібних цін на продукцію і товари.

Змістовий модуль 3. Особливості ціноутворення в різних галузях народного господарства. Світові ціни.

Тема 7. Система ціноутворення у будівництві.

Тема 8.  Ціноутворення у зовнішній торгівлі.

Тема 9.  Особливості встановлення цін на продукцію виробничо-технічного призначення і науково-технічну продукцію.

Тема 10.  Особливості встановлення цін на споживчі товари і послуги та транспортні тарифи.

Координатор Syllabus