Навчальний курс 191 ОК 5 Архітектурне проєктування. Багатофункціональний житловий комплекс

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

19 Архітектура та будівництво

Спеціальність

191 Архітектура та містобудування

Освітня програма

Архітектура будівель і споруд

Обсяг дисципліни

7 кредитів (210 академічних годин)

Види аудиторних занять

Лекції (4 академічні години), практичні заняття (70 академічних годин)

Форма контролю

Диференційований залік

Мета навчальної дисципліни: засвоєння студентами особливостей творчого методу роботи архітектора при  проєктуванні складних багатофункціональних будівель, споруд та їх комплексів, формування у студентів відповідних знань та навичок.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів компетентностей:

інтегральної – ІК  (здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування);

загальних:

ЗК01 (здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу);

ЗК02 (здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово);

ЗК04 (здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології); ЗК05 (прагнення до збереження навколишнього середовища);

ЗК06 (здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів);

ЗК07 (знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності);

спеціальних (фахових):

СК01 (здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах);

СК02 (здатність розв’язувати проблеми архітектури та   містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності);

СК03 (здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог);

СК05 (здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування);

СК06 (здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування);

СК07 (здатність до проєктного моделювання і дослідження  концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування);

СК08 (здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування);

СК10 (здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування);

СК11 (здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування);

СК13 (здатність враховувати прогнозовані впливи небезпечних чинників, які можуть виникнути як складова частина небезпечних явищ надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів).

Програмні результати вивчення навчальної дисципліни «Архітектурне проєктування. Багатофункціональний житловий комплекс»:

РН01 (мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень);

РН03 (здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних  об’єктів і територій;

РН04 (розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно- планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності);

РН05 (знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, в проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування);

РН06 (забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища);

РН07 (здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, ви-готовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів);

РН09 (застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень);

РН10 (обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово); 

РН11 (приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики);

РН12 (знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів);

РН13 (обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні);

РН15 (аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування);

РН17 (здійснювати проєктування будівель і споруд з урахуванням прогнозованих впливів небезпечних чинників, які можуть виникнути як складова частина небезпечних явищ надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів).

Модуль 1. АРХІТЕКТУРНЕ ПРОЄКТУВАННЯ СКЛАДНИХ БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬ (КОМПЛЕКСІВ).

Змістовий модуль 1. ПРОЄКТ БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНОЇ БАГАТОПОВЕРХОВОЇ БУДІВЛІ (КОМПЛЕКСУ) ГРОМАДСЬКОГО АБО ЖИТЛОВО-ГРОМАДСЬКОГО ПРИЗНАЧЕННЯ.

Тема 1. Проведення передпроєктного аналізу.

Вступні лекції. Мета і завдання вивчення навчальної дисципліни, система рейтингового оцінювання, форми поточного та підсумкового контролю. Передумови формування багатофункціональних будівель та їх комплексів, їх основні різновиди. Особливості організації ділянки житлово-громадських і громадських багатофункціональних об’єктів, функціонально-планувальні та об’ємно-просторові аспекти їх проєктування. Особливості проєктування вбудованих (окремо розташованих) споруд цивільного захисту або споруд подвійного призначення в складі багатофункціональних житлових комплексів.

Видача завдання на розроблення розрахунково-графічної роботи – архітектурного проєкту. Мета і зміст архітектурного проєкту, склад креслень, терміни виконання. Огляд літератури.

Додатковий збір вихідних даних, вивчення проєктів-аналогів.

Перегляд зібраних вихідних даних. Проведення містобудівної частини передпроєктного аналізу. Проведення функціонально-типологічної частини передпроектного аналізу, визначення основних характеристик об’єкта.

Практичне заняття № 1.     

Практичне заняття № 2.     

Практичне заняття № 3.     

Тема 2. Розроблення ескіз-ідеї (не менше від 2-х варіантів) проєктованого об’єкта.

Клаузура № 1 «Функціонально-планувальне вирішення об’єкта». Самостійний пошук функціонально-планувального вирішення об’єкта з урахуванням містобудівних обмежень та визначених основних характеристик.

Виконання клаузури № 2 «Архітектурно-планувальне вирішення об’єкта».

Розроблення ескіз-ідеї функціонально-планувального рішення  ділянки об’єкта щонайменше у двох варіантах, проведення необхідних розрахунків.

Розгляд варіантів та затвердження ескіз-ідеї функціонально-планувального вирішення  ділянки об’єкта.

Розроблення двох (трьох) варіантів функціонально-планувальної та об’ємно-просторової структури об’єкта.

Завершення розроблення ескіз-ідеї, її графічне оформлення, доопрацювання по зауваженням.

Затвердження ескіз-ідеї на основі порівняльного аналізу варіантів розроблення всіх розділів..

Практичне заняття № 4.     

Практичне заняття № 5.     

Практичне заняття № 6.     

Практичне заняття № 7.     

Практичне заняття № 8.     

Практичне заняття № 9.     

Практичне заняття № 10.     

Практичне заняття № 11.     

Практичне заняття № 12.     

Тема 3. Розроблення та затвердження ескізу проєктованого об’єкта.

Розроблення ескізу містобудівної частини проєкту. Розрахунок ТЕП ділянки, порівняння з результатами містобудівної частини передпроектного аналізу.

Розроблення ескізу архітектурного проєкту (функціонально-планувальне та архітектурно-конструктивне вирішення будівлі).

Захист та затвердження ескізу.

Практичне заняття № 13.     

Практичне заняття № 14.     

Практичне заняття № 15.     

Практичне заняття № 16.     

Практичне заняття № 17.     

Практичне заняття № 18.     

Практичне заняття № 19.     

Практичне заняття № 20.     

Практичне заняття № 21.     

Практичне заняття № 22.     

Практичне заняття № 23.     

Практичне заняття № 24.     

Практичне заняття № 25.     

Практичне заняття № 26.     

Практичне заняття № 27.     

Практичне заняття № 28.

Практичне заняття № 29.

Тема 4. Графічне оформлення проєкту, складання пояснювальної записки, захист проєкту.

Виконання архітектурного проєкту з дотриманням нормативних вимог; розроблення окремих елементів робочої документації, складання пояснювальної записки.

Огляд креслень з перевіркою дотримання вимог нормативних документів до змісту та оформлення проєктної документації, доопрацювання проєктів за зауваженнями.

Захист архітектурних проєктів. Виставка архітектурних проєктів з їх аналізом. Підбиття підсумків, отримання заліку з архітектурного проєктування.

Практичне заняття № 30.

Практичне заняття № 31.     

Практичне заняття № 32.     

Практичне заняття № 33.     

Практичне заняття № 34.     

Практичне заняття № 35.     

Координатор Syllabus