Навчальний курс 191 ОК 5 Проєктування об’єктів архітектурного середовища

Освітній рівень Другий (магістерський)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 19 Архітектура та будівництво
Спеціальність 191 Архітектура та містобудування
Освітня програма Дизайн архітектурного середовища
Обсяг дисципліни 10 кредитів (300 академічних годин)
Види аудиторних занять Практичні заняття (1 семестр - 60 годин; 2 семестр -   72 години)
Форма контролю Диференційований залік (1 семестр – залік;  2 семестр – екзамен)

Мета навчальної дисципліни:  формування у майбутніх фахівців-архітекторів умінь та програмних компетентностей для забезпечення оволодіння знаннями з методичних основ проєктування об’єктів архітектурного середовища шляхом послідовного оволодіння методами, засобами та прийомами дослідницької та проєктної роботи.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних та фахових компетентностей:

Загальних:

ЗК 01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК 02. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 03. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК 04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.

ЗК 05. Прагнення до збереження навколишнього середовища.

ЗК 06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

ЗК 07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

Фахових:

СК 01. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах.

СК 02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.

СК 03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно- етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.

СК 05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування.

СК 06. Здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування.

СК 08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування.

СК 10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування.

СК12. Здатність планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики.

СК13. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти, спрямовану на роз’яснення та втілення принципів універсального дизайну, гармонізації, дизайну інтер’єру та постійно підвищувати свій професійний рівень шляхом участі в архітектурно-дизайнерському конкурсному проєктуванні, науково-технічних конференціях, стажуваннях тощо.

СК 14. Знання та розуміння особливостей використання сучасних будівельних матеріалів і технологій при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо оздоблення екстер’єрів та інтер’єрів будівель і споруд, малих архітектурних форм проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, концептуальних проєктах реконструкції та реставрації історичних і сучасних пам’яток архітектури і містобудування.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Проєктування об’єктів архітектурного середовища» є:

РН 01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. РН 02. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур.

РН 04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності.

РН 05. Знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, в проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування.

РН 06. Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища.

РН 07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів.

РН 09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень.

РН 11. Приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики.

РН 12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів.

РН 13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженернотехнічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні.

РН 16. Планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики.

РН 17. Дотримуватись кодексу професійної етики  в галузі дизайну архітектурного середовища.

Модуль 1. ПРОЄКТУВАННЯ СКЛАДНИХ БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬ (КОМПЛЕКСІВ).

Змістовий модуль 1. Містобудівне вирішення багатофункціональної будівлі (комплексу) громадського, або житлово-громадського призначення.

Тема 1. Проведення передпроєктного аналізу містобудівного рішення багатофункціональної будівлі.

Тема 2. Розроблення ескіз-ідеї містобудівного рішення проєктованого об’єкта.

Тема 3. Розроблення та затвердження ескізу містобудівного рішення проєктованого об’єкта.

Тема 4. Графічне оформлення проєкту, складання пояснювальної записки, захист проєкту.

Модуль 2. ФОР-ПРОЄКТ ЗА ТЕМОЮ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ МАГІСТЕРСЬКОЇ РОБОТИ.

Змістовий модуль 2. Фор-проєкт за темою кваліфікаційної магістерської роботи.

Тема 5. Передпроєктний аналіз об’єкта проєктування, збір вихідних матеріалів.

Тема 6. Аналіз містобудівної специфіки території забудови (кварталу). Техніко-економічний розрахунок.

Тема 7. Розроблення проєктної пропозиції згідно теми кваліфікаційної магістерської роботи.

Тема 8. Розроблення та затвердження ескізу проектної пропозиції за темою кваліфікаційної магістерської роботи.

Тема 9. Графічне оформлення проєкту, складання пояснювальної записки, захист проєкту.

Координатор Syllabus