Освітній рівень | Другий (магістерський) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 19 Архітектура та будівництво |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Дизайн архітектурного середовища |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (8 академічних годин), практичні заняття (24 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Навчальна дисципліна має на меті надання студентам знань про основні закономірності проектування архітектурного середовища з урахуванням природно-кліматичних, містобудівних, функціонально-планувальних та інших чинників. Вагомою перевагою дисципліни є змога у студентів застосувати на практиці теоретичні знання при виконанні практичної роботи на тему «Творчий простір для молоді».
Завдання дисципліни: на понятійному рівні опанування – ознайомити студентів із евристичними методиками розв’язання творчих завдань; на фундаментальному рівні опанування – ознайомити студентів із діловою грою «Конкурс», на основі якої проводяться практичні заняття, на прикладному рівні опанування – ознайомити студентів із основними закономірностями утворення архітектурної форми; структурою архітектурного образу; особливостями організації архітектурного простору.
Очікується, що результати навчання студентів будуть відповідними вимогам освітньо-професійної програми. Згідно з ними студенти повинні:
знати:
- знати принципи і розділи державної нормативної бази, відповідних технічних і економічних норм та процедур, включаючи організацію інвестиційних та проектних процесів, здатність втілювати дизайн-концепції в будівлях та інтегрувати їх до загальних норм планування як на вітчизняних теренах, так і у Європейському Союзі;
- характер впливу природно-кліматичних, містобудівних, функціонально-планувальних та інженерно-конструктивних вимог на розміщення та художньо-композиційне вирішення архітектурних об‘єктів житлового та громадського призначення;
- прийоми та засоби раціонального архітектурно-конструктивного вирішення цивільних об‘єктів;
- основні закономірності образного вирішення різних типів архітектурних об‘єктів;
- місце і роль соціально-економічних факторів у підвищенні ефективності функціонально-планувальних та об‘ємно-просторових рішень різних типів об‘єктів;
- прийоми вирішення зовнішнього благоустрою та озеленення ділянки запроектованого об‘єкта.
вміти:
- застосовувати сучасні концепції і теорії в галузі природничих, гуманітарних і технічних наук при аналізі і прийнятті рішень в сфері міського дизайну, архітектурного та урбодизайну та просторового планування;
- вирішувати технічні, будівельні та інженерні проблеми архітектурного середовища, його конструкцій та функцій на шляху, який гарантує безпеку і комфорт споживачів, у тому числі маломобільної групи населення відповідно до принципів універсального дизайну;
- проводити аналіз і оцінку додержання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних і техніко-економічних нормативних вимог і показників у архітектурно-містобудівному проектуванні та прогнозуванні;
- використовувати досягнення науково-технічного прогресу у сфері конструкцій, будівельних та оздоблювальних матеріалів в проектних рішеннях цивільних об‘єктів;
- творчо вирішувати художньо-естетичні питання, пов‘язані з об‘ємно-просторовою організацією цивільних об‘єктів залежно від конкретних умов ділянки забудови та оточуючого середовища;
- поєднувати самостійний пошук художньо-естетичних засобів при проектуванні архітектурного середовища об‘єктів з обґрунтуванням їх соціально-економічної ефективності;
обирати конструктивну складову та вирішувати дизайн архітектурного середовища з урахуванням основних чинників (соціально-демографічних, містобудівних, гігієнічних та ін.).
Тема 1. Евристичні методики проектування в галузі дизайну архітектурного середовища. Фактори, що сприяють формуванню творчої особистості.
Тема 2. Місце і роль ділової гри «Конкурс» в опануванні навчальної дисципліни «Евристичні методики проектування в галузі дизайну архітектурного середовища».
Тема 3. Закономірності утворення архітектурної форми. Евристичні правила, прийоми та стимули творчості.
Тема 4. Взаємозв’язок художнього образу ключового слова і архітектурного об’єкта на рівні вирішення генплану, об’ємно-просторової композиції та дизайну архітектурного середовища.