Освітній рівень | Другий (магістерський) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 19 Архітектура та будівництво |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Дизайн архітектурного середовища |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (8 академічних годин), практичні заняття (24 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Навчальна дисципліна має на меті розвиток у студентів розуміння основних критеріїв і рівнів творчості; загальних принципів вирішення творчих проблем; методів пошуку нових архітектурних рішень; основних методик творчості.
Завданням дисципліни є: навчання евристичним методам вирішення творчих завдань; навчання системному підходу при проектуванні об'єктів різного призначення та ступеня складності; розвиток навичок створення інтелектуальних продуктів.
Очікується, що результати навчання студентів будуть відповідати вимогам освітньо-професійної програми. Згідно з ними студенти повинні:
знати:
- евристичні методи в архітектурі;
- технологію творчого процесу;
- критерії перевірки ефективності ідеї-концепції.
вміти:
- грамотно вести творчий пошук під час виконання архітектурних і дизайн-проектів;
- використовувати евристичні прийоми та вести самостійний творчий пошук з метою удосконалення і найкращого вираження основного змісту проекту;
- правильно обирати методику творчого пошуку;
- підбирати асоціативні образи, що відповідають поставленим завданням та обраним методам;
- перекладати абстрактні образи архітектурною мовою.
- працювати з фаховою літературою, самостійно досліджуючи певні питання з зазначеної тематики при розробці творчої ідеї.
Тема 1. Евристичні методи і прийоми формування варіантів і альтернатив при проектуванні архітектурного середовища.
Тема 2. Значення ділових ігор в технології творчого процесу. Системний підхід при проектуванні об'єктів різного призначення та ступеня складності.
Тема 3. Методи колективної творчості та алгоритм вирішення проблем. Вплив ключового слова на формування дизайну архітектурного середовища.
Тема 4. Стимули творчості та творче середовище. Критерії, ознаки, новизна і новаторство в творчості.