Освітній рівень | Перший (бакалавр) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Архітектура та містобудування |
Обсяг дисципліни | 6 кредити (180 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (- академічні години), практичні заняття (62 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Навчальна дисципліна має на меті надання студентам знань та умінь, що дозволяють розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері просторової організації громадських територій міста, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. Ознайомити студентів з проектуванням предметно-просторового міського середовища, обумовленого природними, містобудівними даними; поглибити професійну підготовку в області просторовго планування елементу міського середовища.
Завдання: оволодіння уміннями критичного мислення при проектуванні структурного елементу міста, вивчення принципів та методів ведення проектування громадської функціональної зони міського середовища задля розв’язання питань сталого міського розвитку, доступності та естетичної привабливості міського середовища.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких Загальних фахових компетентностей, як: Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Здатність приймати обґрунтовані рішення. Навички міжособистісної взаємодії.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких фахових предметних компетентностей як: Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних, технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Здатність до аналізу і оцінювання природнокліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проєктування. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні. Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. Здатність до розробки архітектурно містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних і енергозберігаючих, техніко-економічних вимог і розрахунків.
Навчальна дисципліна складається з двох змістовних модулів:
Змістовий модуль 1. Містобудівні структурні елементи міста.
Система житлових, громадських, рекреаційних та інженерних територій міста. Вплив на мікрокліматичні характеристики функціонування міста. Чинники зонування громадських територій міста.
Тема 1. Система громадських просторів міста. Функціонально-типологічний передпроектний аналіз.
Проведення аналізу наявної планувальної структури міста. Попередні обчислення потреби об’єктів громадського призначення міського району та центру міста. Оцінка повноти вихідних даних. Виконання передпроектного аналізу ділянки проектування.
Клаузура №1 «Пофакторний аналіз ділянки проектування (містобудівний, географічний, соціальний, естетичний, тощо). Функціональне зонування структурного елементу міста»
Практичні заняття № 1,2.
Тема 2. Просторово-планувальне рішення структурного елементу міста Варіативний підхід
Обговорення результатів виконання клаузури №1 (не менше трьох варіантів). Уточнення завдань та повноти вихідних матеріалів. Формування просторово-планувального та композиційного рішення структурного елементу міста.
Практичні заняття № 3-6.
Змістовий модуль 2. Об’ємно-просторова організація фрагменту структурного елементу міста.
Тема 3. Ескізне проектування схеми генерального плану кварталу структурного елементу міста.
Деталізація концепції об’ємно-просторвого рішення кварталу в контексті структурного елементу міста. Композиційна організація кварталу. Формування детального плану території з громадськими та житловими будівлями відповідного функціонального наповнення.
Практичні заняття № 7-12
Тема 4. Формування детального плану території структурного елементу міста.
Розробка системи відкритих громадських просторів, пішохідних та транспортних зв’язків. Уточнення балансу території кварталу. Розрахунок номенклатури будівель і споруд кварталу.
Детальна розробка функціональних елементів кварталу (зупинки, стоянки, сквери, велодоріжки, тощо), з відповідною до масштабу деталізацією благоустрою. Конкретизація вирішення планшету землі, геопластики, озеленення, об’ємних рішень будівель та споруд.
Розрахунок балансу та техніко-економічних показників по кварталу.
Практичні заняття № 13-20
Тема 5. Оформлення проекту, складання пояснювальної записки, захист проекту.
Розробка презентаційного макету функціонально-планувальна організація структурного елементу міста. Пошук кольорового рішення презентаційної частини, подачі об’ємних елементів, тощо. Підбір шрифтового оформлення проекту. Виконання архітектурного проекту з урахуванням нормативних вимог та завдання на проектування. Складання пояснювальної записки. Огляд креслень з перевіркою дотримання вимог нормативних документів, щодо оформлення проектної документації. Захист архітектурного проекту. Виставка проектів з їх аналізом. Рефлексія/ підбиття підсумків.
Практичні заняття № 21-31