Освітній рівень | Другий (магістерський) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Дизайн архітектурного середовища |
Обсяг дисципліни | 4 кредитів (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Лекції (28 академічні години), практичні (14 академічні години) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Метою навчальної дисципліни «Елементи предметного наповнення ландшафтного середовища» є надання студентам знань про актуальні проблеми формування естетичних якостей ландшафту міста засобами малих форм та благоустрою.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких компетентностей як здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність спілкуватися державною мовою якісно, так і письмово; здатність спілкуватися іноземною мовою; здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології; прагнення до збереження навколишнього середовища; здатність діяти на основі етичних міркувань(мотивів); знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Також набути здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах; здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності; здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно- етнічних, природнокліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарногігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог; здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії; здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування; здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування; здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування; здатність розробляти завдання на архітектурномістобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування; здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів; здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування; здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування; здатність планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики; здатність здійснювати науково-дослідну діяльність, спрямовану на роз’яснення та втілення принципів універсального дизайну, гармонізації, дизайну інтер’єру та постійно підвищувати свій професійний рівень шляхом участі в архітектурно-дизайнерському конкурсному проєктуванні, науково-технічних конференціях, стажуваннях тощо; знання та розуміння особливостей використання сучасних будівельних матеріалів і технологій при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо удосконалення предметнопросторового середовища, оздоблення екстер’єру та інтер’єру будівлі/споруди та елементів предметного наповнення міського простору.
Очікувані програмні результати навчання, на формування яких спрямована навчальна дисципліна, такі: мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності. Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово. Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування. Планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики. Здійснювати науково-дослідну діяльність, спрямовану на роз’яснення та втілення принципів універсального дизайну, гармонізації, дизайну інтер’єру та постійно підвищувати свій професійний рівень шляхом участі в архітектурно-дизайнерському конкурсному проєктуванні, науково-технічних конференціях, стажуваннях тощо. Знати й розуміти особливості й можливості регіональної будівельної бази й технологій та використовувати їх при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо удосконалення структури предметно-просторового середовища, оздоблення екстер’єру та інтер’єру будівлі/споруди та елементів предметного наповнення міського простору.
Тема 1. Особливості ландшафту, як основа побудови концепції благоустрою території.
Практичні заняття № 1.
Тема 2. Елементи предметного наповнення ландшафтного середовища (альтанки, ігрові майданчики, декоративна скульптура, фонтани та інші).
Практичне заняття № 2.
Тема 3. Види альтанок для відпочинку (паркові, на набережних та інші).
Практичне заняття № 3.
Тема 4. Дитячі ігрові майданчики в зонах відпочинку.
Практичне заняття № 4.
Тема 5. Декоративна паркова скульптура.
Практичне заняття № 5.
Тема 6. Фонтани в парках та скверах.
Практичне заняття № 6.
Тема 7. Архітектура відкритих літніх театрів.
Практичне заняття № 7.
Тема 8. Дизайн освітлювальних приладів для озеленених територій (парки, сквери, бульвари, набережні).
Тема 9. Матеріали та конструкції різних типів елементів благоустрою озеленених територій.
Тема 10. Тенденції та інновації у благоустрої ландшафтного середовища.