Навчальний курс 144БОК37 Фахова практика

Практика студентів є одним із важливих видів навчальної роботи і здійснюється з метою закріплення теоретичних знань з фахових дисциплін, формування професійних вмінь, здатність приймати рішення, самостійно, у виробничих умовах. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу забезпечити набуття фахових компетентностей здобувачам вищої освіти. Практика спрямована на самостійне дослідження реальних документів на підприємствах, являється складовою частиною навчального процесу і передує виконанню кваліфікаційній роботі.

Метою практики є закріплення теоретичних знань спеціальної підготовки, вивчення практичних питань та підготовка матеріалів, пов’язаних з індивідуальним завданням випускної кваліфікаційної роботи бакалавра, виконання відповідних розрахунків та креслень, підготовка до захисту випускної кваліфікаційної роботи бакалавра, придбання певного практичного досвіду по спеціальності.

Базовими підприємствами для проведення технологічної практики є ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго», КП «Миргородтеплоенерго», ТОВ «Вент-Сервіс» (м. Київ), КП теплових мереж «Черкаситеплокомуненерго», лабораторії кафедри теплогазопостачання, веньтиляції та теплоенергетики Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», а також інші організації різних форм власності.

Третій рік, весна – 3 кредити. Диференційований залік

Перелік дисциплін, які є передумовою вивчення курсу:

  • 144БОК17 Нагнітачі та теплові двигуни
  • 144БОК23 Джерела теплопостачання промислових підприємств
  • 144БОК24 Система розподілу і використання теплової енергії
  • 144БОК28 Теплотехнічні процеси та установки
  • 144БОК21 Основи керування теплоенергетичними системами
  • 144БОК25 Експлуатація і наладка теплоенергетичного обладнання
  • 144БОК26 Теплові мережі

Перелік дисциплін, для яких курс є передумовою:

  • 144БОК38 Виконання кваліфікаційної роботи

Програма-завдання є офіційним документом на виконання кваліфікаційної роботи. Студентові, що навчається за освітньо-кваліфікаційним рівнем «бакалавр» у програмі-завдання необхідно відобразити актуальність теми, мету, структуру, завдання, зміст графічної й текстової частини кваліфікаційної роботи, таблиці, зміст пояснювальної записки, список літературних джерел, потрібних для ґрунтовного вивчення теми.

Програма-завдання обов’язково погоджується з керівником проекту і затверджується його підписом. Після затвердження програма-завдання зберігається у теці вихідних даних.

Вихідні дані у визначеному порядкові містять зібрані вихідні матеріали для виконання кваліфікаційної роботи: зміст, програму-завдання, реферат з теми роботи, опорні та проектні матеріали, кліматичні дані, опис технології виробничих процесів, параметри мікроклімату, нормативні документи, характеристики об’єкта для якого буде розроблятися розділ з енергозбереження і додаткові матеріали.

Одним із найважливіших завдань на фаховій практиці є розроблення розкладки графічної частини кваліфікаційної роботи. Мета розкладання креслень на аркушах – розробити варіант, який найбільш відповідає повному і логічному розкриттю теми, їх складу, вибраним масштабам, рівню розроблення проектної частини. Після консультацій із керівником кваліфікаційної роботи остаточно оформляється один варіант, який фіксується підписом керівника.

Методичне забезпечення

  1. Федяй Б.М. Методичні вказівки до проходження переддипломної практики студентами спеціальності 144 «Теплоенергетика» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». – Полтава: ПолтНТУ, 2018. – 14 с.

Базова

  1. Гічов Ю.О. Джерела теплопостачання промислових підприємств. Частина 1. Конспект лекцій / Ю.О. Гічов. – Дніпропетровськ:НМетАУ, 2011. – 52 с.
  2. Гічов Ю.О. Джерела теплопостачання промислових підприємств. Частина 2. Конспект лекцій / Ю.О. Гічов. – Дніпропетровськ:НМетАУ, 2011. – 49 с.
  3. Єнін П.М. Теплопостачання (частина 1 «Теплові мережі та споруди»): навчальний посібник / П.М. Єнін, Н.А. Швачко. – К.: Кондор, 2007. – 244 с.
  4. Ковальчук В.А. Теплопостачання / В.А. Ковальчук, Т.С. Мацнєва. – Рівне : НУВГП, 2013. – 300 с.
  5. Напрями розвитку альтернативних джерел енергії: акцент на твердому біопаливі та гнучких технологіях його виготовлення : монографія / О. С. Полянський, О. В. Дьяконов, О. С. Скрипник та ін. [за заг. ред. В. І. Д’яконова] ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. – 136 с.
  6. Немикіна О.В. Поновлювальні та альтернативні джерела енергії: навчальний посібник / О.В. Немикіна – Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2020. – 188 с.
  7. Степанова Н. Д. Теплові мережі: навчальний посібник / Н.Д. Степанова, Д.В. Степанов. – Вінниця: ВНТУ, 2009. – 135 с.
  8. Ткаченко С.Й. Котельні установки: електронний навчальний посібник / С.Й Ткаченко, Д.В. Степанов, Л.А. Бондар. – Вінниця: ВНТУ, 20016. – 187 с.

Допоміжна

  1. Боженко М.Ф. Системи опалення, вентиляції і кондиціонування повітря будівель [Електронний ресурс ] / М.Ф. Боженко. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. – 380 с.
  2. Гузик Д.В., Федяй Б.М. Сучасні вентиляційні системи: навчальний посібник / Д.В. Гузик Д.В., Б.М. Федяй. – Полтава: ПолтНТУ, 2016, 183 с.
  3. Закон України «Про альтернативні види палива» [Електронний ресурс]. – 2018. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1391-14#Text
  4. Клімов Р.О. Конспект лекцій з дисципліни «Джерела теплопостчання та теплові мережі» / Р»,О. Клімов. – Дніпродзержинськ: ДДПУ, 2016. – 103 с. .
  5. Шульга М.О. Теплогазопостачання та вентиляція: навч. посібник / М.О. Шульга, О.О. Алексахін, Д.О. Шушляков. – Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Х. : ХНУМГ, 2014. – 191 с.

Координатор Syllabus