Теорія розрахунку та конструювання гідравлічних та аеродинамічних машин. Головні параметри роботи гідравлічних та аеродинамічних машин. Характеристики нагнітачів. Аналіз роботи гідравлічних та аеродинамічних машин на мережу. Дисципліна «Гідравлічні і аеродинамічні машини» призначена для формування знань та умінь, необхідних для експлуатації, проектування і удосконалення дії насосів, компресорів, вентиляторів. У переліку компонент освітньо-професійної програми дисципліна «Гідравлічні і аеродинамічні машини» знаходиться у циклі професійної підготовки.
Четвертий рік, осінь – 4 кредити. Екзамен.
Перелік дисциплін, які є передумовою вивчення курсу:
- 144БОК06 Вища математика
- 144БОК07 Фізика
- 144БОК8 Інженерне та комп'ютерне проектування теплотехнічного обладнання
- 144БОК10 Теоретична та технічна механіка
- 144БОК15 Гідрогазодинаміка
- 144БОК17 Нагнітачі та теплові двигуни
Перелік дисциплін, для яких курс є передумовою:
- 144БОК38 Виконання кваліфікаційної роботи
Індивідуальні завдання не передбачено
Тема 1. Загальні відомості про гідравлічні та аеродинамічні машини.
Тема 2. Теорія розрахунку гідравлічних та аеродинамічних машин.
Тема 3. Робота нагнітача на мережу.
Практичне заняття №1. Визначення швидкостей, що характеризують рух потоку робочої рідини.
Практичне заняття №2. Побудова трикутників швидкостей.
Практичне заняття №3. Побудова профілю лопатки робочого колеса.
Практичне заняття №4. Визначення коефіцієнтів тиску та закручуванню потоку.
Практичне заняття №5. Аналіз послідовної роботи нагнітачів на мережу.
Практичне заняття №6. Аналіз паралельної роботи нагнітачів на мережу.
Лабораторне заняття №1. Визначення повного, статичного та динамічного тиску повітря в системах вентиляції
Лабораторне заняття №2. Визначення аеродинамічних характеристик радіального вентилятора
Лабораторне заняття №3. Сумісна робота відцентрових вентиляторів на мережу (паралельна робота)
Лабораторне заняття №4. Сумісна робота відцентрових вентиляторів на мережу (послідовна робота)
Базова
- Гідравлічні та аеродинамічні машини: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом підготов. "Гідротехніка (Водні ресурси)" / М. В. Холоменюк, А. В. Ткачук, Д. М. Онопрієнко ; Дніпропетр. держ. аграр. ун-т. - Херсон : ОЛДІ-плюс, 2013. - 355 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 353-355.
- Вихорокамерні нагнітачі: монографія / Д. О. Сьомін, А. В. Роговий ; Харків. нац. автомоб.-дорож. ун-т. - Харків : Мезіна В. В. [вид.], 2017. - 203 с. : рис. - Бібліогр.: с. 184-203.
- Насоси та насосні агрегати для рідин. Загальні вимоги щодо безпеки (EN 809:1998 + A1:2009, AC:2010, IDT). - На заміну ДСТУ 4133-2002 ; Чинний від 2016-01-01. - Київ : УкрНДНЦ, 2016. - V, 18 с. - (Національний стандарт України). - Бібліогр.: с. 15-16.
- Компресорні станції: підручник / Г. А. Бондаренко, Г. В. Кирик. - Суми : Сум. держ. ун-т, 2016. - 384 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 382-384.
Допоміжна
- Поляков В.В., Скворцов Л.С. Насосы и вентиляторы: Учебн. для вузов. - М.: Стройиздат, 1990. - 336 с.
- Пеклов А.А. Гидравлические машины и холодильные установки. - М.: Высшая школа, 1971. - 280 с.
- Калинушкин М.П. Гидравлические машины и холодильные установки. - М.: Высшая школа, 1978. - 223 с.
- Черкасский В.М. Насосы, вентиляторы, компрессоры: Учебн. для теплоэнерг. спец. ВУЗов. - М.: Энергия, 1984. - 415 с.
- Дурнов Л.И. Насосы, вентиляторы, компрессоры. - Киев, Одесса: Высшая школа. Главное изд., 1985. - 264 с.
- Трухний А.Д. Стационарные паровые турбины. – М.: Энергоатомиздат, 1990. – 640 с.
- Нигматулин И.Н. Тепловые двигатели. – М.: Высшая школа, 1986. – 375 с.
- Панкратов Г.П. Сборник задач по теплотехнике. – М.: Высшая школа, 1986. -248 с.
- Калинушкин М.П. Вентиляторные установки: Учебн. пособие для стр. вузов.-М.: Высшая школа, 1979. - 223 с.
- Вахванов Г.Г. Энергосбережение и надёжность вентиляторных установок. - М.: Стройиздат, 1989. - 176 с.
- Гузик Д.В Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт із дисципліни Гідравлічні і аеродинамічні машини для студентів спеціальності 144 «Теплоенергетика» усіх форм навчання. Полтава: Національний університет “Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка”, 2020. – 41 с.