Навчальний курс 191 1ММ1 Художнє проєктування архітектурного середовища

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Вибіркова

Галузь знань

19 Архітектура та будівництво

Спеціальність

191 Архітектура та містобудування

Освітня програма

Дизайн архітектурного середовища

Обсяг дисципліни

4 кредита (120 академічних годин)

Види аудиторних занять

Лекції (34 академічні години), практичні (28 академічні години)

Форма контролю

Екзамен

Метою навчальної дисципліни «Художнє проектування архітектурного середовища» є надання студентам знань про актуальні проблеми формування естетичних якостей сучасного архітектурного середовища, закономірності його розвитку та постійних змін, а також навичок врахування містобудівних, функціонально-планувальних, конструктивних та інших чинників його змін.

Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких компетентностей як здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність спілкуватися державною мовою якісно, так і письмово; здатність спілкуватися іноземною мовою; здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології; прагнення до збереження навколишнього середовища; здатність діяти на основі етичних міркувань(мотивів); знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).        Також здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії; здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування; здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування; здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування; здатність розробляти завдання на архітектурномістобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування; здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування; здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування; здатність планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики; здатність здійснювати науково-дослідну діяльність, спрямовану на роз’яснення та втілення принципів універсального дизайну, гармонізації, дизайну інтер’єру та постійно підвищувати свій професійний рівень шляхом участі в архітектурно-дизайнерському конкурсному проєктуванні, науково-технічних конференціях, стажуваннях тощо; знання та розуміння особливостей використання сучасних будівельних матеріалів і технологій при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо удосконалення предметнопросторового середовища, оздоблення екстер’єру та інтер’єру будівлі/споруди та елементів предметного наповнення міського простору.

Очікувані програмні результати навчання,  на формування яких спрямована навчальна дисципліна, такі:    мати  спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур. Знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, в проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування. Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово. Здійснювати авторський нагляд за реалізацією проєктів у сфері архітектури та містобудування. Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування. Планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики.  Здійснювати науково-дослідну діяльність, спрямовану на роз’яснення та втілення принципів універсального дизайну, гармонізації, дизайну інтер’єру та постійно підвищувати свій професійний рівень шляхом участі в архітектурнодизайнерському конкурсному проєктуванні, науково-технічних конференціях, стажуваннях тощо. Знати й розуміти особливості й можливості регіональної будівельної бази й технологій та використовувати їх при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо удосконалення структури предметно-просторового середовища, оздоблення екстер’єру та інтер’єру будівлі/споруди та елементів предметного наповнення міського простору.

Тема 1.  Малі архітектурні форми.

Практичні заняття № 1-14.

Тема 2 . Основи проектування архітектурно-художніх виробів з металу.

Тема 3. Конструктивні рішення огорож.

Тема 4. Технологія  виготовлення огорож.

Тема 5.  Архітектурно-художні особливості огорож.

Тема 6. Інновації та  сучасні тенденції у проєктуванні огорож.

Координатор Топорков Володимир Георгійович Syllabus