Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов'язкова |
Галузь знань | 07 Управління та адміністрування |
Спеціальність | 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність |
Освітня програма | Економіка бізнесу |
Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (24 академічні години), практичні заняття (24 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Вивчення дисципліни «Ціни і ціноутворення» спрямовано на ознайомлення з сутністю ціни як економічної категорії, видами цін, основними методами визначення цін на продукцію промисловості, будівництва, споживчі товари і послуги, розвиток здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі підприємництва, торгівлі і біржової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів підприємництва, торгівлі і біржової діяльності, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Формування здатності обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:
ЗК1 |
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. |
ЗК2 |
Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях. |
ЗК4 |
Здатність спілкуватися іноземною мовою. |
ЗК5 |
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. |
ЗК6 |
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. |
ЗК7 |
Здатність працювати в команді. |
ЗК8 |
Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. |
ЗК9 |
Прагнення до збереження навколишнього середовища. |
СК1 |
Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності. |
СК2 |
Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. |
СК3 |
Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин. |
СК6 |
Знання здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності. |
СК9 |
Знання та розуміння організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур. |
СК10 |
Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків. |
Програмними результатами вивчення дисципліни «Ціни і ціноутворення» є:
ПРН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
ПРН 5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
ПРН12. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
Оволодіння знаннями з навчальної дисципліни «Ціни і ціноутворення» базується на ґрунтовних знаннях теорії ведення обліку. Необхідно попереднє вивчення таких навчальних дисциплін: «Мікроекономіка»; «Макроекономіка»; «Політекономія».
Змістовий модуль 1. Поняття і сутність ціни у ринковій економіці, види цін.
Тема 1. Ціна, її функції. Види цін.
Тема 2. Ринок. Попит і пропозиція.
Тема 3. Методи дослідження кон’юнктури ринку і динаміки цін.
Змістовий модуль 2. Методи формування цін в ринкових умовах.
Тема 4. Основи методики ринкового ціноутворення.
Тема 5. Витрати виробництва.
Тема 6. Система вільних (ринкових) оптових (оптово-відпускних) і роздрібних цін на продукцію і товари.
Змістовий модуль 3. Особливості ціноутворення в різних галузях народного господарства. Світові ціни.
Тема 7. Система ціноутворення у будівництві. Тема 8. Ціноутворення у зовнішній торгівлі.
Тема 9. Особливості встановлення цін на продукцію виробничо-технічного призначення і науково-технічну продукцію.
Тема 10. Особливості встановлення цін на споживчі товари і послуги та транспортні тарифи.